فعالیت 62 اقامتگاه بوم گردی در خور و بیابانک

به گزارش دانشنامه آریایی، مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی اصفهان از فعالیت 62 اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت پذیرش بیش از 3500 نفر جهانگرد در شهرستان کویری خور و بیابانک اطلاع داد.

فعالیت 62 اقامتگاه بوم گردی در خور و بیابانک

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الله کمک امروز 24 اردیبهشت ماه 99 با اعلام این مطلب گفت: شهرستان خور و بیابانک در شرقی ترین نقطه استان و در قلب کویر مرکزی ایران واقع شده است.

اوتأکید کرد: با کوشش در زمینه راه اندازی جهانگردی طبیعی به ویژه جهانگردی کویر، توانستیم بخش قابل توجهی از اقتصاد این منطقه را به سمت صنعت جهانگردی سوق دهیم و این در حالی است که جهانگردانی که عمدتاً اصفهان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می نمایند از کشورهای اروپایی هستند، لذا این جهانگردان در عین علاقه مندی به بازدید از جاذبه های تاریخی، علاقه وافری به بازدید از طبیعت کویری دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی اصفهان توضیح داد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مردم خور و بیابانک در روستاهای این منطقه اقامت دارند، طرح توسعه مالی منطقه بر مبنای تأسیس اقامتگاه های بوم گردی از یک دهه گذشته شروع و از پنج سال گذشته این امر شتاب جدی به خود گرفت به نحوی که تا خاتمه فروردین ماه 1399 از مجموع 445 اقامتگاه بوم گردی فعال در استان، 62 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای گرمه، بیاضه، مصر و عروسان تأسیس شده و مردم این مناطق با فعالیت در این اقامتگاه ها، امکان پذیرایی از بیش از 3500 نفر جهانگرد را در منطقه دارا هستند.

او گفت: در حال حاضر بیش از 10 طرح سرمایه گذاری در زمینه تأسیس کمپ های جهانگردی و هتل در کنار سه هتل فعال در پهنه این شهرستان در حال انجام است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1133

به "فعالیت 62 اقامتگاه بوم گردی در خور و بیابانک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 62 اقامتگاه بوم گردی در خور و بیابانک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید