استقبال تروئیکای اروپایی از آمادگی آمریکا برای رایزنی درباره برجام

به گزارش دانشنامه آریایی، تهران (پانا) - وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام روز پنجشنبه در آستانه برگزاری نشست مشترک با همتای آمریکای تصریح کردند که از آمادگی دولت جدید واشنگتن برای بحث درباره ایران استقبال می نمایند.

استقبال تروئیکای اروپایی از آمادگی آمریکا برای رایزنی درباره برجام

با ما سفر کنید و با کمترین قیمت تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در توئیتر وزارت امور خارجه آلمان منتشر شد آمده است که تروئیکای اروپایی به کوشش ها برای حفظ برجام ادامه می دهند و تمام گزینه ها را در این زمینه مورد آنالیز قرار خواهند داد.

بر پایه این گزارش آنها بدون اشاره به تعلل خود در برجام و نقض این توافق و قطعنامه 2231 از سوی آمریکا، از ایران خواسته اند تا از کاهش بیشتر تعهداتش در این توافق خودداری کند.

جمهوری اسلامی ایران میخواهد تا پنجم اسفند ماه اقدامات داوطلبانه تحت برجام را در چارچوب قانون لغو تحریم ها متوقف کند. مجلس شورای اسلامی 11 آذرماه گذشته با تصویب این قانون دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه تحریم های آمریکا، همکاری با آژانس را محدود نموده و گام های بیشتری را در مورد کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

بر اساس ماده 6، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اساس بندهای 36 و 37 برجام، ظرف مدت 2 ماه از تصویب این قانون، دسترسی های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده ایران نزد سازمان های بین المللی در وین گفت که نامه توقف اجرای اقدامات داوطلبانه ایران دوشنبه تحویل مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شده است.

وزرای امور خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه به عنوان اعضای اروپایی برجام امروز (پنجشنبه) در پاریس گرد هم آمده تا با وزیر امور خارجه آمریکا که به صورت ویدیوکنفرانس شرکت خواهد نمود درباره آینده این توافق رایزنی نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1641

به "استقبال تروئیکای اروپایی از آمادگی آمریکا برای رایزنی درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال تروئیکای اروپایی از آمادگی آمریکا برای رایزنی درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید