نیروی انسانی متخصص و خلاق مهمترین ابزار توسعه صنعت گردشگری است

به گزارش دانشنامه آریایی، فرماندار شهرستان بندر انزلی گفت: مهمترین ابزار برای توسعه صنعت گردشگری استفاده از نیروی انسانی متخصص، خلاق و با انگیزه است که به عنوان ثروت واقعی در صنعت توریسم و گردشگری باید مورد توجه باشد.

نیروی انسانی متخصص و خلاق مهمترین ابزار توسعه صنعت گردشگری است

به گزارش خبرنگاران، اسماعیل حیدری آزاد، در سمینار نقش فضای مجازی و صنعت ریفرال مارکتینگ در توسعه گردشگری استان گیلان که عصر امروز در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر صنعت توریسم دومین صنعت درآمدزا در دنیا است و بیشترین اشتغال را در این حوزه شاهد هستیم.

حیدری آزاد شرح داد: در کشورهای همسایه علی رغم محدودیت در منابع و معادن توانستند با صنعت توریسم و گردشگری نه تنها اقتصاد کشور خود را متحول کنند بلکه در حال حاضر توانستند از چند اقتصاد برتر دنیا باشند که از این کشورها می توان ترکیه را نام برد که با استفاده از پتانسیل گردشگری توانسته به بسیاری از هموطنان ما را در طول سال با تبلیغات گسترده و پتانسیل فضای مجازی و تورهایی که برگزار می کند برای گردشگری جذب کند.

وی بر لزوم اعتمادسازی در جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: از جمله دیگر کشورهای همسایه می توان گرجستان، ارمنستان و آذربایجان را نام برد که تازه به استقلال رسیده اند ولی توانستند با صنعت توریسم آشنا شوند و بتوانند منافع خود را از منابع دنیای در این حوزه تامین کنند.

فرماندار شهرستان بندر انزلی با تاکید بر اینکه استفاده از نیروی انسانی متعهد، خلاق و با انگیزه در زمینه رونق صنعت توریسم بسیار باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: هنوز افرادی در امر گردشگری فعالیت می کنند که آموزش لازم را ندیده اند و نوع برخورد با مهمان ها را نمی دانند و یا امکاناتی که ارائه می دهند آن گونه که باید، مورد انتظار مسافران نیست.

حیدری آزاد شرح داد: گردشگر پول هزینه می کند تا از دقایق خود لذت ببرد ولی در برخی مواقع، نوع برخوردها و عدم آشنایی پرسنل صنعت توریسم بر اهمیت کار، باعث می شود گردشگر دیگر به آن منطقه بازنشود لذا می توان گفت مهمترین ابزار برای توسعه صنعت گردشگری استفاده از نیروی انسانی متخصص، خلاق و با انگیزه است که به عنوان ثروت واقعی در صنعت توریسم و گردشگری باید مورد توجه باشد.

فرماندار شهرستان بندر انزلی با اشاره به اینکه در دنیای امروز هر فرد با فضای مجازی می تواند هر جای دنیا را که بخواهد رصد کرده و امکانات و موقعیت مکان مورد نظر خود را ارزیابی کرده و بعد به عنوان هدف سفر خود انتخاب کند، گفت: صنعت توریسم مجازی این موقعیت را به گردشگر می دهد که بتواند موارد مورد علاقه خود را ببیند و انتخاب کند.

وی با بیان اینکه ما در ایران چهار فصل هستیم و اقلیم متنوعی را شاهد هستیم، شرح داد: تمام این اقلیم ها می تواند برای جذب گردشگر موثر باشد به ویژه در انزلی پتانسیل زیادی در حوزه گردشگری نهفته است که علاوه بر وجود تالاب و دریا، در زمینه آثار و میراث فرهنگی موارد قابل توجهی به ثبت ملی رسیده اند.

وی با تاکید بر اینکه انزلی باید در تورهای کشور معرفی شود، افزود: از جمله این موارد آرامستان لهستانی ها، مناره ساعت، فانوس دریایی، قدیمی ترین قطاری که در حوزه بندر در ایران مشغول به کار شد همچنین مزار بایندر که در سال 1320 در راه دفاع از وطن به شهادت رسید را می توان نام برد که همه این ها می تواند نقطه مهمی برای تبلیغات در عرصه جذب گردشگر شود.

فرماندار شهرستان بندر انزلی تاکید کرد: این گونه همایش ها و سمینار ها باید به گونه ای برگزار شود که دستگاههای مربوطه حضور داشته باشند تا راهکارهای ارائه شده را در جهت توسعه گردشگری به کار ببرند همچنین با عشق و علاقه و انگیزه علاقه مندان در این حوزه بتوانیم در توسعه صنعت گردشگری انزلی و استان گیلان از آن بهره مند شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 524

به "نیروی انسانی متخصص و خلاق مهمترین ابزار توسعه صنعت گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی انسانی متخصص و خلاق مهمترین ابزار توسعه صنعت گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید