هشتمین جلسه شورای حریم آثار تاریخی خراسان شمالی برگزار گردید

به گزارش دانشنامه آریایی، معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری هشتمین جلسه شورای حریم آثار تاریخی استان گفت: در این جلسه، ضوابط عرصه و حریم آثار پیشنهادی مورد آنالیز نهاده شد.

هشتمین جلسه شورای حریم آثار تاریخی خراسان شمالی برگزار گردید

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی؛ علی مستوفیان روز چهارشنبه 21 آذر 98 اظهار کرد: ضوابط عرصه و حریم تعدادی از آثار تاریخی استان برای ارائه در جلسه شورای ملی حریم کشور که در دی ماه آینده برگزار می گردد، آنالیز شد.

مستوفیان توضیح داد: پس از مطالعه و آنالیز کارشناسی در شورای حریم آثار تاریخی استان، اقدامات لازم برای تصویب نهایی این آثار در دستور کار قرار می گیرد.

او اضافه کرد: این شورا با هدف اجرایی شدن شیوه نامه مشخص حریم آثار ملی و با هدف وحدت رویه در این بخش تشکیل شده است که مشخص حریم، اجرا، بازنگری و نظارت بر حرایم آثار ملی را تبیین می نماید.

او گفت: پس از تصویب نهایی ضوابط قانونی حریم آثار و ابلاغ آن، تمامی ارگان های ذی ربط موظف اند در راستای حفظ حریم حفاظتی و منظری این آثار تاریخی، قبل از هرگونه ساخت وساز در مجاورت این آثار و محوطه ها، هماهنگی های لازم را با این اداره کل انجام دهند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 722

به "هشتمین جلسه شورای حریم آثار تاریخی خراسان شمالی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشتمین جلسه شورای حریم آثار تاریخی خراسان شمالی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید