کریسمسی متفاوت در ارمنستان ویژه 2023

به گزارش دانشنامه آریایی، کریسمس در ارمنستان، مفرح و شگفت انگیز است. ارمنستان، کشوری باستانی و زیبا است که به علت همسایگی با ایران، ایرانیان زیادی را هر سال به خود جذب می نماید. بعلاوه این کشور آب و هوای کوهستانی دارد و در زمستان ، پوشیده از برف است. اگر می خواهید تعطیلاتی هیجان انگیز را تجربه کنید، سری به پیست های اسکی مجذوب کننده ارمنستان بزنید و اگر می خواهید حال و هوای سال نو را در این کشور احساس کنید، به مرکز آن یعنی ایروان بروید و از تماشای ویترین مغازه ها و خانه ها که برای سال نو تزئین شده اند لذت ببرید.

کریسمسی متفاوت در ارمنستان ویژه 2023

تورهای متنوع زمستانی در ایروان برگزار می گردد تا تعطیلاتی فراموش نشدنی را برای مسافران سال نو این کشور رقم بزنند. با گذراندن تعطیلات کریسمس در ارمنستان، می توانید غذاهای خوش طعم ارمنی را بچشید، در خیابان های زیبای ایروان قدم بزنید و از تماشای طبیعت بی نظیر ارمنستان لذت ببرید. با گذراندن تعطیلات زمستانی در ارمنستان، می توانید به یاد اسکی ها و اسنوبردهای افسانه ای در برف خوش بگذرانید و بخشی از افسانه زمستانی ارمنی شوید. در ادامه مقاله با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید تا شما را با مجذوب کنندهیت های تعطیلات کریسمس در ارمنستان آشنا کنیم.

شما در تور ایروان ارمنستان ویژه کریسمس فرصت شرکت در این جشن ها را خواهید داشت.

چرا برای کریسمس به ارمنستان برویم؟

با گذشت یک سال و فرا رسیدن سال نو، حال و هوای کریسمس در ارمنستان پملاقات می گردد. ارمنی ها در این کشور یک سال را پشت سر گذاشته اند و تعطیلاتی نسبتا طولانی پیش رویشان است. تعطیلات کریسمس برای ارمنی ها اهمیت زیادی دارد و در این روزها ویترین مغازه ها یا خانه هایشان را تزئین می نمایند، اعضای خانواده از راه دور و نزدیک دور هم جمع می شوند، انواع غذاها و دسرهای ارمنی درست می نمایند و سر میز می آورند تا فرا رسیدن سال نو را جشن بگیرند. حال و هوای کریسمس به خوبی در خیابان ها و حتی کوچه پس کوچه های ارمنستان دیده می گردد.

با وجود زیبایی کشور ارمنستان و تفریحات مهیجش، شاید از خودتان بپرسید چرا برای کریسمس به ارمنستان برویم؟ سالانه ایرانیان زیادی برای تفریح و خوش گذرانی به ارمنستان سفر می نمایند. کشور باستانی ارمنستان، تاریخ و فرهنگی غنی دارد. بعلاوه طبیعت زیبای این کشور سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می نماید. تعطیلات کریسمس در ارمنستان بسیار هیجان انگیز است و برای ایرانیان مجذوب کنندهیت زیادی دارد به همین علت عده زیادی برای کریسمس برنامه ریزی می نمایند و خود را به این تعطیلات می رسانند.

آشنایی با سنت های ارمنی یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های گذراندن کریسمس در ارمنستان است. کشور ارمنستان در نزدیکی ایران قرار گرفته است ولی تفاوت های فرهنگی و آداب و رسوم خاص ارمنی ها برای ایرانیان می تواند جالب باشد. به اعتقاد ارمنی ها، تعطیلات کریسمس، تعطیلاتی پر از جادو است و مردم را به این باور می رساند که در شگفت انگیزترین شب سال، عزیزترین رویاها به حقیقت می پیوندند، تمام اتفاقات و خاطرات ناخوشایند در سالی که گذشت باقی خواهد ماند و سال نو، پر از اتفاقات نو و خوشایند خواهد بود.

آنها بر این باورند تعطیلات کریسمس نه تنها برای بچه ها، بلکه برای بزرگسالان نیز شادی به ارمغان می آورد. کریسمس، تعطیلاتی است که باعث می گردد تمام شهرها با درختان درخشان و تزئینات سال نو زیبا شوند. اگر شما هم خودتان را برای تعطیلات کریسمس آماده کردید، قطعا می خواهید تعطیلات خود را در محلی زیبا و مفرح بگذرانید و از این فرصت نهایت استفاده را ببرید، پیشنهاد ما این است تعطیلات کریسمس خود را در ارمنستان بگذرانید و خاطراتی به یادماندنی را در این کشور زیبا رقم بزنید.

آب و هوای کریسمس در ارمنستان

در ارمنستان، مقدمات سال نو با شروع زمستان شروع می گردد. ضروری است بدانید آب و هوای کریسمس در ارمنستان، سرد و سوزناک است. درخت کریسمس با تزئینات زیبا در هر شهر می درخشد و مسافران از تماشای درختان زیبای تزئین شده در میدان جمهوری ایروان شگفت زده می شوند. سال نو، یک تعطیلات زمستانی است که با وجود سرمای فراوانش، روح مردم را گرم می نماید. به اعتقاد ارمنی ها؛ تعطیلات سال نو، هدیه مهربانی و شادی است.

زمستان ارمنستان سرد است و برف سفید درخشان باعث می گردد تمام جنبه های منفی زمستان را فراموش کنید و از زیبای آن نهایت لذت را ببرید. در فصل زمستان تورهای مختلفی به سمت پیست های اسکی ارمنستان می روند، جایی که استراحت واقعی زمستانی منتظر شما است. آب و هوا در مرکز ارمنستان، ایروان، گرم تر از سایر منطقه ها ارمنستان است. در خیابان های مرکز زیبای ارمنستان می توانید قدم بزنید و از تزیینات سال نو، ویترین مغازه ها و حال و هوای جشن سال نو میلادی در ارمنستان لذت ببرید.

استراحت در تعطیلات کریسمس در ارمنستان

ارمنستان، کشوری کوهستانی است که زمستان آن با وجود هوای سرد و نفس گیر، زیبایی خاصی به این کشور باستانی می بخشد. اگر عاشق فعالیت های زمستانی در فضای باز هستید، کشور ارمنستان یکی از برترین گزینه ها برای گذراندن کریسمس می باشد. هنگام گذراندن تعطیلات کریسمس در ارمنستان، افسانه زمستانی و تمام شکوهش را می توانید از بالای کوه ببینید، اسکی ها و اسنوبردهایی را ببینید که با سرعت زیاد به پایین می آیند و آدرنالین خون شما را به اوج می رسانند، در این هنگام احساسی کاملاً متفاوت را تجربه خواهید کرد.

اگر می خواهید در تعطیلات سال نو حسابی استراحت کنید و تمام خستگی های سال گذشته را از تنتان بیرون کنید، کشور کوچک و کوهستانی ارمنستان تمامی خواسته های شما را برآورده می نماید. هر چیزی که برای یک استراحت درست حسابی لازم دارید در این کشور خواهید یافت. طبیعت بی نظیر ارمنستان شامل کوه ها، جنگل ها، رودخانه ها و دره ها تمام خستگی های شما را از بین خواهند برد. تعطیلات کریسمس در ارمنستان فراموش نشدنی خواهد بود و مطمئن باشید در سفرتان به ارمنستان، خاطراتی به یاد ماندنی رقم خواهید زد و دوباره به این کشور شگفت انگیز باز خواهید گشت.

سنت های کریسمس در ارمنستان

سال نو، شگفت انگیزترین تعطیلات سال است که به مدت 13 روز در ارمنستان جشن گرفته می گردد. در شروع ماه دسامبر یک درخت کریسمس بزرگ (توناتسار) در میدان جمهوری در ایروان، مرکز ارمنستان نصب می گردد و حال و هوای شهر را عوض می نماید. کریسمس، یک تعطیلات خانوادگی است که اعضای خانواده حسابی آن را جشن میگیرند. اعضای خانواده های پرجمعیت در تعطیلات کریسمس از راه های دور و نزدیک دور هم جمع می شوند و ملاقاتی تازه می نمایند.

ارمنی ها تا 13 ژانویه به یکدیگر سال نو را تبریک می گویند، تمام غم ها و رنجش ها را در سالی که گذشت رها می نمایند و به یک زندگی نو قدم می گذارند. یکی از سنت های کریسمس در ارمنستان این است که میز کریسمس را به زیبایی تزیین می نمایند و انواع غذاها و دسرهای ارمنی را بر سر میز می آورند. غذاهای خوشمزه ارمنی، کریسمس و سال نو را به یک تور خوش طعم واقعی از غذاهای ارمنی تبدیل می نماید. ارمنی ها سال نو را با شادی در کنار خانواده هایشان جشن می گیرند، چرا که معتقدند شب سال نو را هر طور جشن می گیرید، سال نو را همان طور سپری خواهید کرد.

کریسمس در ارمنستان با طعم خوراکی های ارمنی

ارمنی ها برای مهمانی سال نو حسابی تدارک می بینند و انواع و اقسام غذاهای ارمنی را بر سر سفره می آورند. کریسمس در ارمنستان با طعم غذاهای ارمنی حتما لذت بخش خواهد بود. غذاهای مورد علاقه و سنتی کریسمس در ارمنستان عبارتند از: انوشابور (پودینگ کریسمس ارمنی)، خوزه بود (ژامبون لعاب دار) و میوه های خشک که هر کدام هواداران ویژه خود را دارد. بعضی از ارامنه در هفته قبل از کریسمس روزه می گیرند. غذای شب کریسمس خطوم نامیده می گردد. غذاهای ارمنی در تعطیلات کریسمس اغلب شامل غذاهایی مانند برنج، ماهی، نویک (چغندر سبز و نخود فرنگی) و سوپ ماست/گندم به نام تاناپور است.

دسرها عبارتند از میوه های خشک و آجیل، روژیک (گردوهای پوست کاملی که روی یک رشته نخ می شوند و در ژله انگور قرار می گیرند)، باستوخ (دسر کاغذ مانندی که از ژله انگور، نشاسته ذرت و آرد درست می گردد). جالب است بدانید این منو سبک تر برای راحت کردن معده از روزه یک هفته ای و آماده کردن آن برای شام بزرگتر روز کریسمس طراحی شده است. بعلاوه در تعطیلات کریسمس در ارمنستان، بچه ها هدایایی از میوه ها، آجیل و سایر آب نبات ها را برای بستگان بزرگتر می برند و علاوه بر این خوراکی های لذیذ و خوشمزه، هر خانه ای با اندازه زیادی شیرینی آماده پذیرایی از مهمان های سال نو می باشد. در تعطیلات کریسمس در ارمنستان، هر خانه ای هر لحظه برای پذیرایی آماده است زیرا ممکن است هر کسی در را بکوبد و برای مهمانی وارد گردد!

جشن کریسمس ارمنی ها در کلیساهای ارمنستان

کلیسای حواری ارمنی، کریسمس را در 6 ژانویه جشن می گیرد. جشن کریسمس در کلیساهای ارمنستان، در این روز یعنی عید ظهور (که به معنای مکاشفه اینکه عیسی پسر خدا بود) برگزار می گردد. مراسم عیسی مسیح در حال حاضر عمدتاً زمانی است که کلیساها ملاقات حکما از عیسی را به یاد می آورند، اما بعضی از کلیساها، مانند کلیسای حواری ارمنی، غسل تعمید عیسی (زمانی که او خدمت بزرگسالی خود را شروع کرد) را در عید عیسی جشن می گیرند.

در ارمنستان، بابانوئل را می توان با نام های گاگانت بابا / کاغاند پاپا (شخصی سنتی که با سال نو مرتبط است) یا دزمر پاپ که به عنوان پدر زمستانی/ پدربزرگ ترجمه می گردد و نسخه ارمنی دد موروز است، شناخت. بابانوئل به طور سنتی در شب سال نو (31 دسامبر) می آید، زیرا خود روز کریسمس، بیشتر به عنوان یک تعطیلات مذهبی در ارمنستان تلقی می گردد.

مراسم کریسمس در میدان جمهوری ارمنستان

مراسم خاص و باشکوه این جشن در میدان جمهوری برگزار میگردد و بعلاوه هر ساله با نزدیک شدن به جشن کریسمس درخت کاج 40 متری در وسط این میدان از طریق شهرداری شهر ایروان استقرار می یابد که بسیار زیبا و تماشای است. در این میدان هر ساله کنسرت هایی با حضور خواننده های سرشناس و محبوب ارمنستان برگزار می گردد.

یکی از تفریح های مجذوب کننده ارمنی ها بویژه بچه ها در ایام تعطیلات سال نو و کریسمس برف بازی همراه دوستان و خانواده است که شادی سال نو را چند برابر خواهد نمود.

روز بعد از کریسمس در ارمنستان یک روز یادبود است، فرصتی برای یادآوری عزیزانی که در طول سال از جهان رفته اند. مردم بر مزار دوستان و خانواده های از جهان رفته خود می روند و قبر آنها را با گل و یا غذاهای مخصوص سفره کریسمس تزیین می نمایند. آنها داستانهایی را درباره افراد درگذشته بازگو می نمایند و یاد و خاطره آنها را گرامی میدارند.

جمع بندی درباره کریسمس در ارمنستان

کریسمس در ارمنستان، پر از لحظات شاد و هیجان انگیز است. اگر می خواهید تعطیلات کریسمس در ارمنستان باشید، خودتان را برای 13 روز جشن و پایکوبی آماده کنید. در کشور زیبای ارمنستان می توانید از جاذبه های باستانی تماشا کنید و در کلیساهای ارمنی قدم بگذارید. اگر اهل طبیعت گردی هستید، به دل کوه ها، جنگل ها، رودخانه ها و دره ها بروید و تمام خستگی را از تنتان بیرون کنید. آب و هوای کریسمس در ارمنستان سرد و نفس گیر است ولی زیبایی منطقه ها پوشیده از برف و لذت اسکی بر روی برف های سفید درخشان، شما را گرم می نماید.

با گذراندن تعطیلات کریسمس در ارمنستان، طعم غذاها و دسرهای ارمنی را بچشید و از مزه متفاوت آنها لذت ببرید. بعلاوه در خیابان های ایروان قدم بزنید و با آداب و رسوم مردم در ارمنستان آشنا شوید. ارمنی ها سال نو را با شادمانی در کنار اعضای خانواده شان جشن می گیرند و معتقدند شب سال نو را هر طور جشن می گیرید، سال نو را همان طور سپری خواهید کرد. اگر شما هم می خواهید شگفت انگیزترین تعطیلات را سپری کنید و کریسمس را در ارمنستان بگذرانید، حتما مجله خبرنگاران را دنبال کنید.

سوالات متداول درباره کریسمس در ارمنستان

1. آب و هوای کریسمس در ارمنستان چطور است؟

ارمنستان کشوری کوهستانی است و آب و هوای آن در کریسمس، سرد و سوزناک است.

2. غذاها و دسرهای سنتی ارمنستان در کریسمس چه هستند؟

غذای شب کریسمس Խթում خطوم نام دارد و غذاهای ارمنی ها در تعطیلات کریسمس اغلب شامل غذاهایی مانند برنج، ماهی، نویک նուիկ (چغندر سبز و نخود فرنگی)، انوشابور (پودینگ کریسمس ارمنی)، خوزه بود (ژامبون لعاب دار) و سوپ ماست/گندم به نام թանապուր تاناپور است. دسرها عبارتند از میوه های خشک و آجیل، روژیک (گردوهای پوست کاملی که روی یک رشته نخ می شوند و در ژله انگور قرار می گیرند)، باستوخ (دسر کاغذ مانندی که از ژله انگور، نشاسته ذرت و آرد درست می گردد)

3. کریسمس مبارک به زبان ارمنی چه می گردد؟

Շնորհավոր Ամանոր և Սուրբ Ծնունդ

4. تعطیلات جشن سال نو میلادی چند روز است؟

کریسمس در ارمنستان به مدت 13 روز جشن گرفته می گردد.

5. تفریحات هیجان انگیز کریسمس در ارمنستان چه هستند؟

برای تجربه تعطیلاتی هیجان انگیز، سری به پیست های اسکی مجذوب کننده ارمنستان بزنید و به یاد اسکی ها و اسنوبردهای افسانه ای در برف خوش بگذرانید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2453

به "کریسمسی متفاوت در ارمنستان ویژه 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریسمسی متفاوت در ارمنستان ویژه 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید