هوانگ لونگ چین، طبیعتی مشابه باداب سورت ایران!

به گزارش دانشنامه آریایی، حوضچه های طبیعی هوانگ لونگ چین | Huanglong

در ادامه معرفی جاذبه های طبیعت گردی چین به سراغ یکی از شگفتی های طبیعت در استان سیچوان چین آمده ایم. یکی از چشمه های آب گرم جهان که توانسته اند حوضچه های رنگی و بسیار زیبایی ایجاد نمایند، در چین واقع شده است. حوضچه های طبیعی هوانگ لونگ چین همانند حوضچه های رنگ باداب سورت ایران یا پاموکاله ترکیه در جهان بی نظیر است. مکانی است در میان درختان و جنگل است که امروزه گردشگران چینی و خارجی بسیاری را به خود جذب می نماید. اگر به طبیعت گردی در کشور پهناور چین علاقه دارید، با حوضچه های طبیعی هوانگ لونگ چین آشنا شوید. مجله گردشگری خبرنگاران این استخرهای طبقاتی سبز و نارنجی را به شما معرفی می نماید.

هوانگ لونگ چین، طبیعتی مشابه باداب سورت ایران!

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

اطلاعات کلی راجع به هوانگ لونگ چین

کلمه هوانگ لونگ در زبان چینی به معنای اژدهای زرد است. به همین دلیل نام استخرها و حوضچه های زرد رنگ در این ناحیه را هوانگ لونگ گذاشته اند. این حوضچه ها در میان رشته کوه های مین و در تقریبا در میانه سرزمین چین در پارک ملی دره جیوژای چین واقع شده است. قبل تر از این ها راجع به پارک ملی دره جیوژای برای شما صحبت کرده ایم اما از استخرها و حوضچه های طبیعی هوانگ لونگ چین حرفی نزده ایم. اکنون با این جاذبه بیشتر آشنا شوید.

  • موقعیت حوضچه ها: منطقه سونگپان در شمال غربی استان سیچوان
  • ارتفاع هوانگ لونگ: 1700 تا 5588 متر از سطح دریا
  • جاذبه های تماشایی این مکان: حوضچه های رنگی و طبیعت بی نظیر آن و دره موینیگوی (Mounigou Valley)

از عجایب دنیا و سرزمین رویایی القابی هستند که به این طبیعت شگفت انگیز و مناظر تماشایی و بناهای تاریخی این ناحیه داده اند. این منطقه در دنیا به خاطر دریاچه ها، حوضچه ها و استخرها، قله های کوه برفی، دره ها و جنگل های بکر شناخته شده هستند. این منطقه در سال 1992 جزو فهرست میراث دنیای یونسکو شد.

منطقه حفاظت شده ملی هوانگ لونگ چین شامل هوانگ لونگ و دره موینیگوی است.

دره هوانگ لونگ

منظره ای که دریاچه ها و حوضچه ها در این ناحیه به وجود آورده اند، 3.6 کیلومتر بوده و شامل قله های برفی و یخچال های رشته کوه های مرکزی چین در انتهای منظره می گردد. املاح معدنی کلسیم کربنات در طول راستا دریاچه رسوب کرده و حوضچه هایی با دیواره های زرد رنگ ایجاد نموده است. این رگه های زرد از نگاه مردم چین همانند اژدهایی زرد تشبیه شده که راستای مارپیچی را از میان جنگل های بکر، صخره های کوهستانی و بخچال های طبیعی طی می نماید. به این خاطر نام آن را دره اژدهای زرد (Yellow Dragon Valley) گذاشته اند. ترکیب زرد کلسیم کربنات و سبز آبی حوضچه ها یکی از زیباترین منظره ها را در میان حوضچه های آبگرم دنیا به وجود آورده است.

وجود انواع شگفتی های طبیعت مانند دریاچه ها، حوضچه ها، رودخانه ها، آبشارها، درختان جنگلی و غارها، این منطقه از چین را به یکی از پربازدیدترین جاذبه های طبیعی چین تبدیل کرده است.

در بخش هایی از راستا تراس هایی چوبی برای بازدیدکنندگان ساخته اند تا بتوانند از تماشای نزدیک هوانگ لونگ چین لذت ببرند.

  • نکته: ورود به این حوضچه ها و استخرها ممنوع بوده و مثل پاموکاله ترکیه نیست که بتوانید وارد آب ها شوید.

نحوه دسترسی به منطقه حفاظت شده هوانگ لونگ چین

از چنگدو تا هوانگ لونگ

ابتدا از شانگهای خود را به چنگدو برسانید. از ایستگاه اتوبوس چنگدو چادیانزی (Chengdu Chadianzi Bus Station) تا ناحیه سونگپن (Songpan county) اتوبوس سوار شوید. این اتوبوس ها در ساعات 07:30، 09:30، 11:30 و 13:00 از ایستگاه حرکت کرده و قیمتی حدود 109 یوآن دارند. پس از رسیدن به سونگپن، برای هوانگ لونگ اتوبوس بگیرید. دومین اتوبوس در ساعت های 06:00، 07:00 یا 14:00 حرکت کرده و قیمتی بین 25 تا 29 یوآن دارند.

از جیوژای تا هوانگ لونگ چین

اگر برای بازدید جاذبه های طبیعت گردی چین به پارک ملی جیوژای رفتید، از آنجا می توانید برای این ناحیه ماشین کرایه کنید. هزینه کرایه آن، 400 یوآن می گردد.

بهترین زمان سفر به هوانگ لونگ

هر چند که در تمام فصل سال می توانید برای بازدید از حوضچه های آبگرم هوانگ لونگ چین راهی این پارک شوید اما در هر فصل با منظره ای متفاوت روبرو خواهید شد. اوج بازدیدها در ماه های آپریل (اردیبهشت) تا نوامبر (اواخر شهریور) بوده که هزینه ورودی هم بیشتر از دیگر ماه های سال است. هزینه ورودی به طبیعت 170 یوآن است. در ماه های سرد سال هزینه ورودی نصف می گردد.

اگر نمی خواهید در راستاهای پیاده روی معین شده در میان درختان و طبیعت و تا ارتفاع بالای کوه، پیاده روی کنید، می توانید با پرداخت 80 یوآن به بالای کوه بروید.

ساعات بازدید از هوانگ لونگ

از ساعت 8 صبح تا 17:00 بعد از ظهر است. زمان پیشنهادی برای این پارک حفاظت شده و حوضچه های آبگرم هوانگ لونگ چین سفر یک روزه به این منطقه است.

منبع: chinadiscovery.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1089

به "هوانگ لونگ چین، طبیعتی مشابه باداب سورت ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوانگ لونگ چین، طبیعتی مشابه باداب سورت ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید