وزارت خزانه داری آمریکا: ارسال غذا و دارو به ایران تسهیل می شود

به گزارش دانشنامه آریایی، وزارت خزانه داری آمریکا گفت علی رغم تلاش های نافرجام دولتش برای منزوی کردن جمهوری اسلامی، راهی برای تداوم ارسال کمک های بشر محبت آمیز به ایران ایجاد کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا: ارسال غذا و دارو به ایران تسهیل می شود

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتد پرس، آمریکا در صدد است علی رغم تحریم های دونالد ترامپ، ارسال دارو و غذا به ایران را تسهیل کند. وزارت خزانه داری آمریکا در این راستا روز جمعه اعلام کرد که راهی برای تداوم ارسال کمک های بشر محبت آمیز به ایران ایجاد کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که اجازه می دهد مبادلات مجاز با جمهوری اسلامی برای حمایت از مردم ایران انجام گیرد.

شایان ذکر است دیده بان حقوق بشر چند روز قبل، امریکا را متهم کرده که با اعمال تحریم های سنگین به بهزیستی ایرانیان آسیب می زند. این سازمان از آمریکا خواسته که بی درنگ به چنین فشارهایی سرانجام دهد تا دارو و نیازهای اساسی به ایران صادر شوند.

به گزارش دویچه وله، به گفته این سازمان حقوق بشری، واشنگتن باید هرچه سریع تر به بانک ها و شرکت های سراسر جهان اعلام کند که در صورت صدور دارو و سایر مواد اساسی به ایران با هیچ مشکل حقوقی یا مالی روبرو نخواهند شد.

در گزارشی 47 صفحه ای که شعار فشار حداکثری ترامپ را به چالش گرفته، گفته می شود که محدودیت عملیات بانکی در کنار حملات لفظی مقام های آمریکایی توانایی ایران در وارد کردن دارو و تجهیزات پزشکی را به شدت پایین آورده و به حق مردم ایران در دسترسی به تندرستی صدمه زده است.

در گزارش تصریح شده، با این که مقام های آمریکایی مواد دارویی و نیازهای انسانی را از دایره تحریم های خود بیرون گذاشته اند، اما شرکت ها و بانک های آمریکایی و اروپایی همچنان از بیم فشارهای ایالات متحده از هرگونه معامله با ایران خودداری می کنند. طبق قوانین بین المللی، دولت آمریکا ملزم است مسئولیت خود را در آسیب زدن به وضعیت تندرستی و درمان در ایران قبول کند

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 608

به "وزارت خزانه داری آمریکا: ارسال غذا و دارو به ایران تسهیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خزانه داری آمریکا: ارسال غذا و دارو به ایران تسهیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید