ضعف شدید نیمی از بانک های دنیا در برابر بحران

به گزارش دانشنامه آریایی، آمار ارائه شده از سوی مؤسسه مشاوره ای مک کنزی نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از بانک های کشور های دنیا توانایی مقابله با بحران های مالی را ندارد.

ضعف شدید نیمی از بانک های دنیا در برابر بحران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، بر اساس نتایج نظرسنجی جدید مؤسسه مشاوره ای مک کنزی تعداد قابل توجهی از بانک های دنیا توانایی روبرو شدن با بحران های مالی را ندارند چرا که میزان درآمد آن ها همگام با هزینه ها بالا نمی رود.

به گزارش راشاتودی، این مطالعه که با در نظر دریافت هزار بانک در کشور های توسعه یافته و در حال توسعه اجرا شده نشان می دهد تنها یک سوم از بانک های مورد مطالعه توانسته اند بازگشت سرمایه مناسبی داشته باشند.

در گزارش این مؤسسه آمده حدود 35 درصد از بانک های دنیا هم در بازار های نامناسب فعالیت می نمایند و هم در مقیاسی کوچکتر از مقیاس واقعی خود کار می نمایند.

مک کنزی در گزارش خود می افزاید: برای نجات از بحران های مالی در صورتی که باز طراحی ساختار این بانک ها صرفه مالی نداشته باشد تنها راه برون رفت آن ها از بحران ادغام شدن با بانک های دیگر است.

در این گزارش آمده است: در شرایط کنونی میزان آمادگی بانک ها برای رویارویی با بحران های مالی و کاهش سود در مقایسه با سال 2007 و پیش از رکورد بزرگ اروپایی کمتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 598

به "ضعف شدید نیمی از بانک های دنیا در برابر بحران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضعف شدید نیمی از بانک های دنیا در برابر بحران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید