پیک نو کرونا در چه شرایطی ایجاد می گردد؟

به گزارش دانشنامه آریایی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره پیش بینی ها و شرایط شروع پیک نو کرونا در کشور شرح داد.

پیک نو کرونا در چه شرایطی ایجاد می گردد؟

حمید رضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی خبرنگاران، با اشاره به بروز بیماری کرونا با واریانت های لامبدا و مو در جهان اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های مراکز علمی در جهان اوایل آبان سال جاری را آغاز پیک نو بیماری عنوان نموده اند و آغاز پیک بستگی به اندازه رعایت دستورالعمل های بهداشتی به وسیله مردم مانند زدن ماسک و پرهیز از تردد در اماکن شلوغ و پر تردد را دارد.

او ادامه داد: خوشبختانه واکسیناسیون در کشورمان با سرعت بالایی در حال اجرا است و مطالعات نشان می دهد که انجام واکسیناسیون باعث کاهش مرگ و میرها و حتی شدت بروز بیماری در بین افراد خواهد شد.با توجه به تزریق واکسن به نظر می رسد که در پیک نو بیماری کرونا آن چنان دچار مرگ و میر و کمبود تخت نخواهیم شد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا بیان نمود: بر اساس آخرین تحقیقات انجام گرفته شده در جهان دو واریانت لامبدا و مو باعث افزایش مرگ و میر در بین کشورها نشده است و به نظر می رسد که این دو جهش ویروس کرونا در بعضی از کشورها به علت واکسیناسیون متوقف شده است و به علت ایمنی جمعی ایجاد شده این واریانت توسعه نیافته است.

جماعتی تاکید نمود: اگر واکسیناسیون به همین سرعت به پیش برود و مردم شیوه نامه ها را به خوبی رعایت نمایند؛ شاهد بروز پیک ششم در کشور نخواهیم شد. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته 75 درصد جمعیت کشور تا اوایل آذر واکسن خود را دریافت خواهند کرد و ایمنی نسبی حدود بهمن در کشور ایجاد خواهد شد.

او گفت: تا وقتی که شاهد بروز واریانت های مختلف در جهان و کشور هستیم باید مردم دستورالعمل ها را مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمایند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1976

به "پیک نو کرونا در چه شرایطی ایجاد می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیک نو کرونا در چه شرایطی ایجاد می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید