موانع گسترش روابط بخش های خصوصی ایران و هند باید برداشته گردد

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران: رئیس مجلس در ملاقات با وزیر خارجه هند، با تاکید بر لزوم گسترش همکاری های مالی و بازرگانی میان دو کشور توضیح داد: باید موانع فراروی گسترش روابط بخش های خصوصی دو کشور برداشته گردد.

موانع گسترش روابط بخش های خصوصی ایران و هند باید برداشته گردد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه پارلمانی خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ملاقات با سلمان خورشید وزیر امور خارجه هند با اشاره به سابقه دیرینه روابط تاریخی و فرهنگی میان دو ملت، گفت: پیوندهای مشترک فراوانی میان دو کشور وجود دارد که باید از آن برای رشد و توسعه همکاری ها در عرصه های سیاسی، مالی و فرهنگی فیمابین استفاده کرد.

وی اضافه نمود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه رویکرد که منجر به ارتقای سطح مناسبات دوجانبه گردد، استقبال و حمایت می نماید.

رئیس مجلس بر اهمیت گفت وگو و رایزنی های مستمر دو کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی تاکید نمود و اضافه نمود: تحولات پیچیده کنونی در منطقه رایزنی و مشورت نزدیک و مستمر مقامات جمهوری اسلامی ایران و هند را بیش از گذشته ضروری نموده است.

لاریجانی با تاکید بر لزوم گسترش همکاری های مالی و بازرگانی میان دو کشور توضیح داد: باید موانع فراروی گسترش روابط بخش های خصوصی دو کشور جهت افزایش حجم مبادلات مالی دوجانبه برداشته گردد تا از ظرفیت های وسیع ایران و هند در راستای منافع دو ملت بهره گیری گردد.

وی در همین زمینه خواهان تسهیل در صدور ویزا میان بازرگانان دو کشور شد.

در ادامه این ملاقات سلمان خورشید وزیر امور خارجه هند برگزاری جلسه کمیسیون مشترک مالی هند و ایران را فرصتی برای بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های مالی در دو کشور دانست و اضافه نمود: برگزاری اینگونه نشست ها به کشف فرصت های جدید در عرصه های مالی و سیاسی فیمابین منجر خواهد شد.

وی همچنین گفت: دولت و مقامات عالی رتبه هند روابط با جمهوری اسلامی ایران را روابطی خاص و ویژه می دانند.

وزیر امور خارجه هند همچنین با تاکید بر حمایت کشورش از حق ملت ایران در برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای گفت: مذاکرات ایران و 1+5 باید شفاف و بدون هرگونه تبعیض باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 664

به "موانع گسترش روابط بخش های خصوصی ایران و هند باید برداشته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع گسترش روابط بخش های خصوصی ایران و هند باید برداشته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید