پارک استنلی ونکوور، مقصدی طبیعی برای گردش و تفریح در کانادا

به گزارش دانشنامه آریایی، پارک استنلی واقع در شهر ونکوور کانادا، یکی از زیباترین و محبوب ترین پارک های شهری در سراسر جهان است. این پارک بزرگ با مساحت 405 هکتار در شبه جزیره برجسته ونکوور واقع شده و در سال 1888 میلادی تأسیس شده است. پارک استنلی دارای مناظر طبیعی زیبا، پوشش گیاهی غنی، جنگل های انبوه و مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری فراوان است و هر ساله پذیرای بیش از 8 میلیون بازدیدکننده می باشد.

پارک استنلی ونکوور، مقصدی طبیعی برای گردش و تفریح در کانادا

اگر علاقمند به سفر با تیم باتجربه بالای مسافرتی هستید با رهتورز همراه شوید، با مجری مستقیم تورهای مسافرتی از جاذبه های دنیا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در این مقاله به بررسی جاذبه ها و فعالیت هایی که می توان در پارک استنلی ونکوور انجام داد، خواهیم پرداخت.

موقعیت جغرافیایی

پارک استنلی در غرب ونکوور واقع شده و از شمال به خلیج برارد، از شرق به خیابان دنمن، از غرب به خیابان آلبرنی و از جنوب به خلیج انگلیش بی محدود می شود.

این پارک در مجاورت محله های مسکونی وست اند ونکوور، کول تراون و ییل تاون قرار گرفته است. موقعیت استثنایی پارک باعث شده تا بتوان از بسیاری نقاط آن مناظر دیدنی آب های اقیانوس آرام و کوه های زیبای اطراف ونکوور را مشاهده کرد.

پیشینه تاریخی

سرزمینی که امروزه پارک استنلی بر روی آن واقع شده، زیستگاه بومیان سرخ پوست از قبیله اسکوامیش بوده است. نام پارک از لرد استنلی گرفته شده که در سال 1888 میلادی این زمین را به عنوان پارک عمومی اهدا کرد.

پارک استنلی با داشتن 405 هکتار وسعت، یکی از بزرگ ترین پارک های شهری در آمریکای شمالی به شمار می رود. در هنگام تأسیس، این پارک دارای جنگل های انبوه، درختان کهنسال و چشم اندازهای طبیعی زیبایی بود که همچنان نیز وجود دارند.

جاذبه های طبیعی

پارک استنلی دارای طبیعت بکر و زیبایی است که شامل جنگل های انبوه، دریاچه های آرام، مرداب ها و صخره های ساحلی می شود. پوشش گیاهی غنی پارک شامل درختان کاج، سرو و صنوبر است که برخی از آنها قدمتی بیش از 500 سال دارند.

درختان کهن سال پارک استنلی خانه ای برای پرندگان و جانوران متنوعی از جمله عقاب های دم سرخ، لک لک ها، غازهای کانادایی و راکون ها هستند.

علاوه بر این، می توان انواع ماهی ها از جمله ماهی آزاد اقیانوس آرام را در آب های اطراف پارک مشاهده کرد. دیدن طبیعت زیبا و حیات وحش پارک از جمله جاذبه های اصلی آن به شمار می رود.

آثار تاریخی

علاوه بر طبیعت بکر، پارک استنلی دارای چندین اثر تاریخی نیز هست که ارزش دیدن دارند.

از جمله مهم ترین آنها می توان به توتم های استنلی پارک اشاره کرد که شامل دو تندیس بزرگ چوبی حیوانات افسانه ای هستند. این توتم ها توسط مجسمه ساز اهل اسکوامیش به نام آلونسو جوزف در دهه 1920 خلق شدند.

همچنین، چشمه نه چرخه ای که یکی از نخستین تأسیسات آبرسانی ونکوور به شمار می رفت، در پارک واقع شده و هنوز هم قابل مشاهده است.

علاوه بر این، یک فانوس دریایی که در سال 1905 ساخته و نصب شده است، در نزدیکی ورودی پارک وجود دارد.

مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری

پارک استنلی دارای بیش از 40 کیلومتر مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری است که امکان پیمایش و کشف تمام نقاط آن را فراهم می کند.

مسیر ساحلی سِووال به طول 8.8 کیلومتر که دور تا دور پارک را در بر می گیرد، محبوب ترین مسیر پارک برای پیاده روی و دوچرخه سواری است.

همچنین مسیر جنگلی 11 کیلومتری پارک نیز بسیار طرفدار دارد که از میان جنگل ها و درختان کهنسال عبور می کند.

علاوه بر این، مسیرهایی برای اسکیت سواری و اسکیت بازی نیز در پارک وجود دارد. امکان اجاره دوچرخه نیز در پارک فراهم است.

ورزش های آبی

آب های اطراف پارک استنلی امکانات فراوانی را برای ورزش های آبی فراهم می کند. می توان در خلیج کوچکی که در داخل پارک واقع شده است، به کایاک سواری و قایقرانی پرداخت.

همچنین، اسکله ای در پارک وجود دارد که از آن می توان برای ماهیگیری استفاده کرد. علاوه بر اینها، شنا در آب های پارک نیز مجاز است.

امکانات و خدمات

پارک استنلی دارای امکانات و خدمات فراوانی برای اقامت یک روزه یا چند روزه است.

دو اقامتگاه در پارک وجود دارد که اتاق هایی برای اجاره دارند. همچنین، کمپینگ نیز در برخی نقاط پارک امکان پذیر است.

رستوران ها، کافه ها و فروشگاه های متعددی نیز در پارک موجود هستند. علاوه بر این، امکاناتی همچون سرویس های بهداشتی و نیمکت های استراحت در سرتاسر پارک وجود دارند.

رویدادها و جشنواره ها

پارک استنلی میزبان رویدادها و جشنواره های متعددی در طول سال است.

جشنواره تابستانه پارک استنلی شامل کنسرت های رایگان، نمایش ها و بازی های سنتی بومیان است که هر ساله در فصل تابستان برگزار می شود.

جشن سال نو چینی، جشن بهار و جشنواره فانوس های کاغذی از دیگر رویدادهای محبوبی هستند که در پارک برگزار می شوند.

همچنین، کریسمس پارک استنلی میزبان رویدادهای متعددی در فصل زمستان است.

دسترسی و حمل و نقل

با توجه به وسعت پارک استنلی، دسترسی به آن به راحتی از طریق حمل و نقل عمومی امکان پذیر است. ایستگاه های متروی متعددی در نزدیکی پارک قرار دارند. همچنین، اتوبوس های عمومی ونکوور نیز به پارک دسترسی دارند.

علاوه بر اینها، می توان از طریق تاکسی، اجاره خودرو یا خودروی شخصی نیز به پارک سفر کرد. برای عابران پیاده نیز پیاده روهایی به پارک منتهی می شوند.

پارکینگ های متعددی نیز برای خودروهای شخصی در نزدیکی ورودی های پارک وجود دارند. بنابراین، دسترسی آسان به پارک یکی از مزایای آن به شمار می رود.

در مجموع، پارک استنلی ونکوور یکی از زیباترین و طبیعی ترین فضاهای شهری در کانادا و حتی در سطح جهان است که طیف گسترده ای از فعالیت های تفریحی و ورزشی را برای همه گروه های سنی فراهم می کند. بازدید از این پارک زیبا را می توان یکی از بهترین تجربه های گردشگری در ونکوور دانست.

انتشار: 7 اسفند 1402 بروزرسانی: 7 اسفند 1402 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2437

به "پارک استنلی ونکوور، مقصدی طبیعی برای گردش و تفریح در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک استنلی ونکوور، مقصدی طبیعی برای گردش و تفریح در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید