کاوش های باستان شناسی برای احیای چهارباغ عباسی دوران صفوی ادامه دارد

به گزارش دانشنامه آریایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به فرایند احیای چهارباغ صفوی گفت: کاوش های باستان شناسی برای احیای چهارباغ عباسی دوران صفوی همچنان ادامه دارد.

کاوش های باستان شناسی برای احیای چهارباغ عباسی دوران صفوی ادامه دارد

جهت دریافت خدمات نقشه کشی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

فریدون الهیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اصفهان با اشاره به طرح احیای چهارباغ صفوی گفت: این طرح با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری و با نظارت کارشناسان ارشد میراث فرهنگی استان اصفهان برای احیای چهارباغ تاریخی دوران صفوی در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: چندی پیش نیز در پی انجام کاوش های باستان شناسی در محور چهارباغ، جدار خارجی بخش میانی کشف شده بود که مطالعات تاریخی در این بخش نیز در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه بنابراهمیت این تفرجگاه تاریخی چندین کارگاه باستان شناسی در این محدوده فعال شده است، توضیح داد: کاوش ها در این محدوده برای شناسایی جداره ها، کف فرش ها و حوض ها و راه آب های زیبای صفوی هم چنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این بلوار قدیمی ترین و یکی از عظیم ترین تفرجگاه های دنیا در بیش از چهار سده پیش به شمار می رود، ادامه داد: در جریان حفر تونل مترو در طول سال های گذشته سازه های تاریخی ازجمله پایه های کاخ دنیا نما کشف شده است.

الهیاری با اشاره به کاوش ساختار صفوی این بلوار تاریخی اعلام کرد: هم اکنون چندین کارگاه باستان شناسی در این تفرجگاه تاریخی فعال هستند تا از این طریق بتوانیم جداره ها، کف فرش ها و سپس حوض ها و راه آب های زیبای صفوی را در این مجموعه بزرگ کشف کنیم.

به گزارش خبرنگاران، چهارباغ عباسی یکی از چهارباغ های معروف ایرانی است که جزء محورهای تاریخی شهر اصفهان محسوب می گردد که سازه اولیه آن متعلق به عصر شاه عباس اول است که هم زمان با عملیات ساخت میدان بزرگ نقش دنیا در سال 1006 هجری قمری احداث آن نیز شروع شد.

با توجه توسعه پروژه های عمرانی به ویژه قطار شهری اصفهان در طول دهه گذشته در این محور تاریخی، پدیدار شدن آثار و سازه های بناهای تاریخی دوران صفوی در این محدوده غیرقابل اجتناب است که رسالت میراث فرهنگی و متولیان توسعه شهری را برای حفظ و نگهداری این هویت تاریخی را دوچندان می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 845

به "کاوش های باستان شناسی برای احیای چهارباغ عباسی دوران صفوی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوش های باستان شناسی برای احیای چهارباغ عباسی دوران صفوی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید