وزیران امور خارجه انگلیس و عمان درباره ایران رایزنی کردند

به گزارش دانشنامه آریایی، لندن- خبرنگاران- جرمی هانت و یوسف بن علوی وزیران امور خارجه انگلیس و عمان روز پنجشنبه در لندن با یکدیگر ملاقات و درباره روابط دوجانبه و چندجانبه ازجمله ایران گفت وگو کردند.

وزیران امور خارجه انگلیس و عمان درباره ایران رایزنی کردند

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید.

وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار تصویری از امضای یادداشت تفاهم همکاری با همتای عمانی خود، در توییتر نوشت: پیوند انگلیس و عمان به قرن ها پیش بر می شود. نخستین تفاهم همکاری ما در سال 1646 امضا شد و از این جهت، تفاهمی که امروز منعقد شد، یک لحظه تاریخی به شمار می رود.

وی اضافه نمود: عمان شریک کلیدی انگلیس در موضوع صلح یمن و غیر هسته ای شدن ایران است.

بن علوی که بتازگی به ایران سفرنموده بود، در مصاحبه با بی بی سی عربی گفت که هر گونه نزاع میان آمریکا و ایران و رخ دادن یک لغزش حساب نشده در این تنش، برای کل منطقه خطرناک است.

وی ادامه داد: اختلاف ها میان دو طرف موضوع جدیدی نبوده اما سیاست جدید آمریکا فشار مالی بر ایران است.

بن علوی توضیح داد: معتقدم که دو طرف، میزان خطرناک بودن این نزاع ها را درک می نمایند و جامعه بین المللی و طرف های منطقه ای می توانند آن ها را به سمت میز مذاکره در فضای قانع نماینده برای دو طرف سوق دهند.

وزیر خارجه عمان درباره سفر اخیر خود به تهران، گفت: این سفر همانند دیدارهای متداول میان دو کشور بوده اما در شرایط حساسی صورت گرفت و در ادامه سفر به لندن با توجه به روابط مسقط و تهران این دیدار را مفید دانستم.

آمریکا مدتی است که با هیاهوی فراوان و تغییر آرایش نظامی، ناوهای هواپیمابر خود را برای تحت فشار گذاشتن ایران، راهی منطقه نموده اما چون با ایستادگی ایران مقابل سیاست فشار حداکثری روبرو شده، به دنبال راهی است تا به وسیله یک کشور میانجی، به این قائله خاتمه دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در چندین نوبت تأکید نموده در پی جنگ با ایران نیست و دوشنبه گذشته نیز در گفت وگو با فاکس نیوز خاطرنشان کرد؛ قصد درگیری نظامی با ایران را ندارد.

گزارش ها حاکی است؛ مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز که هفته گذشته برای کسب حمایت اروپا علیه ایران به بروکسل سفر و جداگانه با وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه دیدار نموده بود، در این مأموریت ناکام ماند.

شنیده ها حاکی است؛ وزرای سه کشور اروپایی حتی حاضر به دریافت تصویر مشترک با پمپئو نشده تا این ذهنیت را ایجاد ننمایند که اروپا و آمریکا علیه ایران ائتلاف تشکیل داده اند.

وزیر خارجه انگلیس امروز خاطرنشان کرد که میخواهد درباره پیامدهای منفی تنش آمریکا و ایران بر روند صلح یمن،در سفر آینده رئیس جمهوری آمریکا به لندن رایزنی کند.

شبس**اروپام**هـ ن**1917

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 242

به "وزیران امور خارجه انگلیس و عمان درباره ایران رایزنی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیران امور خارجه انگلیس و عمان درباره ایران رایزنی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید