کشف 1300 قطعه گنج مدفون شده در انگستان

به گزارش دانشنامه آریایی، این یافته جدید مربوط به سکه های طلای دست ساز قرن اول میلادی است. محققان تصور می نمایند که این گنج مربوط به احتکار سکه سلتیک عصر آهن مربوط به دوران سلطنت ملکه جنگجو بودیکا است که مردم را در شورش علیه اشغال رومی ها در انگلستان راهنمایی می کرد. این کشف انبار سکه در حال حاضر موجب شور و هیجان محققان شده است، زیرا آن ها احتمال می دهند که بتوانند با این کشف، اطلاعات جدیدتری در خصوص انگلستان در عصر آهن به دست آورند.

کشف 1300 قطعه گنج مدفون شده در انگستان

دیده بانی که این میراث جدید را کشف کرد، در حال لذت بردن از پیاده روی خود بود که مشاهده کرد یک بول و کرگدن در حال گشت زدن در یک مزرعه هستند. او که متوجه چیزی براق روی زمین شد، سکه ای دست تراش و کاملا باستانی را برداشت. این مرد به خانه رفت و فلزیاب خود را برای این کشف جدید بیاورد. سپس با استفاده از آن فلزیاب فضایی را به اندازه 18 اینچ حفر کرد و توانست با یک ظرف مسی پر از سکه های طلا دست ساز روبه رو گردد.

حال باستان شناسان معتقدند در دوران مربوط به قرن اول میلادی، ملکه جنگجو بودیکا اهل احتکار بوده و قطعا با کاوش های بیشتر می توان آثار ارزشمند دیگری را هم در منطقه کشف کرد و به آثار جنگی آن دوران هم دست یافت.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1589

به "کشف 1300 قطعه گنج مدفون شده در انگستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 1300 قطعه گنج مدفون شده در انگستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید