مقاله: آیا پنجره چوبی همچنان در ساخت و ساز کاربردی است؟

به گزارش دانشنامه آریایی، در کارخانه چوب ها به مواد شیمیایی آغشته میکنند که این پوشش، چوب را در هرگونه آسیب دیدگی مقاوم می سازد تغییر رنگ حاصل از تابش اشعه UV خورشید محافظت میکند. و در مرحله دوم با استفاده از سمباده رویه چوب را سابیده و نقاط اتصالات را با استفاده از مواد آب بندی و عایق رطوبتی میکنند تا چوبی در برابر رطوبت مقاوم گردد.

مقاله: آیا پنجره چوبی همچنان در ساخت و ساز کاربردی است؟

11. قابل استفاده در اقلیم های سرد و کوهستانی و گرم و خشک و گرم و مرطوب و جغرافیای مختلف

چوب یکی از مصالح طبیعی و در دسترس و فراوری آسان به نام اولین و قدیمی ترین پروفیل تشکیل دهنده در و پنجره است. رنگ طبیعی چوب به رنگ های گرم و قهوه ای و رنگ های مختلف یافت می گردد. بافت پروفیل چوبی در طراحی داخلی فضا نقش به سزایی دارد و باعث ایجاد فضایی زیبا و منحصر به فرد می گردد. از خواص چوب خام که خاصیت رنگ پذیری بر روی سطح خود امکان ساخت. پروفیل های چوبی رنگی را فراهم می نماید. نارسانا بودن چوب باعث شده است که این متریال به نام عایق حرارتی عمل کرده و موجب کاهش ضریب انتقال حرارت و بهبود مصرف انرژی در ساختمان می گردد.

انتقال حرارت از فضای داخلی با استفاده از این نوع پنجره و شیشه دوجداره، بسیار کاهش می یابد. مقاومت در برابر ضربه و محکم بودن چوب، می تواند روش ساخت و نصب در و پنجره های چوبی را آسان نماید. به دلیل مقاومت کم چوب در برابر جذب و نفوذ آب، با گذشت زمان به مرور دچار اختلال در کارایی و عملکرد پروفیل پنجره می گردد.

منبع مقاله: آیا پنجره چوبی همچنان در ساخت و ساز کاربردی است؟

انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1954

به "مقاله: آیا پنجره چوبی همچنان در ساخت و ساز کاربردی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آیا پنجره چوبی همچنان در ساخت و ساز کاربردی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید