نمایش نفیس ترین انگشترهای هنری و معنوی جهان در وزارت میراث فرهنگی

به گزارش دانشنامه آریایی، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، نمایش نفیس ترین انگشترهای هنری و معنوی جهان در وزارت میراث فرهنگی صورت گرفت.

نمایش نفیس ترین انگشترهای هنری و معنوی جهان در وزارت میراث فرهنگی

نفیس ترین انگشترهای قلم زنی شده شامل 300 انگشتر قلم زنی شده که 40 انگشتر آن جز آثار موزه ای است، در نمایشگاه دوازدهمین موزه گالری ضامن آهو در هشتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نمایش گذاشته شد.

قلم زنی را از 9 سالگی نزد پدر آموختم

علی جنگی، استاد قلم زنی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت: بر روی نگین این انگشترها که از جنس فیروزه و عقیق بوده، احادیث و ذکرهای ائمه اطهار حکاکی شده است.

جنگی شرح داد: 37 سال است که در رشته قلم زنی سنتی مشغول فعالیت هستم. هنر قلم زنی را از 9 سالگی نزد پدر آموختم و بعد از 15 سال تلاش توانستم قلم زنی سه بعدی در ابعاد میلیمتری را که پیشرفته ترین سبک قلم زنی جهان است، ابداع کنم، سپس نفیس ترین انگشتر هنری و معنوی جهان به نام ضامن آهو را در ابعاد یک در یک سانتیمتر طی 2800 ساعت خلق کردم. زمان زیادی لازم است تا یک اثر هنری در ابعاد کوچک خلق شود.

استاد قلم زنی گفت: با توجه به اینکه هنرهای مادر در ایران شکل گرفته است، تقاضا دارم این سبک قلم زنی در شهر مشهد ثبت ملی شود. همچنین باید در بهترین نقاط فرهنگی جهان این آثار را به نمایش بگذاریم.

در حاشیه این نمایشگاه از انگشتر نفیس قلم زنی شده بین الحرمین رونمایی شد. 250 روز برای خلق این اثر زمان صرف شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2234

به "نمایش نفیس ترین انگشترهای هنری و معنوی جهان در وزارت میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش نفیس ترین انگشترهای هنری و معنوی جهان در وزارت میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید