سرمربی آینده معروف و موسوی کیست؟

به گزارش دانشنامه آریایی، در کنار این، نتایج نه چندان رضایت بخش والیبال با کولاکوویچ که آخرین آنها صعود به المپیک با اما و اگر بود و سرشاخ شدن دائمی او با منتقدان سبب شده بود که ایگور چهره محبوبی در والیبال ایران نباشد.

سرمربی آینده معروف و موسوی کیست؟

سعید آقایی| شیوع ویروس مرگبار کرونا، همه جهان را درگیر کرده و همه عرصه ها از جمله ورزش با شیوع این بیماری مرگبار دچار خسران و زیان شده اند اما فدراسیون والیبال شاید تنها رشته ای و نهادی باشد که از کرونا متنفع شده! اتفاقاتی که این روزها در این فدراسیون رخ داده و سونامی نیمکت تیم ملی ثابت می کند که فدراسیون والیبال بیشترین سود را از شیوع کرونا و متعاقب آن از تعویق المپیک برده است.

فسخ قرارداد با ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال برنامه ای بود که فدراسیون نشین ها از مدت ها پیش به دنبال آن بودند. مردی که در زمستان سرد 95 به ایران آمد تا با شعار تغییر نسل و جوانگرایی، اهداف بلندمدت فدراسیون داورزنی را اجرایی کند و تیم والیبال را از انحصار نام های بزرگ خارج کند. ورزشکارانی که با پیروزیت های مسلسل وار نامی برای خود دست و پا کرده بودند و به اندازه ای بزرگ شده بودند که شخصا برای تیم ملی تصمیم گیری می کردند و حتی روزی صلاح دانستند مراسم افتتاحیه المپیک ریو 2016 را تحریم کنند و به جای آن از روی کاناپه های آپارتمان های دهکده، با گوشی هایشان در شبکه های اجتماعی بچرخند!

داورزنی در سال 95 و در آخرین روزهای مدیریتش از بین استویچف بلغار و کولاکوویچ مونته نگرویی، دومی را انتخاب کرد چرا که مدعی تغییر نسل در تیم های گذشته خود بود و قرار بود همین برنامه در تیم ملی ایران اجرا کند. با این وجود کولا هرگز آن گزینه ای نبود که به آن دل بسته بودیم.

ایگور کولاکوویچ که با لقب تغییر دهنده نسل ها به ایران آمد به گفته بسیاری از اهالی این رشته نتوانست چندان در این زمینه پیروز باشد، چراکه نتوانست به جوانان شایسته ایران اعتماد کند. در این میان انتقادی هم به فدراسیون والیبال وارد است که در زمان حضور مربیانی همچون کواچ، پارک کی وون، ولاسکو، لوزانو و ایگور کولاکوویچ نتوانست مربیان وطنی قدرتمندی را تربیت کند.

در کنار این، نتایج نه چندان رضایت بخش والیبال با کولاکوویچ که آخرین آنها صعود به المپیک با اما و اگر بود و سرشاخ شدن دائمی او با منتقدان سبب شده بود که ایگور چهره محبوبی در والیبال ایران نباشد.

کولاکوویچ در دوران حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران تنها در مسابقات قاره ای جهان مقام سوم را برای ایران به دست آورد. عملکرد این مربی مونته نگرویی حامیان و منتقدانی هم به همراه داشت، اما اقدام خارج از احترام وی نسبت به اهالی والیبال ایران و نشان دادن هیس پس از صعود تیم ملی به المپیک تعداد منتقدان وی را بیشتر کرد.

داورزنی که خود قرارداد کولاکوویچ را در بدو ورود به ایران امضا کرده بود، روزگاری در صندلی معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعتقاد داشت که کولاکوویچ مربی خوبی است اما نحوه تعامل و مدیریت وی در روزگار بعد از او چندان حرفه ای نبوده و همین یکی از عوامل نتایج نه چندان راضی کننده والیبال ایران با ایگور به شمار می رود اما بعد از بازگشت دوباره به صندلی ریاست فدراسیون در نخستین تصمیم جدی خود، قرارداد این سرمربی را فسخ کرد تا ثابت شود حق با منتقدان او بوده و کولا حتی از نظر مدافع اصلی و کارفرمایش گزینه مناسب و پیروزی نیست.

ایگور کولاکوویچ تا خاتمه المپیک 2020 با فدراسیون ایران قرارداد داشت و به تعویق افتادن رقابت های المپیک موجب شد تا فدراسیون برای جلوگیری صرف هزینه های زیادی به فکر فسخ قرارداد با این مربی باشد. با اتفاقاتی که رخ داد مشخص تکلیف قرارداد ایگور کولاکوویچ و شرایط نیمکت تیم ملی والیبال مهم ترین برنامه فدراسیون والیبال در روزهای آغازین سال 99 بود که خیلی زود هم به سرانجام رسید.

حالا و در خاتمه ناگهانی کولاکوویچ با والیبال ایران باید منتظر نشست و دید آینده نیمکت تیم ملی چگونه خواهد شد. آینده ای که البته با شرایط مدیریت فدراسیون والیبال ارتباط مستقیمی دارد و منبعث از شخص اول فدراسیون است.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1017

به "سرمربی آینده معروف و موسوی کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی آینده معروف و موسوی کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید