زنجبیل و سرماخوردگی (آیا زنجبیل برای سرماخوردگی خوب است؟)

به گزارش دانشنامه آریایی، زنجبیل خاصیت ضد ویروسی داشته و از موثرترین گیاهان دارویی برای درمان سرماخورگی است. در ادامه با ارتباط خوردن زنجبیل و سرماخوردگی آشنا شوید.

زنجبیل و سرماخوردگی (آیا زنجبیل برای سرماخوردگی خوب است؟)

سرویس سلامت - ابتلا به عفونتهای باکتریایی و ویروسی مجاری تنفسی که با نام کلی سرماخوردگی شناخته میشود، از شایعترین بیماریهایی است که در فصل زمستان و گاها در سایر فصول، افراد به آن سالی حداقل یک مرتبه مبتلا میشوند و برای چند روز تا یک هفته، فعالیتهای روزمره مبتلایان را تحت تاثیر خود قرار دهد. علائم سرماخوردگی در مراحل اولیه بیشتر شامل ترشحات رقیق و آبکی بینی و حلق، سوزش و خارش گلو و حلق، سرخی چشمها، التهاب حلق و گرفتگی بینی و صدا است. مصرف زنجبیل تازه باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود و به بدن کمک می کند تا توان بیشتری برای مقابله و پیشگیری از سرماخوردگی داشته باشد. زنجبیل تازه را می توان به عنوان مواد اولیه برای تهیه غذا در وعده های روزانه استفاده کرد و یا آن را به صورت دمنوش مصرف نمود. خواص زنجبیل به طور خلاصه عبارتند از: پیشگیری از میگرن، جلوگیری از استفراغ، مسائل گردش خون، درمان سرگیجه، آنفولانزا و سرماخوردگی، ناراحتی های معده، درمان تهوع ناشی از جراحی و شیمی درمانی، تسکین درد مفاصل و پیشگیری از سرطان به ویژه سرطان روده و سرطان معده. در ادامه این مطلب به خواص و فواید مصرف زنجبیل تازه و ارتباط زنجبیل و سرماخوردگی پرداخته میشود.

زنجبیل و سرماخوردگی

زنجبیل تازه از جمله گیاهان دارویی است که تاثیر فوقالعادهای در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی به ویژه در فصول سرد دارد. این گیاه خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی داشته و یکی از بهترین و موثرترین گیاهان دارویی برای تقویت و بیشتر کردن توان سیستم ایمنی و دفاعی بدن محسوب میشود.

زنجبیل و سرماخوردگی (نسخه درمانی)

یکی از دمنوشهای مفید برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و التیام علائم ناشی از سرماخوردن، دمنوش چای زنجبیل و عسل و آبلیمو است. عسل دارای اثر تسکین دهنده است و خارش گلو را آرام می کند. همچنین آبلیمو سرشار از ویتامین C بوده، به علاوه لیمو پر از فیتوکمیکال ها هم هست، این ترکیبات سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

چنانچه دچار سرماخوردگی شدهاید و در ضمنً از مسائل سینوس هم رنج می برید، میخک را به ترکیب زنجبیل، عسل و آبلیمو اضافه کنید، چرا که عسل و میخک در کنار هم تاثیر آرامش بخش فوق العاده ای برای بازکردن راه های سینوس و بینی دارند.

با توجه به ارتباط مصرف زنجبیل و سرماخوردگی و تاثیر ان بر پیشگیری و بهبود علائم این بیماری، به طور کلی هر جا و هر زمان که اولین علائم سرماخوردگی را حس کردید، مصرف چای زنجبیل را شروع کنید، مصرف زنجبیل تازه در اولین روز شروع سرماخوردگی، از بروز سرماخوردگی شدیدتر پیشگیری کرده، مصرف آن نه تنها آرامتان می کند بلکه سیستم ایمنی بدنتان را نیز تحریک کرده و شما را گرم میکند.

سایر موارد مربوط به ارتباط زنجبیل و سرماخوردگی

مصرف زنجبیل تازه برای درمان آنفولانزا (سرماخوردگیهای شدید) نیز بسیار مفید و مثمر است.

چنانچه سرماخوردگی داشته و دچار گلو درد بوده و در مسافرت به سر می برید، از تونیک زنجبیل استفاده کرده و علائم سرماخوردگی خود را کاهش دهید.

در زمینه ارتباط زنجبیل و سرماخوردگی به توصیه متخصصین میتوان در زمان ابتلا به بیماری چند برگ گیاه زنجبیل را جوید یا عصاره به دست آمده از برگهای آن را غرغره کرد تا دردها و التهابات گلو تسکین یابد.

در مناطق سرد و کوهستانی، استفاده از زنجبیل برای کنترل و درمان سرمازدگی بدن مفید و بسیار رایج است. برای این منظور ترکیب برگها یا پودر زنجبیل در آب گرم و قرار دادن پاها در آن توصیه شده است.

منبع: setare.com
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1363

به "زنجبیل و سرماخوردگی (آیا زنجبیل برای سرماخوردگی خوب است؟)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجبیل و سرماخوردگی (آیا زنجبیل برای سرماخوردگی خوب است؟)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید