معرفی سنت موریتز، ایالتی زیبا و دیدنی در کشور سوئیس

به گزارش دانشنامه آریایی، سوئیس دارای چندین شهر زیبا و دارای جاذبه های بسیار زیبا و دیدنی است که این شهر ها را می توان برترین شهرهای دنیا دانست. یکی از همین شهرهای زیبا، سنت موریتز سوییس است که دارای هزاران جاذبه دیدنی است. سنت موریتز یک شهر توریستی و اسکی در سوئیس است که در آن گردشگران ترکیبی از یک سفر لوکس و جاذبه های متعدد را تجربه می نمایند.

معرفی سنت موریتز، ایالتی زیبا و دیدنی در کشور سوئیس

جاذبه های توریستی سنت موریتز سوییس و تفریحات این منطقه در طول زمان بسیاری از توریستان را به خود جلب می نماید. سنت موریتز یا سن موریتز (St. Moritz) یک شهر در جنوب شرقی سوئیس است که در منطقه مالوجا (Maloja) و کانتون گراوبوندن (Graubünden) قرار گرفته است و نزدیک به 5 هزار نفر جمعیت دارد. شهر سنت موریتز در سوئیس، در دامنه جنوبی رشته کوه آلبولا آلپ (Albula Alps) و دره انگادین (Engadine) واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریاهای آزاد 1800 متر است.

برای سفر به سوئیس همین حالا تور سوئیس خبرنگاران را آنلاین رزرو کنید و سفری بی نظیر را تجربه کنید.

بلندترین قله آلپ شرقی

بلندترین قله آلپ شرقی، قله پیز برنینا (Piz Bernina) است که حدود 4 هزار متر ارتفاع دارد و در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهر سنت موریتز سوئیس واقع شده است. سنت موریتز سوئیس در زمستان با وجود شومینه ها و کالسکه هایی که در سرتاسر شهر در حال حرکت هستند، بسیار زنده و هیجان انگیز است و می توانید در تابستان نیز با دوچرخه و دیگر وسایل نقلیه در اطراف کوه های زیبای این منطقه چرخی بزنید. نام این شهر را از قدیس مسیحی اهل مصر، سنت موریس (St. Maurice)، برگرفته اند که در این شهر درگذشت. سنت مورتیز یکی از لوکس ترین پیست های اسکی در دنیا به شمار می آید و مقصد جت های شخصی از سراسر دنیاست.

این شهر را بیشتر به علت دو دوره المپیک زمستانی یعنی بازی های المپیک زمستانی 1928 و بازی های المپیک زمستانی 1948 می شناسند و از آن موقع به بعد بسیار به معروفیت دست یافته است، به ویژه در میان کسانی که به ورزش مهیج اسکی علاقه دارند. بلندترین نقطه شرق آلپ یعنی پیز برنینا نیز در چند کیلومتری جنوب این شهر واقع شده است.

تاریخچه سنت موریتز سوییس

طبق آثار باستان شناسی یافت شده در سنت موریتز، قدمت این شهر به عصر برونز باز می گردد؛ اما اهمیت این منطقه از دوران رنسانس آغاز شد که سنت موریتز سوئیس به یک محل مذهبی و زیارتی برای مسیحیان تبدیل شد. در سال 1519 میلادی، پاپ لئون دهم (Leo X) مسیحیان را به زیارت از این شهر ترغیب کرد. بعلاوه در قرن شانزدهم میلادی، خاصیت درمانی چشمه های آب معدنی شهر سنت موریتز سوئیس کشف شد و مسافران بیشتری به آن مراجعه می کردند.

اما سپتامبر سال 1864 میلادی را می توان نقطه آغاز محبوبیت سنت موریتز سوئیس و حتی آغاز توریستی زمستانی در دنیا دانست. در این سال کاسپار بادروت (Caspar Badrutt) که یکی از هتل داران سنت موریتز بود، با 4 مهمان انگلیسی شرط بست. بادروت به آن ها گفت که در زمستان مجددا به سنت موریتز سوئیس سفر نمایند و اگر از آب و هوا و شرایط سنت موریتز لذت نبردند، بادروت هزینه آن ها را می دهد! این 4 توریست در زمستان به سنت موریتز بازگشتند و شیفته این شهر شدند.

بدین ترتیب شهر سنت موریتز به عنوان یکی از مقصدهای توریستی و مجذوب کننده ترین شهرهای سوئیس تبدیل شد و اولین دفتر توریستی سوئیس در همان سال در سنت موریتز افتتاح شد. سنت موریتز سوئیس به سرعت رشد کرد و اولین چراغ برقی کشور سوئیس، سال 1878 در هتل کولم (Kulm Hotel) سنت موریتز روشن شد. سنت موریتز سوئیس خیلی زود به یک مقصد شناخته شده در اروپا تبدیل شد. اولین مسابقات کرلینگ (Curling) قاره اروپا در سال 1880، اولین مسابقات قهرمانی اسکیت روی یخ اروپا در سال 1882، اولین مسابقات گلف آلپ در سال 1889 و اولین مسابقات لژسواری (Luge) در سال 1890 همگی در سنت موریتز سوئیس انجام شدند.حتی اولین تراموای برقی آلپ نیز در سال 1896 در سنت موریتز سوئیس افتتاح شد.

هنرهای معاصر در سطح دنیای در سنت موریتز

بازل شاید بیشتر با هنرهای معاصر شناخته گردد؛ اما در این میان سنت موریتز نیز از قافله عقب نمانده است. این شهر خانه بسیاری از گالری های بزرگ مانند Vito Schnabel و گالری هنرهای مدرن و معاصر Hauser & Wirth است. هنرهای معاصر و مدرن مجذوب کنندهی که هرکسی را مجذوب خودش می نماید. سنت موریتز در این زمینه می توان گفت شانس خوبی آورده، هنرمندان بزرگ معاصر باعث افزایش معروفیت این شهر در سطح دنیای شده­اند. حتی هنر عمومی در این شهر نیز تاثیرگذار است. کارهای هنری جوئل شاپیرو در خیابان های این شهر خودنمایی می نماید، در حالی که جیمز تورل یکی از اسکای اسکیپ های معروف خود را در نزدیکی Zuoz نصب نموده است. یکی از منحصر به فرد ترین گالری های سنت موریتز استالا مادولین (Stalla Madulain) که در یک انبار غله 500 ساله قرار گرفته است.

اسکی زیر نور مهتاب در سنت موریتز

اگر در زمستان به سنت موریتز بروید، احتمالا برنامه تان رفتن به پیست های اسکی است؛ اما تصور کنید که این کار را در شب انجام می دهید. در شب های آدینه در طول فصل اسکی، در نزدیکی کورواتش (Corvatsch)، یک پست 11 هزار فوتی در فاصله 5 دقیقه ای خارج سنت موریتز می توانید این کار را انجام دهید.

این مسیر بی نظیر در طول شب زیر نور هیجان انگیزتر می گردد و یک تجربه منحصر به فرد ایجاد می کند. بعلاوه می توانید یک محل اقامت کوهستانی برای حداقل 10 نفر اجاره کنید و از بسیاری از تفریحات آن لذت ببرید. برترین پیست اسکی را در این شهر می توانید پیدا کنید و برترین تجربه خود را از اسکی در این شهر می توانید به دست آورید. این مسیر بی نظیر در طول شب زیر نور، هیجان انگیزتر می گردد و یک تجربه منحصر به فرد ایجاد می نماید. بعلاوه می توانید یک محل اقامت کوهستانی برای حداقل 10 نفر اجاره کنید و از بسیاری از تفریحات آن لذت ببرید.

دریاچه سنت موریتز

در حالی که دریاچه سنت موریتز به مقدار کافی گرم نیست که بخواهید در آن شیرجه بزنید، اما مرکز بسیاری از تفریحات این شهر است. مسیر اطراف این دریاچه در میان دوندگان و دوچرخه سواران بسیار محبوب است. قایق سواری یکی دیگر از تفریح های سنت موریتز در کنار این دریاچه است. رستوران ها و استراحتگاه های اطراف دریاچه برای یک شب عالی در کنار کسی که از صمیم قلب دوستش دارید، کافی است. کوه های بالای سن موریتس در زمستان اسکی بازان را ترسیم می نماید، دریاچه پایین نیز مورد توجه بسیاری از بازدیدنمایندگان تابستانی قرار گرفته است.

باشگاه سنت موریتز نیز درست در کنار دریاچه قرار گرفته است که می توانید قایق اجاره کنید و آموزش ببینید. در طول زمستان نیز این شهر میزبان رقابت های دنیای چوگان روی برف (Snow Polo World Cup) است و مسابقات درست روی دریاچه یخ زده انجام می گردد.

به موسیقی جاز گوش دهید

یکی از جاذبه های توریستی سنت موریتز سوئیس موسیقی است. باشگاه دراکولا در سنت موریتز جایگاه افسانه هاست. مدارس موسیقی حرفه ای و درجه یک برای یادگیری حرفه ای موسیقی برای هرفردی است. این مکان در سال 1974 تاسیس شد و همیشه به روی اعضای آن گگردده بوده است، اما همه روزه عموم مردم نمی توانند به این مکان بروند. اگر از علاقه مندان به موسیقی جاز هستید، این باشگاه در طول سال یک ماه و به هنگام فستیوال سالانه جاز سوئیس درهای خود را به روی عموم مردم از اوایل جولای تا آگوست باز می نماید.

هرفردی از پیر و جوان کمی که عشق و علاقه موسیقی در وجودش باشد، با این مدرسه موسیقی می تواند به نوازنده یا آهنگساز حرفه ای تبدیل گردد. آموزش و یادگیری و در این مدرسه موسیقی، از آرزوی خیلی از افراد است.

قطار را در سنت موریتز تجربه کنید

عشق و علاقه مسافرت با قطار و نشستن در قطار در دل خیلی از افراد هست. کسانی که دوست دارند برای یکبار که شده سفر با قطار را تجربه نمایند. یکی از تفریح های این استان سوئیس شبکه ریلی گسترده آن است که از زوریخ به سنت موریتز حرکت می نماید. تصاویر زیبا و منحصر به فرد طبیعت در طول مسیر در یک قطار راحت و لوکس لذت هیجان سفر به این منطقه را چندین برابر می کند. برای خیلی از افراد تکرار رفت و آمد از سنت موریتز به زوریخ و بالعکس تبدیل به تفریح شده است. تفریح که به خاطر جاده زیبای بین این دو شهر و قطار واقعا مزه می دهد. اگر می خواهید از تصاویر پانورامیک این منطقه لذت ببرید، وعده غذایی عالی را و در کنار دیگر امکانات تجربه کنید می توانید بلیط برترین کلاس Glacier Express را بخرید.

قله دیاولتزا (Diavolezza)

اگر اهل ورزش و کوهنوردی حرفه ای هستید، می توانید خود را با قطار به ایستگاه دیاولتزا برسانید و از آنجا سوار بر تله کابین شده و به بالای قله 2973 متری برسید. از فراز این قله می توانید چشم انداز ای شگفت انگیز از طبیعت اطراف را دیدن کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

پارک ملی انگادین

پارک ملی انگادین، یکی از بزرگترین پارک های ملی سوئیس است که در این منطقه قرار گرفته است و بیش از 80 کیلومتر مسیر کوه پیمایی دارد که از میان طبیعت شگفت انگیز و بکر آن عبور می کند. با گشت و گذار در این پارک می توانید علاوه بر لذت بردن از طبیعت زیبای این منطقه، بعضی از حیوانات وحشی را نیز از نزدیک ببینید.

مسیر ریلی برنینا

یکی از برترین جاذبه های دیدنی سنت موریتز، مسیر ریلی برنینا است که از این استان آغاز می گردد و پس از طی مسیری زیبا و مجذوب کننده از گردنه برنینا، شما را به ارتفاع 2256 متری می رساند. این مسیر زیبا و مجذوب کننده در سال 2008 میلادی در لیست میراث دنیای یونسکو نیز به ثبت رسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2455

به "معرفی سنت موریتز، ایالتی زیبا و دیدنی در کشور سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سنت موریتز، ایالتی زیبا و دیدنی در کشور سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید