مرکل مخالف خروج نیروهای آمریکایی است

به گزارش دانشنامه آریایی، فارس نوشت: سخنگوی دولت آلمان از مخالفت آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور با طرح آمریکا برای خروج شماری از نیروهای خود از آلمان اطلاع داد.

مرکل مخالف خروج نیروهای آمریکایی است

به نوشته خبرگزاری آناتولیاولریک دمر از سخنگویان دولت آلمان روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی در برلین گفت، که مقامات دولت آلمان غالبا گفته اند که حضور نظامیان آمریکایی در آلمان مهم و خوب است.

وی بر روابط حسنه آلمان و آمریکا علیرغم تصمیم تازه ایالات متحده تأکید کرد.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته گفت که میخواهد حدود 12000 نظامی آمریکایی مستقر در آلمان را بیرون بکشد. ایالات متحده در این طرح حدود 6400 نظامی را به ایالات متحده آورده و حدود 5400 تن را نیز به کشورهای دیگر در اروپا منتقل کند.

پیتر بیر یکی دیگر از مقامات دولت آلمان با انتقاد از برنامه های آمریکا، گفت، این امر برای ایالات متحده از نظر ژئوپلیتیک بی نتیجه است. وی گفت که طرح کاهش 35000 نظامی به 25000 به نفع منافع امنیتی آلمان یا ناتو نیست.

بیر گفت: مخالفان زیادی در واشنگتن نه تنها میان دموکراتها بلکه در بین جمهوریخواهان و پنتاگون وجود دارد و ممکن است که این طرح شکست بخورد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها تهدید نموده بود که نیروهای خود را از آلمان به دلیل عدم تمایل این کشور برای افزایش هزینه های نظامی، بیرون خواهد کشید.

دولت آمریکا بعد از اعلام تصمیم برای خارج کردن 12 هزار نظامی خود از کشور آلمان، با لهستان برای استقرار نظامی دائمی در این کشور به توافق رسید. وزارت دفاع لهستان با صدور بیانیه ای بیان کرد ارتش آمریکا با مستقر کردن 1 هزار نظامی دیگر در این کشور، به صورت دائمی در لهستان حضور خواهد داشت.

در تاریخ دوازدهم جولای 2019 بود که دونالد ترامپ در ملاقات با آندرژ دودا همتای لهستانی خود در کاخ سفید، برای اعزام 1000 نیروی نظامی به این کشور به توافق رسید. با این حال مذاکرات درباره محل استقرار نظامیان آمریکایی و میزان پرداخت دولت لهستان به واشنگتن ادامه داشت.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1281

به "مرکل مخالف خروج نیروهای آمریکایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل مخالف خروج نیروهای آمریکایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید