سفر وزیر دفاع آمریکا به مغولستان با هدف مقابله با روسیه و چین

به گزارش دانشنامه آریایی، وزیر دفاع آمریکا در چارچوب کوشش برای کاهش نفوذ چین و روسیه، در سفری کم سابقه، به مغولستان رفته است.

سفر وزیر دفاع آمریکا به مغولستان با هدف مقابله با روسیه و چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در سفری که کارشناسان هدف آن را پیشبرد سیاست های واشنگتن علیه روسیه و چین ارزیابی نموده اند، روز چهارشنبه به مغولستان رفته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، او پیش از دیدار با همتای مغولستانی خود گفت: این افتخار نصیب من شد که اینجا با شما باشم و این فرصت را داشته باشم که روش های مختلفی که به وسیله آن ها می توانیم روابط میان دو کشور را تقویت کنیم، آنالیز گردد.

اسپر در این سفر با استقبال مقامات مغولستانی روبرو شد و اسبی را به عنوان هدیه از آن ها دریافت کرد. وی به خاطر اقداماتی که جورج مارشال وزیر امور خارجه و دفاع آمریکا در دوران پس از جنگ جهانی دوم، نام این اسب را مارشال گذاشت و گفت: او خشنود است. او اسمش را دوست دارد.

رویترز نوشته است که مغولستان مشتاق است سرمایه گذاری از سوی کشورهایی نظیر آمریکا را که با عنوان همسایه های سوم از آن ها یاد می نماید، گسترش دهد تا از وابستگی خود به چین بکاهد.

باتولگا خالتما رئیس جمهور تاجر مغولستان که به ترامپ مغولستان معروف است سال 2017 به قدرت رسید. او ماه گذشته در سفری به آمریکا، با دونالد ترامپ همتای خود دیدار کرد.

سفر اسپر به اولان باتور در پی شدت دریافت تنش میان آمریکا با چین و روسیه صورت می گیرد. مغولستان یکی از شرکای نظامی قدیمی آمریکا است و همچنان حدود 200 نیرو در افغانستان دارد. همچنین بیش از یک دهه است که مبارزه با نفوذ افراط گرایی را در دستورکار قرار داده است.

مغولستان به دلیل قرار دریافت بین روسیه و چین، دارای موقعیت جغرافیایی راهبردی مهمی است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 303

به "سفر وزیر دفاع آمریکا به مغولستان با هدف مقابله با روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیر دفاع آمریکا به مغولستان با هدف مقابله با روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید