کرونا آرت نمای تازه تری از آثار هنری را در زمان شیوع ویروس کرونا به نمایش گذاشته است

به گزارش دانشنامه آریایی، آفرین امامی در مراسم اختتامیه کرونا آرت کاخ گلستان که روز یکشنبه دوم خرداد 1400 به شکل مجازی در کاخ گلستان برگزار گردید، گفت: شیوع ویروس کرونا بر بسیاری از جوانب زندگی بشری در سراسر دنیا تاثیر گذاشته است. کووید 19 فقط یک بیماری نبود بلکه یک ضایعه عظیم دنیای بود که روال زندگی بشری را تغییر داد و جلوی بسیاری از پیشرفت ها و رسیدن به اهداف و فعالیت های بشری را در زمینه های مختلف گرفت.

کرونا آرت نمای تازه تری از آثار هنری را در زمان شیوع ویروس کرونا به نمایش گذاشته است

مدیرمجموعه میراث دنیای کاخ گلستان اضافه نمود: فضای مجازی سال هاست که در دنیای مدرن وارد عرصه ارتباطات شده است، این بار در زمان شیوع ویروس کرونا، نقش مهم تر و اساسی تری پیدا نموده و تنها ابزار حفظ رابطه ها و انتقال مفاهیم شده است. معرفی، آموزش، پژوهش، تبلیغات و مدیریت های خرد و کلان با این ابزار، شکل تازه تری به خود گرفت و به یاری بشر آمد.

مدیر مجموعه میراث دنیای کاخ گلستان بیان نمود: موزه ها به عنوان یک مرکز و کانون مهم فرهنگی که در جامعه وظیفه معرفی هنر، تاریخ و فرهنگ بشری را به عهده دارند باید پابه پای توسعه دنیا حرکت می کردند. از این رو طی این مدت از پای ننشستند و فعالیت های خود را در قالب فضای مجازی ادامه دادند و حتی خلق ایده هایی که شاید تا پیش از این حتی به افکار موزه داران خطور هم ننموده بود، این بار در فکرها جاری شد و منتج به نتایج موثرتر و روشنی از نحوه فعالیت های فرهنگی شد.

فراخوان رویداد هنری کرونا آرت 28 اردیبهشت 1399 منتشر شد و مهلت ارسال آثار 29 مهر 1399 بود. در این فراخوان متقاضیان یکى از تصاویر یا آثار موجود در کاخ گلستان را دست مایه خلق اثر خود قرار داده و با استفاده از تکنیک هاى متداول، تاثیر و وجود ویروس کرونا را به شکل گرافیکی، نقاشی یا جمله نگاره بازآفرینی کردند.

نزدیک به 50 اثر به دبیرخانه رسیده است که از این میان 38 اثر واجد شرایط شرکت در رقابت شدند. در این رویداد هنری از همه هنرمندان و علاقه مندان دعوت شد تا با بازتولید آثار کاخ گلستان با رویکرد تاثیرات کرونا، در این رویداد مشارکت نمایند. از میان آثار دریافتی تنها آثار گرافیک و نقاشی واجد شرایط تخصصی فراخوان تشخیص داده شدند.

مرضیه طیبیان، مینا اقبال و پرناز گودرزپروری به عنوان نفرات اول تا سوم رویداد هنری کرونا آرت برگزیده شدند.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1805

به "کرونا آرت نمای تازه تری از آثار هنری را در زمان شیوع ویروس کرونا به نمایش گذاشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا آرت نمای تازه تری از آثار هنری را در زمان شیوع ویروس کرونا به نمایش گذاشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید