نمایندگان مجلس یونان نتوانستند برای بار دوم رئیس جمهور انتخاب نمایند

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران: با عدم کسب آراء لازم توسط کاندیدای معرفی شده از جانب دولت یونان برای کرسی ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس این کشور باید برای بار دیگر رأی گیری نمایند و در صورت عدم انتخاب رئیس جمهور در دور آینده انتخابات مجلسی زودهنگام برگزار خواهد شد.

نمایندگان مجلس یونان نتوانستند برای بار دوم رئیس جمهور انتخاب نمایند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از حریت، نمایندگان یونانی نتوانستند امروز (2 دی) در دومین رأی گیری رئیس جمهور این کشور را انتخاب نمایند.

استاوروس دیماس، کمیسر محیط زیست اتحادیه اروپا و کاندیدای معرفی شده از جانب دولت، 32 رأی کمتر از حد نصاب لازم برای تصددی پست ریاست جمهوری کسب کرد و بدین ترتیب سومین رأی گیری باید در (7 دی) انجام گردد. کاندیدای معرفی شده باید حداقل 200 رأی نمایندگان مجلس یونان را کسب کند.

در صورتی که نمایندگان نتوانند در سومین دور رئیس جمهور این کشور را انتخاب نمایند دولت موظف به برگزاری انتخابات زودهنگام مجلس خواهد شد. رویدادی که می توانند تأثیری منفی در فرآیند احیای اقتصادی این کشور داشته باشد.

امروز (سه شنبه) ارزش سهام در بازار بورس یونان 2 درصد کاهش یافت.

آنتونیسوس ساماراس، نخست وزیر یونان، برای مجاب کردن نمایندگان یکشنبه گذشته پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام در اواخر سال 2015 را داد به شرط اینکه رئیس جمهور انتخاب شده و مذاکرات طولانی آتن با اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول به خاتمه برسد.

مقامات اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول نگران هستند که انتخابات زودهنگام منجر به پیروزی چپ گراهای افراطی شده و اصلاحات اقتصادی یونان متوقف گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 392

به "نمایندگان مجلس یونان نتوانستند برای بار دوم رئیس جمهور انتخاب نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان مجلس یونان نتوانستند برای بار دوم رئیس جمهور انتخاب نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید