نشست خبری گروسی پس از بازگشت از تهران لغو شد

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرگزاری رویترز به نقل از یک سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد مدیرکل این سازمان بین المللی نشست خبری خود پس از سفر به ایران که قرار بود شامگاه سه شنبه برگزار گردد را لغو نموده است.

نشست خبری گروسی پس از بازگشت از تهران لغو شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی شامگاه سه شنبه گفته نشست خبری رافائل گروسی، مدیر کل این نهاد بین المللی که قرار بود پس از بازگشت او از سفر تهران برگزار گردد لغو شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از این سخنگوی آژانس که اشاره ای به نام او ننموده نوشته گروسی روز چهارشنبه ساعت 11:30 به وقت گرینویچ نشست خبری جداگانه ای برگزار خواهد نمود.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است از روز چهارشنبه شروع گردد.

رافائل گروسی شامگاه دوشنبه وارد تهران شد و با مقام های ایران گفت وگو کرد. او پیش از ظهر سه شنبه با محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان دیدار و گفت وگو کرد.

مدیر کل آژانس سپس با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. این نخستین دیدار گروسی با امیرعبداللهیان بود.

گروسی در نشست خبری مشترک با اسلامی گفت: افتخار دارم که تا چند ساعت دیگر هم با (حسین امیرعبداللهیان) وزیر امور خارجه ایران دیدار کنم.

رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در نشست خبری با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه ایران در برنامه هسته ای خود مصمم است، گفت: گروسی چندین بار گفت که هیچ انحرافی در برنامه های هسته ای ایران مشاهده ننموده اند.

گروسی هم گفت وگوی روز سه شنبه خود با رئیس سازمان انرژی اتمی را فشرده خوانده و گفته بود: دنبال این هستیم مذاکرات را با ایران ادامه دهیم تا زمینه های مشترکی را پیدا کنیم و به نتیجه گیری مثبتی برسیم.

21 شهریور ماه سالجاری رافائل گروسی در اولین سفرش در دولت سیزدهم با رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان در تهران دیدار کرد و پس از آن اسلامی در نشستی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد که گروسی قرار است دوباره به تهران بازگردد.

لازم به ذکر است رافائل گروسی پس از تصدی سمت ریاست آژانس اتمی که با دوران دولت دوازدهم در ایران مصادف بود دو بار به ایران سفر و با علی اکبر صالحی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه دیدار کرد. وی در دومین سفرش علاوه بر این دیدارها با حسن روحانی هم دیدار نموده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2056

به "نشست خبری گروسی پس از بازگشت از تهران لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست خبری گروسی پس از بازگشت از تهران لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید