پرسپولیس ، النصر همه چیز نیست! ، پول های بلوکه شده سرخ ها با پیروزی در این بازی برگردانده می گردد؟

به گزارش دانشنامه آریایی، نام باشگاه النصر این روزها از دهان مدیران پرسپولیس نمی افتد. البته که حریف پرستاره عربستانی، تیم قابل احترامی است و این بازی هم در سرنوشت آسیایی پرسپولیس، تأثیر زیادی دارد، اما اینکه تصور کنیم همه چیز در خصوص قرمزها تنها به این بازی گره خورده، چندان منطقی به نظر نمی رسد.

پرسپولیس ، النصر همه چیز نیست! ، پول های بلوکه شده سرخ ها با پیروزی در این بازی برگردانده می گردد؟

به گزارش خبرنگاران آنلاین، بازی با النصر هم فقط یک مسابقه فوتبال است و ممکن است هر نتیجه ای در آن ثبت گردد. فوتبال ایران همچنان معتاد نتایج و وابسته به تک بردها در جدال های بزرگ است اما قرارگرفتن در یک روند درست است که اهمیت دارد؛ اتفاقی که هرگز در این فوتبال درک نشده است.

پرسپولیس و النصر چند سال قبل در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با هم روبه رو شدند و نتیجه بازی، به سود تیم ایرانی رقم خورد. حالا اما آنها کجای فوتبال ایستاده اند و ما کجاییم؟ آنها با برترین و آماده ترین ستاره های دنیای فوتبال قرارداد امضا نموده اند و باشگاه ایرانی حتی قادر نیست با یک مهاجم 35ساله از رده خارج شده، قرارداد ببندد. آنها بازی هایشان را از شبکه های بین المللی پخش می نمایند اما تیم پرسپولیس هنوز پیروز نشده برای پخش بازی هایش از هیچ شبکه تلویزیونی، ریالی عایدی به دست بیاورد. آنها برترین زمین تمرین و امکانات را در اختیار دارند اما پرسپولیس در ورزشگاه اصلی اش بدون تماشاگر به مصاف رقبا می رود. کدام باشگاه کار درست را انجام داده است؟ کدام باشگاه روند حرفه ای تری دارد؟ در چنین شرایطی، آیا پیروزی مقابل النصر، همه حقیقت را در خصوص پرسپولیس روایت می نماید؟ آیا دست به دعا بردن برای پیروزی در چنین مسابقه ای، کوشش برای سرپوش گذاشتن روی همه مسائل ریز و درشت این فوتبال نیست؟

به فرض که معجزه گردد و النصر را با رونالدو، سادیو مانه، بروزوویچ و لاپورت شکست دهیم؛ به فرض که در لحظه شنیدن صدای سوت خاتمه بازی، برنده ما باشیم و تلویزیون هم آهنگ های حماسی همیشگی اش را از آرشیو خارج و پخش کند؛ اصلا تصور کنیم پرسپولیس دوباره به فینال آسیا رسیده است؛ آیا این باشگاه می تواند حق و حقوق بلوکه شده اش را از حساب ای اف سی بیرون بکشد؟ امروز با ذوق زدگی، از اختصاص سیم کارت نامحدود ایرانی به ستاره های النصر حرف می زنیم اما حواسمان نیست که آنها فقط گردشگر هایی هستند که ایران را به سرعت ترک می نمایند و اگر لطف نمایند و مثل بازیکن تیم ملی روسیه، ویدئوی چکه کردن آب از سقف ورزشگاه آزادی را به اشتراک نگذارند، ما هستیم که می مانیم و کارهایی که باید برای فوتبال انجام می دادیم و نداده ایم. برنامه ما برای جذب ستاره های خارجی چیست و چه نقشه ای برای پایدارکردن اقتصاد فوتبال داریم؟ ظاهرا فعلا همه حواس ها به ملاقات حساس پرسپولیس و النصر معطوف شده و در فوتبال ایران، چنین چیزی چندان عجیب به نظر نمی رسد.

در این فوتبال، به مجموعه ای از تصمیم های لحظه ای و امیدواری های ثانیه ای خو گرفته ایم اما حتی شکست دادن حریفی مثل النصر هم نباید فریبمان بدهد. نتیجه ها تنها به درد یک بازه زمانی کوتاه می خورند و پس از آن، روندها معین نماینده هستند. وقتی روند درستی وجود ندارد، این مسابقه و نتیجه اش به تنهایی فوتبال ایران را از وضعیتی که در آن گرفتار شده، نجات نخواهد داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مرداد 1402 بروزرسانی: 8 مهر 1402 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2423

به "پرسپولیس ، النصر همه چیز نیست! ، پول های بلوکه شده سرخ ها با پیروزی در این بازی برگردانده می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس ، النصر همه چیز نیست! ، پول های بلوکه شده سرخ ها با پیروزی در این بازی برگردانده می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید