پژو 207 با سقف شیشه ای به بازار می آید

به گزارش دانشنامه آریایی، در محصول با سقف پانوراما، شیشه سقف ثابت است که سبب افزایش نور کابین شده و دید وسیعی را به ویژه برای سرنشینان عقب خودرو فراهم می آورد که باعث جذاب تر و کاربردی تر شدن آن نسبت به سانروف های معمولی و کوچک می گردد

پژو 207 با سقف شیشه ای به بازار می آید

مدیر پروژه محصول 207 پانوراما با اشاره به این که این خودرو آزمون های ایمنی مورد احتیاج عبور نموده، گفت: بر اساس نتایج مثبت حاصل از تست ها و ارزیابی های به عمل آمده، پژو 207 پانوراما پیروز به کسب گواهینامه های استاندارد اروپایی (ECE) شده است.

احمد آقاجانی معمار اضافه کرد: مطابق مدارک پروژه پانوراما، تست های ایمنی تصادف از جلو (ECE R94)، تصادف از پهلو (ECE R95)، مقاومت سقف (FMVSS 216) و آزمون های شیشه های ایمنی و نصب آن ها روی خودرو (ECE R43) و ایمنی سرنشین در برخورد با قطعات داخل کابین (ECE R21) با پیروزیت صورت گرفته است.

علاوه بر آزمون های خودرویی، نسبت به انجام تست های قطعات و مجموعه های به کار رفته در این خودرو، مطابق استاندارد و رویه های جاری در صنعت خودرو اقدام شده است. به عنوان مثال صرفا برای شیشه سقف 18 تست مجزا از جمله آزمون های ضربه، برخورد سر و گلوله صورت گرفته است.

وی با بیان این که طراحی و قطعات به کار گرفته شده در سقف شیشه ای محصول پژو 207 مطابق با خودرو های اروپایی مجهز به سقف پانوراما است، اظهار داشت: به منظور ایجاد امکان داخلی سازی و با توجه به جدید بودن قطعات این طرح در ایران، اطلاعات فنی مورد احتیاج سازندگان تهیه و در اختیار ایشان قرارگرفته است.

با همکاری سازندگان و تامین کنندگان داخلی، نمونه های اولیه خودروی مجهز به سقف پانوراما برای انجام تست و ارزیابی های لازم فراوری شد و پس از انجام تست ها و تکمیل ارزیابی های فنی لازم و پیروزیت خودرو در کسب گواهینامه های استاندارد ECE، فراوری این محصول در دستور کار نهاده شد. وی با بیان این که ظرفیت فراوری خودرو های پانوراما حدود 200 هزار دستگاه در سال است، به مقایسه خودرو های 207 سقف شیشه ای با خودرو های دارای سانروف پرداخت و اظهار کرد:

در محصول با سقف پانوراما، شیشه سقف ثابت است که سبب افزایش نور کابین شده و دید وسیعی را به ویژه برای سرنشینان عقب خودرو فراهم می آورد که باعث جذاب تر و کاربردی تر شدن آن نسبت به سانروف های معمولی و کوچک می گردد، به همین دلیل حس رانندگی و سرنشین در خودروی پانوراما با خودرو های سقف معمولی متفاوت است.

آقاجانی معمار با اشاره به بعضی از تکنولوژی های به کار رفته در محصول 207 پانوراما، گفت: شیشه های به کار رفته در سقف این محصول، در صورت باز بودن سایبان، گذر نور و انرژی را کنترل نموده و از افزایش زیاد دمای داخل کابین و ورود اشعه مضر فرابنفش به داخل خودرو جلوگیری می نماید.

وی با اشاره به ایجاد توان فراوری داخل سقف های پانوراما، از مجهز شدن خودرو هایی نظیر رانا و دنا به سقف پانوراما در آینده اطلاع داد.

منبع: فرادید
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1596

به "پژو 207 با سقف شیشه ای به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو 207 با سقف شیشه ای به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید