چه طور یک تور مطمئن انتخاب کنیم؟

به گزارش دانشنامه آریایی، فرقی نمی نماید مقصدتان تهران باشد یا شمال یا حتی نوار مرزی شرق کشور، با تور مطمئن، حال خوبی هم در سفر خواهید داشت. برای مسافرت با تورهای مطمئن داخلی باید آژانس یا برگزارکننده خوبی را هم پیدا کنید. تورهای داخلی ایران انواع مختلفی دارد، از تورهای مذهبی و تفریحی گرفته تا تورهای داستانی، شهرگردی یا عجیب و غریب. با وجود این ، اما گزینه های بد هم کم نیستند! بنابراین برای رفتن به یک تور مطمئن باید اول آن را درست انتخاب کنید. 6 اصل زیر یاری تان می نماید تا برترین تورهای آژانس ها را انتخاب کنید و از سفرتان حسابی لذت ببرید.

چه طور یک تور مطمئن انتخاب کنیم؟
  1. انتخاب آژانس و تور مطمئن

آژانس معتبر| تور مطمئن را باید از آژانس های معتبر بخواهید

آژانس معتبر باید سابقه برگزاری تور به مقصد مورد نظرتان را داشته باشد. اگر اینترنتی تور خریده اید کامنت های مسافرهای قبلی از تجربه سفر با این تور و آژانس را حتماً بخوانید. حتی می توانید با آژانس تماس بگیرید و در خصوص قول و قرارهایش که در تبلیغ تور آورده سوال های دقیق بپرسید.

نکته مهم تر این که ببینید خود آژانس تور را می فروشد یا فقط واسطه است و از جای دیگری تور را می گیرد. اگر واسطه باشد پاسخگویی اش هم کم تر است. در دنیای گردشگری به آژانس هایی که مستقیماً تور می فروشند، آژانس کارگزار می گویند. مشکل اصلی آژانس های کارگزار این است که معمولاً سایت درست و درمانی ندارند و راه چندانی برای گرفتن بازخورد مشتریان قبلی شان در اختیارتان نمی گذارند. و خب! هیچ بقالی هم نمی گوید ماست من ترش است! بنابراین شاید راه بهتر مراجعه به سایت های معتبر رزرو تور داخلی و خارجی و گرفتن مشاوره سفر از کارشناسان آن یا خواندن نظرهای کاربران سایت درباره آن آژانس کارگزار یا تور باشد. انتخاب آژانس معتبر کلیدی ترین کار برای شروع یک تور خوب است.

2. برنامه سفر

برنامه سفر| برنامه تور و سفرتان را از آژانس تان بخواهید

بعد از این که از معتبر بودن آژانس یا وبسایتی که از آن خرید می کنید، مطمئن شدید، به سراغ برنامه سفر بروید. آژانس برگزارنماینده تور مطمئن باید برنامه دقیقی از تور به شما بدهد. برنامه تور باید برای هرروز به طور معین، واضح و با جزئیات بیان شده باشد. فرض کنید تورتان 3 روزه است؛ آژانس باید به طور کامل برای تان معین کند در روز اول، دوم و سوم به چه مکان هایی می روید. این مکان ها به چه اندازه پیاده روی یا ماشین سواری احتیاج دارند؟ از کجا به کجا می روید و شرایط خوراک و پوشاک در آن منطقه چگونه است؟

این جزئیات یاری تان می نماید مقدار به اصطلاح، سختی تور و برنامه های سفر را بفهمید. اگر برنامه های سفر معین باشد، دیگر برگزار نماینده ها نمی توانند به هر علت واهی جاهای دیدنی را از سفرتان حذف نمایند. از طرف دیگر شما هم می توانید ارزیابی دقیقی از راستا، مکان ها و چیزهایی که باید با خود ببرید یا می توانید خریداری کنید، داشته باشید.

پاسپورت و ویزا| تمام جزئیات تور را آنالیز کنید

3. محل شروع و سرانجام تورتان

برنامه سفر، محل شروع و سرانجام تور را برای تان معین می نماید. این مکان ها باید در برنامه سفر معین باشد. برای مثال: ساعت 5 صبح فردا از تهران به مقصد شمال حرکت می کنیم، گنگ و نامعین است.

تور باید ساعت دقیق حرکت، مکان دقیق حرکت و تبعات نرسیدن شما را معین کند. برای مثال: روز حرکت: سه شنبه 29 اردیبهشت ماه 1397، ساعت حرکت: 5:00 صبح، مکان: ضلع جنوب شرقی میدان آزادی تهران، وسیله نقلیه: اتوبوس ولووی سفید رنگ به شماره پلاک: 11-823ج932، مدارک مورد احتیاج: کارت ملی یا شناسنامه و رسید پرینت شده تأیید پرداخت هزینه تور، اگر تا ساعت 5:30 در محل قرار حاضر نشدید، اتوبوس حرکت می نماید و در میانه راه نخواهد ایستاد. بنابراین قرارداد شما شامل قوانین فسخ قرارداد تور خواهد شد که در ذیل همین بخش آمده است.

4. جزئیات خرید

جزئیات خرید| آژانس های معتبر جزئیات خرید تور را معین می نمایند

باید در فاکتور تور، جزئیات خرید تور کاملاً معین باشد. مجموع قیمت نهایی به درد شما نمی خورد، بلکه باید قیمت خدمات را به طور جداگانه بدانید. همین طور باید قیمت میانه خرج های لازمی که خودتان باید بپردازید، به وسیله برگزارنماینده به شما گفته گردد. برای مثال: قیمت میانه یک پرس غذا برای ناهار چقدر می گردد. هر ساعت کایت سواری روی کوه سبلان چقدر است.

5. بیمه سفر

بیمه سفر| از مهم ترین ملزومات تور مطمئن

یکی از وظیفه های ضروری تور مطمئن، بیمه مسافران است. در این نوع تورها باید از بیمه شدن خودتان مطمئن شوید. مبلغ بیمه باید در جزئیات خریدتان آمده باشد. اگر نوع یا قیمت بیمه نامعین است، با مسئول تور و آژانس تماس بگیرید و از آن ها جواب بخواهید. مسئولان آژانس باید معین نمایند شما چه نوع بیمه ی سفری شده اید و چقدر هزینه برای آن پرداخته اید. همین طور باید معین گردد این بیمه از چه حوادثی پشتیبانی می نماید و از چه حوادثی پشتیبانی نمی نماید.

بیمه های رایج در حوزه سفر با عنوان بیمه سفرهای داخلی و خارجی شناخته می شوند که شامل بیمه وسیله نقلیه اعم از جاده ایی، هوایی یا ریلی، بیمه حوادث و سرقتند.

6. اطلاعات در خصوص همسفر ها

اطلاعات همسفرها| اطلاعات کلی همسفرهای تان را داشته باشید

اگر درباره نوع تور و همسفران تان اطلاعات نگیرید، دچار مشکل می شوید! می پرسید چه طور؟ خب، ممکن است انتظار یک تور آرام را داشته باشید و یک تور هیجان انگیز با کلی جوان پرسروصدا نصیب تان گردد که هر دقیقه انتظار دارند ماشین بایستد و از کوه و دره بالا بروند! پس از مسئول آژانس یا تور، اطلاعات حال وهوای همسفران را بگیرید و به او بگویید در این سفر در پی چه هستید.

7. شرایط انصراف از تور

انصراف از تور| شرایط انصراف از تور باید معین و شفاف باشد

این از آن اطلاعاتی ست که معمولاً هیچ کس قبل از آن که یک بار گرفتارش شده باشد، درباره اش سوالی نمی پرسد. آژانس ها و تورها قانون های خاص خودشان را برای انصراف دارند و ممکن است با انصراف از تور، بخش بزرگی از مبلغ پرداختی تان را به عنوان جریمه به شما پس ندهند. این قانون ها را در زمان بستن قرارداد یا پرداخت پول از آژانس مورد نظر بپرسید. این قانون ها باید معین و با جزئیات باشند و دقیقاً معلوم باشد شامل چه شرایطی می شوند. همین طور دقت کنید مهر آژانس و امضای مدیر آژانس پای قراردادِ بین شما و آژانس باشد.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2243

به "چه طور یک تور مطمئن انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه طور یک تور مطمئن انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید