ماشین صد ساله عجیب و شگفت انگیز با سرعت بالای 220 کیلومتر، عکس

به گزارش دانشنامه آریایی، دیجیاتو نوشت: حلزون برخلاف نام خود هزار اسب بخار قدرت دارد و اولین خودروی دنیا با سرعت بیش از 200 مایل محسوب می گردد.

ماشین صد ساله عجیب و شگفت انگیز با سرعت بالای 220 کیلومتر، عکس

سان بیم یک خودروساز انگلستانی بود که در سال 1905 در ولورهمپتون تاسیس شد. این شرکت در سال 1926 با فراوری یک خودروی منحصر بفرد معروفیت پیدا کرد، خودرویی که هدف از طراحی و توسعه آن ثبت رکود سرعت زمینی بود. این خودرو 1000 HP Mystery نام داشت، اما بیشتر با لقب حلزون شناخته می شد. به لطف یک پیشرانه 45 لیتری و قدرتی نزدیک به 1000 اسب بخار، حلزون در سال 1927 به اولین خودرویی تبدیل شد که توانست از مرز سرعت 200 مایل یا 322 کیلومتر در ساعت عبور کند. پس از ثبت این رکورد درخشان، با توجه به شرایط خاصی که شرکت سان بیم پیدا کرد، حلزون از یادها رفت. حالا پس از نزدیک به یک قرن، موزه ملی خودروی انگلستان میخواهد، این سوپراتومبیل افسانه ای را بازسازی کند.

بر اساس برنامه ریزی های موزه ملی خودرو، بازسازی سان بیم حلزون یا همان 1000 HP Mystery باید تا سال 2027 سرانجام یابد. به بیان دیگر، این خودرو در صدمین سالگرد رکوردشکنی خود باید دوباره توانایی حرکت و دستیابی به سرعت های بالا را پیدا کند. البته تحقق این هدف احتیاجمند صرف بودجه ای 300 هزار پوندی است!

به منظور ترغیب علاقه مندان برای اهدای یاری های مالی و تأمین بودجه مورد احتیاج، موزه ملی خودروی انگلستان در نظر دارد حلزون را در نمایشگاه های مختلف داخلی و سایر نمایشگاه ها و موزه های اروپا و آمریکا در معرض دید عموم قرار دهد.

حلزون و ثبت سرعت 327 کیلومتر در ساعت!

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، نیروبخش حلزون، یک پیشرانه 45 لیتری است. این پیشرانه حاصل ترکیب دو موتور 22.5 لیتری V12 است. یکی از این موتورها پشت کابین و دیگری در جلوی خودرو واقع شده است و مجموع قدرت آنها به حدود هزار اسب بخار می رسد. از لحاظ طراحی باید گفت سان بیم 1000 HP Mystery از پیکره ای سیال و ایرودینامیک برخوردار است. در واقع دلیل استفاده از لقب حلزون برای این خودروی فوق سریع، همین فرم بدنه خاص آن است.

رکوردشکنی حلزون در سال 1927، در پیست دیتونا بیچ و در برابر دیدگان حدود 30 هزار نفر تماشاگر رخ داد. این خودرو در 29 مارس آن سال پیروز شد رکورد سرعت 203.79 مایل یا 327.96 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. شاید بدانید شرکت سان بیم پس از این رکوردشکنی سرنوشتی عجیب پیدا کرد و مالکیت آن چند بار بین شرکت های انگلیسی دست به دست شد. اما حلزون از سال 1970 در اختیار موزه ملی خودرو نهاده شد. از آن تاریخ تا به امروز این سوپر اتومبیل خاص راکد نگهداری شده، طوری که موتور آن در 50 سال اخیر استارت نخورده است!

طبق اطلاعات موجود، مهندسان مسئول بازسازی موتور عقب حلزون را از جای خود خارج نموده و در حال تعمیر آن هستند. بر اساس گزارش بعضی نشریات، این خودرو به طور کامل بازسازی خواهد شد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 فروردین 1402 بروزرسانی: 18 فروردین 1402 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2360

به "ماشین صد ساله عجیب و شگفت انگیز با سرعت بالای 220 کیلومتر، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین صد ساله عجیب و شگفت انگیز با سرعت بالای 220 کیلومتر، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید