چطور از سوار شدن در قطارهای هند جان سالم به در ببریم؟

به گزارش دانشنامه آریایی، هند کشوری بسیار زیبا با طبیعت منحصر بفرد و مردم و فرهنگی خارق العاده است که یکبار سفر به آن کافی است تا زندگیتان برای همواره تغییر کند. گردشگری در هند قلق های خاص خود را دارد چرا که دیدنی های این کشور به اندازه ای زیاد است که با یک یا دوبار سفر غیر ممکن است بتوان همه جای آن را خوب دید. اما برای کسی که می خواهد سفر به هند را مخصوصا برای بار اول تجربه کند، حمل و نقل می تواند یک مشکل اساسی باشد چرا که هند جای شلوغی است و حمل و نقل در آن با قطار برای دیدن جاذبه های گردشگری و سفر بین شهرها بهترین راه است. اما با شلوغی وحشتناک قطارهای هند چطور می گردد کنار آمد و سفر کرد و مهم تر از آن چطور می توان در سفر به هند با قطار زنده ماند؟! در این مطلب از خبرنگاران یاد می گیرید چطور سفر آسوده ای با قطار در این کشور داشته باشید.

چطور از سوار شدن در قطارهای هند جان سالم به در ببریم؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

1- از قبل جایتان را رزرو کنید

رزرواسیون جایگاه های قطار، از 60 روز قبل از تاریخ حرکت باز می گردد و البه خیلی زودهم پر می گردد و این به آن معناست که فقط سفرهای کوتاه می توانند روزانه رزرو شوند. اگگر خواستی سفرتان را در ایستگاه قطار برنامه ریزی کنی، بهتر است به خودتان زمان زیادی دهید چون این سیستم مطمئنا سریع ترین سیستم حمل و نقل جهان نیست! البته می توانید اینکار را آنلاین هم انجام دهید اما مطمئنا به سرعت یک کلیک نیست!

2- اگر در بلیط تان نوشته شده در انتظار نگران نشوید

اگر مووقع رزرو هیچ بلیطی در دسترس نبود، به شما یکی بلیط رزرو داده می گردد (بلیط در انتظار). با این بلیط می توانید سوار قطار شوید اگر چه جایگاه فرست کلاسی که منظرش بودید ممکن است از آنتان نگردد. در انتظار (Waitlisted) به این معناست که همهی جایگاه ها فروخته شده اند. به همراه این بلیط به شما یک شماره داده می گردد که اگر آن شماره کمتر از 10 باشدف احتمال اینکه بلیط تانقطعی گرددف بالاست.

3- کلاس قطارتان را به دقت انتخاب کنید

در هند، کلاس قطارها، 8 تاست و انتخاب هر یک از انها بستگی به مقصد سفر و مسافتی دارد که می خواهید بروید و به قطارهای خیلی گران تا خیلی ارزان دسته بندی می شوند و هر کدام امکانات خود را دارند و در صورتی که نوع اشتباه را انتخاب کنید، حتی 1 دقیقه بعد از پرداخت هزینه به هیچ وجه پولتان پس داده نمی گردد پس بهتر است خوب دقت کنید.

4- در قطار صحبت کنید

احتمالا بعد از انتها سفرتان به هند متوجه می شوید که تعدادی از بهترین خاطرههایتان در موقع سفر با قطار و صحیت با افراد محلی رقم خورده است. مردم هند خیلی راغب به صحبت کردن هستند و یکی از بهترین راه های گذراندن زمان وقتی در قطار هستید، صحبت با مردم دیگر است.

5- انتظار نداشته باشید قطار به موقع بیاید

قطارهای هند به ریلکس بودن معروف هستند طوری که تاخیر قطارها در هند از چند دقیقه تا چند ساعت غیر عادی نیست! بنابریاین در هنگام انتظار برای قطار می توانید با تعداد زیادی از مردم محلی ارتباط برقرار کنید و از زمانتان نهایت استفاده را برای آشنایی بیشتر با فرهنگ مردم بکنید.

منیع: roughguides.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 569

به "چطور از سوار شدن در قطارهای هند جان سالم به در ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از سوار شدن در قطارهای هند جان سالم به در ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید