کاهش 10 میلیارد دلاری کسری تجاری هند و چین

به گزارش دانشنامه آریایی، وزارت صنعت و بازرگانی هند روز شنبه در گزارشی بیان کرد که کسری تجاری این کشور در برابر چین در سال اقتصادی 2018-2019 حدود 10 میلیارد دلار کاهش یافته است.

کاهش 10 میلیارد دلاری کسری تجاری هند و چین

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بازرگانی هند،کسری تجاری هند در برابر چین درسال 2017-2018، 63 میلیارد دلار بوده که این میزان در سال مالی 2018-2019به 53 میلیارد دلار کاهش یافته است.

کسری تجاری میان دو کشور تفاوت در میزان صادرات و واردات است.

سورش پرابو وزیر صنعت و بازرگانی هند در حساب توئیتری خود نوشت: کسری تجاری هند و چین به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.این امر نتیجه همکاری های گسترده، برنامه ریزی راهبردی، تحلیل بازار و مدیریت موثر است.

در دو سال مالی گذشته،صادرات هند به چین با 30 درصد افزایش به 17 میلیارد دلار رسیده است درحالی که واردات این کشور از چین با 9 درصد کاهش 70 میلیارد دلار برآورد شده است.

همچنین جنگ تجاری آمریکا و چین به کاهش کسری تجاری هند با چین یاری نموده است. هند در این مدت توانسته است صادرات کالاهایی از قبیل دارو، قطعات خودرو، محصولات پلاستیکی و مواد شیمیایی ارگانیک و همچنین محصولات کشاورزی مانند سویا، کلزا و قند را به چین افزایش دهد.

هند هفتمین مقصد بزرگ صادرات چین است، اما در زمینه صادرات به چین، این کشور در رتبه بیست و چهارم قرار گرفته است.

هند به طور مداوم به چین فشار وارد نموده است تا بازار خود را برای ورود محصولات فناوری اطلاعات و دارویی هند باز کند. هند اعلام نموده این اقدام می تواند به کاهش کسری تجاری بین دو کشور یاری کند.

دهلی نو بار ها نگرانی های خود را نسبت به افزایش کسری تجاری با چین در سازمان تجارت جهانی مطرح نموده است. هند همچنین مسائل مربوط به محدودیت های صدور ویزا چین برای متخصصان هندی و حتی چالش هایی که در صادرات خدمات فناوری اطلاعات و محصولات مانند گوشت، برنج و دارو به چین وجود دارد را در سازمان تجارت جهانی مطرح نموده است.

چین موافقت نموده است که تعرفه های گمرکی بیش از هشت هزار و 500 کالای هندی که عمدتا شامل مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی است، را کاهش دهد. از سوی دیگر، هند تعرفه های حدود سه هزار محصول را برای چین کاهش داده است.

هند و چین در سال 2014 در اقدامی که به منظور ترغیب صادرات هند و کاهش کسری تجاری با چین انجام شد یک برنامه توسعه پنج ساله برای همکاری های تجاری و مالی در نظر گرفتند. هدف این برنامه تقویت همکاری و دستیابی به توازن تجاری طی پنج سال آینده با تمرکز بر خدمات، به ویژه در فن آوری اطلاعات و خدمات مرتبط است.

با تور چین سفر کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 194

به "کاهش 10 میلیارد دلاری کسری تجاری هند و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 10 میلیارد دلاری کسری تجاری هند و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید