عضو کمیسیون انرژی مجلس: دولت بنزین را 3 هزار تومان نگه می دارد

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران، نماینده کازرون در مجلس درباره اختلال در سامانه سوخت هوشمند و اینکه مردم مجبور شدند به جای بنزین 1500 تومانی بنزین سه هزار تومانی بزنند، گفت: دولت در این مسئله ای که اتفاق افتاده است، نمی تواند بنزین را به 1500 تومان برگرداند چراکه درآمدش کاهش پیدا می نماید؛ بنابراین بنزین 3 هزار تومانی را نگه می دارد و برای جبران، آن را بر مبنای آماری که از پیش داشته به کارت سوخت همه اختصاص می دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس: دولت بنزین را 3 هزار تومان نگه می دارد

فریدون عباسی درباره زمان حل مشکل سامانه سوخت، مطرح کرد: در حال کار هستند و تقریبا تمام شده و بر اساس اخباری که گفته می گردد، صندلی ها همه فعال شده است. ما که نمی توانیم یکی یکی پمپ بنزین ها را نگاه کنیم، ولی بر اساس گزارش ها مردم اظهار مشکل نکردند. چرا که اگر مشکل خاصی بود، نماینده ها در شهر های مختلف گزارش ها را می دهند.

وی ضمن تاکید بر اینکه فرایند کار های اجرا شده در این زمینه رو به رشد بوده، گفت: صندلی ها برگشته و مردم با کارت از سوخت استفاده می نمایند و آن سهمیه تشویقی را هم وزارت نفت پیشنهاد داده و دولت هم قبول نموده است که فکر می کنم تا انتهای ماه به مردم برای جبران بنزین آزادی که استفاده کردند، تخصیص دهند.

عباسی درباره اینکه گفته می گردد دولت از زمان اختلال سامانه ها روزی 150 میلیارد تومان از عرضه بنزین آزاد سود نموده است، توضیح داد: نمی توان گفت دولت سود می نماید، وقتی کارت از کار می افتد، دولت چاره ای ندارد. باید این را دید که چه نسبت بنزین هزار و 500 تومانی و چه نسبت 3 هزار تومانی استفاده شده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این پرسش که دولت برای جبران هزینه ای که مردم برای بنزین آزاد صرف نموده اند چه برنامه ای دارد، گفت: دولت در این مسئله ای که اتفاق افتاده است، نمی تواند بنزین را به 1500 تومان برگرداند چراکه درآمدش کاهش پیدا می نماید؛ بنابراین بنزین 3 هزار تومانی را نگه می دارد و برای جبران، آن را بر مبنای آماری که از پیش داشته به کارت سوخت همه اختصاص می دهد.

وی در ادامه اضافه نمود: من در اخبار شنیدم که از طرف دولت پیشنهاد شده یک مقداری سهمیه را اضافه نمایند برای جبران این مدت که مردم بنزین 3 هزار تومانی زدند که این را بر مبنای آمار می توانند تصمیم گیرند که اگر فرضا شصت لیتر در ماه بوده، 30 لیتر به سهمیه همه اضافه نمایند. به علت اینکه سوخت سرمایه ملی است و نمی توان همین جوری بخشید که همه بنزین هزار و 500 تومانی بزنند؛ بنابراین یک حساب کتابی صورت می گیرد و جبران می گردد.

عباسی در خاتمه تاکید نمود: به مردم، چون درست و به موقع اطلاع رسانی شد، رفتار خوبی داشتند و همکاری کردند تا دولت هم بتواند عیب یابی کند و آن عیب را از میان ببرد.

منبع: انتخاب

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2007

به "عضو کمیسیون انرژی مجلس: دولت بنزین را 3 هزار تومان نگه می دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو کمیسیون انرژی مجلس: دولت بنزین را 3 هزار تومان نگه می دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید