یمن، دور جدید ناآرامی در استان سقطری با حمایت امارات

به گزارش دانشنامه آریایی، یک منبع امنیتی یمنی از دور جدید ناآرامی در استان سقطری یمن با حمایت امارات از گروهی از افراد مسلح وابسته به دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن اطلاع داد.

یمن، دور جدید ناآرامی در استان سقطری با حمایت امارات

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع امنیتی یمنی که خواست نامش فاش نگردد، به سایت عربی 21 گفت: گروهی از نظامیان برای ایجاد ناآرامی در استان مجمع الجزایری سقطری یمن از امارات پول گرفته اند.

این منبع گفت: گروهی از نظامیان گردان گارد ساحلی زیر مجموعه تیپ اول تفنگداران دریایی (وابسته به هادی) مستقر در سقطری با دستور امارات و هم پیمانانش موسوم به مجلس انتقالی جنوب دست به شورش زدند.

وی اضافه نمود: این گروه بعد دریافت پول از امارات، پرچم جدایی طلبی را در مقر گردان نصب نموده اند. هر یک از نیروهای این گروه دوهزار و دویست ریال سعودی دریافت نموده اند که ارزش آن بیش از دویست هزار ریال یمنی است.

این منبع توضیح داد: دلیلی برای این شورش به جز مشوق های اقتصادی نیست و این درحالی است که فرماندهی ارتش (وابسته به هادی) تا به امروز هیچ اقدامی علیه این گروه شورشی انجام نداده اند.

وی اضافه نمود: همچنین این شورش در سایه نبود رمزی محروس فرماندار سقطری صورت می گیرد که سقطری را دو ماه پیش برای درمان به خارج از کشور ترک کرد.

به گفته این منبع، مسئولان محلی استان سقطری همچنان در قبال این شرایط سکوت نموده اند.

محروس در نیمه دسامبر گذشته عناصر اماراتی در استان سقطری را متهم نموده بود که در پوشش کارهای بشردوستانه اقدام به قاچاق عناصر هوادار خود می نمایند؛ بدون اینکه تدابیر امنیتی و معمول فرودگاه سقطری درباره آنها انجام گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 856

به "یمن، دور جدید ناآرامی در استان سقطری با حمایت امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن، دور جدید ناآرامی در استان سقطری با حمایت امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید