سهام عدالت چه زمانی به جاماندگان تخصیص خواهد یافت؟

به گزارش دانشنامه آریایی، تصویب نامه هیات وزیران تکلیف جاماندگان سهام عدالت را تقریبا روشن کرد و به گفته رییس سازمان خصوصی سازی، طبق قانون بودجه امسال، این سهام باید امسال به افرادی که به عنوان جامانده شناسایی شده اند، تخصیص یابد.

سهام عدالت چه زمانی به جاماندگان تخصیص خواهد یافت؟

حسین قربان زاده در تبادل نظر با ایسنا، با اشاره به تصویب نامه هیات وزیران درمورد جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: این تصویب نامه به تازگی ابلاغ شده و کار های اجرایی آن درحال انجام است.

وی به این سوال که سهام عدالت چه زمانی به جاماندگان تخصیص خواهد یافت، پاسخ داد: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه امسال پیش بینی شده است و بنابراین فرایند آن امسال باید انجام گردد. البته پرتفوی این سهام به اصلاحیه احتیاج دارد که متن اصلاحیه به دولت ارسال شده و آنالیز آن در نوبت است.

رییس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: این اصلاحیه درمورد تغییر بعضی شرکت ها در پرتفو است که باید در هیات دولت آنالیز و تصویب گردد.

بر اساس این گزارش، افراد مشمول به وسیله نهاد های ذیربط شناسایی و معرفی خواهند شد و مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولین معادل حداکثر 100 میلیون ریال با اعمال 50 درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت 10 سال است.

طبق تصویب نامه هیات وزیران، قرار است پرتفوی جاماندگان از بخشی از سهام بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس تشکیل گردد که البته ممکن است طبق گفته قربان زاده این پرتفو تغییر کند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 دی 1401 بروزرسانی: 4 دی 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2312

به "سهام عدالت چه زمانی به جاماندگان تخصیص خواهد یافت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهام عدالت چه زمانی به جاماندگان تخصیص خواهد یافت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید