چگونه نسل ایکس، رکورد افتتاحیه فیلم تاپ گان: ماوریک را شکست؟

به گزارش دانشنامه آریایی، پس از گذر یک سال که مخاطبین جوان، معین کننده رتبه های برتر گیشه به شمار می رفتند، شرکت پارامونت/اسکای دنس (Paramount/Skydance) توانسته با اکران فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)، یکی از برترین رکوردهای گیشه را از آنِ خود کند. در این زمینه باید بیشتر از مخاطبین نسلِ ایکس کشور ایالات متحده، یعنی افرادی که بین سال های 1965 و 1980 متولد شده اند تشکر کرد؛ چراکه این دسته از افراد، فیلم تاپ گان را در دهه 1980 میلادی در گذشته دیدن نموده بودند و برای دیدنی فیلم تاپ گان: ماوریک لحظه شماری می نموده اند.

چگونه نسل ایکس، رکورد افتتاحیه فیلم تاپ گان: ماوریک را شکست؟

فیلم تاپ گان: ماوریک در چهار روز ابتدایی اکران خود توانسته 156 میلیون دلار فروش داشته باشد. رقمی بیشتر از دستاورد فیلم دزدان دریای کارائیب: در انتها جهان (Pirates of the Caribbean: At Worlds End) که بیشترین عدد در این بازه زمانی را در گذشته تصاحب نموده بود. 126.7 میلیون دلاری که فیلم تاپ گان: ماوریک در گیشه به دست آورد، موجب شد تا این اثر در رتبه چهارمین فیلم پرفروش تمامی ادوار در کشور ایالات متحده پس از بازگشایی مجدد سینماها قرار گیرد.

زمانی بیشتر از افتخارات فیلم تاپ گان: ماوریک به وجد می آییم که بر طبق گزارش های شرکت پارامونت، بالغ بر 55 درصد از مخاطبین مربوط به روزهای افتتاحیه این فیلم، سنی بیشتر از 35 سال داشته اند. برای مقایسه این عدد می توان به گروه سنی مخاطبین فیلم بتمن (The Batman) اشاره نمود که به وسیله شرکت برادران وارنر منتشر شد. مخاطبین فیلم بتمن در این دامنه سنی تنها 31 درصد اعلام شد. جالب است بدانید 37 درصد از مخاطبین فیلم قبلی تام کروز، به نام ماموریت غیرممکن: فال اوت (Mission: Impossible-Fallout) سن بیشتر از 35 سال داشته اند. این گزارشی است که به سال 2018 نسبت می دهند.

تحلیل گرها و کارشناس های گیشه و بعلاوه کارشناس های شرکت پارامونت، پیش از موعد اکران فیلم تاپ گان: ماوریک انتظار داشته اند که به احتمال زیاد، مخاطبین دهه های چهل و پنجاه به سراغ تماشای این فیلم می فرایند تا با تماشای این قصه، یاد و خاطره فیلم قبلی تاپ گان در فکر شان مجدد زنده گردد. فیلم تاپ گان 1 در سال 1986 به یکی از 10 فیلم پرفروش دهه تبدیل شد.

با این که فیلم تاپ گان: ماوریک در برانگیختن حس نوستالژی پیروز است و حسِ منحصربه فردی به علاقه مندان نسل ایکس القا می نماید، این اثر توانسته در حد یک فیلم ابرقهرمانی یا یک مدل فیلم از سری مجموعه های سریع و خشن (Fast & Furious) ظاهر گردد که طرفداران نسل زد (Z) را نیز به خود جلب کند؛ نسلی که بین سال های 1997 تا 2012 میلادی متولد شده اند. این مسئله خبر به شدت مسرت بخشی برای شرکت پارامونت به شمار میرود. پارامونت گزارش می دهد 21 درصد از تماشاگران هفته اول اکران این فیلم، در دامنه سنی 18 تا 24 بوده اند. این گزارش به زبانی ساده تر بیان می نماید که دنباله فیلم تاپ گان توانسته علاقه مندان به سینما که سن شان به دوره فیلم تاپ گان 1 قد نمی دهد را نیز به خود جذب کند.

با این که نسلِ مربوط به دوران تام کروز باید برای تماشای فیلم تاپ گان: ماوریک بیشتر مشارکت نمایند، همچنان تماشاگرانی با سنی بین 18 تا 35 حضور دارند که احتمالا هنوز برای تماشای این اثر اقدام ننموده اند و شاید برای هفته های بعدی بلیط برای ورود به سینما را تهیه نمایند؛ چراکه خبر رکوردزنی فیلم تاپ گان: ماوریک در گیشه، خودْ عامل خبرساز و مشوق خوبی برای تشویق بینندگان به تماشای این اثر است. با تمامی این تفاسیر، دستاوردهای درخشانی برای این فیلم در ماه ژوئن برآورد می گردد. اگرچه، این فیلم رقابت سر سختی با دو فیلم پرطرفدار پارک ژوراسیک: سلطه (Jurassic World: Dominion) و لایتیر (Lightyear) در هفته های آینده خواهد داشت.

منبع: yahoo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2230

به "چگونه نسل ایکس، رکورد افتتاحیه فیلم تاپ گان: ماوریک را شکست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه نسل ایکس، رکورد افتتاحیه فیلم تاپ گان: ماوریک را شکست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید