نظر پزشکی روز در مورد بادها و تأثیرات آن ها

به گزارش دانشنامه آریایی، این مسئله از نظر طب قدیم مسئله ای مهم و اثبات شده است. به نام مثال تجربه ثابت کرده است که ورزیدن باد از شمال به جنوب، از جنوب به شمال یا از شرق به غرب یا عکس آن، در تعادل روانی و سلامتی جسم انسان ها تأثیر

نظر پزشکی روز در مورد بادها و تأثیرات آن ها

نویسنده: جمشید خدادادی

این مسئله از نظر طب قدیم مسئله ای مهم و اثبات شده است. به نام مثال تجربه ثابت کرده است که ورزیدن باد از شمال به جنوب، از جنوب به شمال یا از شرق به غرب یا عکس آن، در تعادل روانی و سلامتی جسم انسان ها تأثیر می گذارد، ولی در علم پزشکی روز به چنین مسائلی توجه نشده تا اثرات آن ثبت گردد و منافع و زیان های آن کشف گردد.

در واقع می توان چنین مسئله ای را از نظر هوا شناسی روز مورد بررسی و تحقیق قرار داد؛ زیرا مسئله ای حائز اهمیت است. با بررسی چنین مسائلی می توان پی برد که چه نوع حوادث جوی پیش می آید که چنین اتفاقاتی می افتد و جهت بادها عوض می گردد؛ به نام مثال به یک نسیم سحری فصل بهار اشاره می کنم. افرادی که صبح زود و قبل از طلوع آفتاب از منزل خارج می شوند و درمحیطی مثل دشت و صحرا یا کوهستان سرسبز هستند و درمعرض نسیم سحری قرار می گیرند، از این نشاط، سرحالی و سلامتی، جسم و روح بهره مند می شوند و اعصاب و روان شان آرام می گردد.

اما امروزه هر گاه صحبت از درمان می گردد، مطالب زیر در نظر پزشک مجسم می گردد: تجویز دارو، جراحی، رادیو تراپی، شیمی درمانی، پیوند اعضا و پروتز. اگر نام گردد که می توان با مواد طبیعی یک بیمار آسمی را نجات داد و به انواع فرآورده های کورتیکوستیروئیدها (کورتون) یا اسپری سالبوتامول نیاز نیست، نمی پذیرند.

آیا تا به حال علت بیماری آسم را بررسی کرده اید؟ در حقیقت، این سیستم داخلی بدن است که به هم می ریزد و اگر بتوانیم از مواد طبیعی بهره بگیریم؛ یعنی نوع غذا و آب و هوا را تغییر دهیم، به راحتی این بیماری درمان می گردد. علم طب قدیم از طریق قانون آزمایش و خطا به این نتیجه رسیده و آنچه که امروزه در دست ماست، در واقع سال های بسیاری روی آن کار شده است و اکنون شاهدیم که چقدر خوب و سریع نتیجه می دهد. متأسفانه علم پزشکی روز به آن توجه نمی کند و از این جهت حق هم دارد، زیرا اصطلاحات آن را به خوبی نمی داند.

از عزیزان خواننده تقاضا دارم مطالب مندرج را به سرعت رد یا قبول نکنند، بلکه آن ها را مورد بررسی دقیق علمی و عملی قرار دهند، اگر جواب نگرفتند نپذیرند. سعی کنید در تحقیق دچار مقاومت مغزی و علمی نشوید و بدون تعصب و حُب و بغض مطالب را نقد و بررسی کنید تا به لطف حق مطالب برایتان روشن گردد.

منبع مقاله :

خدادادی، جمشید؛ (1391)، خلاصه کلید ورود به طب قدیم، تهران: مؤسسه نشر شهر، چاپ چهارم

منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1964

به "نظر پزشکی روز در مورد بادها و تأثیرات آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر پزشکی روز در مورد بادها و تأثیرات آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید