یک محیط کار بیمار چگونه است؟

به گزارش دانشنامه آریایی، با شناخت این نشانه ها، از زندگی خود محافظت کنید

اگر شما هم احساس می کنید در محیط بیماری مشغول به کار هستید، وقت آن رسیده تا دوباره شرایط و محیط کاری خود را مورد ارزیابی قرار دهید. شاید ادامه همکاری با این شرکت ها سلامت روانی و جهت شغلی شما را تهدید می کنند. محیط ناسالم، آسیب های جبران ناپذیر بسیاری به زندگی شخصی و کاریتان وارد خواهد کرد.

یک محیط کار بیمار چگونه است؟

این را باید بدانید که حفظ سلامت محیط کاری، به تک تک کارمندان وابسته است. در هر مقام و پستی که هستید باید به دقت اطراف خود را تحت نظر داشته باشید. بعنوان مثال تنها یک سیب خراب کافیست تا بقیه سیب ها را هم خراب کند.

کتابی به نام چشمان تیزبین به این نکته اشاره دارد که یک مدیر با کفایت، چطور محیط کارش را بهبود می بخشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا از هفت مشخصه که محیط کارتان را مریض کرده است، آگاه شوید.

بر اساس سیاست های بازخواستی پایدار است

تمرکز مدیریت بر روی اشتباهات و پیگیری مسائلی این چنینی است. همچنین نسبت به بازخوردهای مثبت، عکس العملی نشان نمی دهد. البته ممکن است در بعضی موارد تظاهر به تشویق شود ولی در بیشتر موارد بازخواست در الویت قرار گرفته است.

فرایند های پیچیده

برای کوچکترین و بی اهمیت ترین مسائل، شما با فرایند های اداری و مدیریت کنترل گر روبرو خواهید شد

تمرکز بیش از حد بر روی سودآوری

این شرکت بدون توجه به خواسته ها و نیازهای کارمندان، به فکر سودآوری بیشتر خود هستند، جایی که با کاهش هزینه ها و افزایش تولید، کارمندان را تحت فشار قرار می دهند.

اعمال خشونت

نحوه برخورد مدیریت بگونه ای است که با اعمال خشونت و فحاشی به کارمندان همراه است یا حتی در مواردی، برخورد زننده میان کارمندان با سکوت مدیریت همراه می شود.

تصورات غلط

کارمندان از چشم مدیریت تنها به عنوان هزینه اضافی نگاه می کند و به شرایط و رفاه کارمندان توجهی نمی شود. هیچ تلاشی برای ایجاد همدلی میان کارمندان وجود ندارد و در این شرایط، با کارمندانی بی انگیزه و خسته روبرو خواهید شد.

رقابت به شیوه ای غلط

در این شرایط کارمندان با رقابتی اشتباه روبرو می شوند که در آن، ارزیابی ها بیشتر بر عملکردهای فردی تمرکز دارد تا عملکرد تیمی.

نبود تعادل میان کار و زندگی

زندگی شخصی و کاری افراد با هم تداخل پیدا می کند. معمولاً کار زیاد و بیش از 50 ساعت در هفته در این شرکت ها انجام می شود. کارمندان نمی توانند برای آخر هفته خود برنامه ای داشته باشند و باید 24 ساعت هر 7 روز هفته، به منظور ارتباطات کاری در دسترس باشند. برای کسی اهمیت ندارد که به دیگران یا حتی به جامعه خدمتی کند، ارزش آفرینی کنند یا فکر کنند که می خواهند جهان را به مکان بهتری تبدیل کنند.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2104

به "یک محیط کار بیمار چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک محیط کار بیمار چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید