15 شخصیت قدرتمند برتر انیمه ها در تمام دوران

به گزارش دانشنامه آریایی، قدمت انیمه به بیش از صد سال قبل برمی گردد. اولین فیلم انیمه ای که در تاریخ ثبت شده مربوط به سال 1917 است. با وجود این که مدت ها قبل از این تاریخ انیمیشن های زیادی در آمریکا و اروپا اکران می شد، اما انیمه ها در ژاپن در همان ابتدای اکران به محبوبیت فزاینده ای رسیدند، چرا که مردم از انیمیشن های استاپ-موشن پیشین قبلی خسته شده بودند. در طول جنگ جهانی دوم، انیمه برای یک دهه به ابزار اصلی پروپاگاندای ژاپن تبدیل شد. خوشبختانه، دهه ی 1950 از دوره های پربار انیمه بود. در این دهه هم چند فیلم انیمه کلاسیک تولید شد، و هم چند استودیو انیمه سازی مشهور مثل توئی انیمیشن و موشی پروداکشن تاسیس شدند و زمینه ساز ورود استودیوهای بزرگی چون جیبلی در دهه های بعدی شدند.

15 شخصیت قدرتمند برتر انیمه ها در تمام دوران

از آن زمان تا به حال، انیمه با پوشش شعاع گسترده ای از موضوعات و گونه های مختلف، و با تکیه بر مصالح داستانی و غیرداستانی، به جایگاه مستحکمی رسیده است، و کلی شخصیت خیالی قدرتمند و معرکه هم خلق کرده است. همچون کل کل بین هواداران دی سی و مارول بر سر قوی ترین ابرقهرمان های تاریخ، در جهانی انیمه هم همیشه بحث های زیادی بر سر قوی ترین شخصیت ها درمی گیرد.

تحریریه وبسایت فورترس آو سالیتود کلی وقت گذاشته اند و قدرتمندترین شخصیت های انیمه تاریخ را انتخاب کرده اند. این نکته را در نظر باید داشت که این فهرست برآیندی از نظرات مختلف موجود در اینترنت است، کمی هم سلیقه شخصی قاطی اش شده است. اگر فکر می کنید شخصیت های دیگری شایسته حضور در این فهرست هستند، حتما در بخش نظرات اعلام کنید. قبل از این که به سراغ این فهرست هجده تایی برویم، بد نیست ابتدا به چند مورد اشاره کنیم که کاملا شایسته حضور در این فهرست هستند. چند گزینه ویژه که نتوانستند وارد فهرست نهایی شوند:

3 کاراکتر قدرتمند که در فهرست اصلی جایشان خالی است

باکی هانما - باکی پیکارجو (Baki the Grappler)

باکی هانما با وجود این که تنها یک نوجوان است، یکی از قوی ترین شخصیت های سال های اخیر جهانی انیمه است. ماموریت اصلی او شکست پدرش است، کسی که در در جهانی این سریال، قوی ترین موجود جهان است. باکی برای رسیدن به این هدف برای سال ها هر روز تا چندین ساعت تمرین می کند و استادهای زیادی را در طول این راستا شکست می دهد. فصل دوم سریال با وارد کردن باکی به یک رابطه عاشقانه، جنبه های تازه ای از زندگی او را نشان می دهد، و باکی انگیزه های تازه ای برای افزایش قدرت خود پیدا می کند.

آلوکارد - هلسینگ (Hellsing)

آلوکارد که نتیجه طلسم معکوس دراکولا است، قهرمان اصلی سریال انیمه هلسینگ است. در سازمان هلسینگ، او قوی ترین سلاح است، هدفش هم این است که خون آشام ها و نیروهای ماورائی را از بین ببرد که سیاره زمین را تهدید می کنند. آلوکارد اگرچه خودش هم یک خون آشام است و از همه خون آشام ها قوی تر است، اما در جهت یک هدف خیر می جنگد.

آلمایت - آکادمی قهرمان من (My Hero Academia)

آلمایت که در اصل توشینوری یاگی نام دارد، قهرمان اصلی سریال آکادمی قهرمان من است. او را یکی از نیرومندترین قهرمانان جهان می دانند. نکته جالب در مورد آلمایت این است که او در حال حاضر با گذر زمان دارد ضعیف تر می شود، ولی همچنان یک ابرقدرت است. یک ضعف دیگر آلمایت این است که این است که تنها برای مدتی محدود می تواند قالب ابرقهرمانی خود را حفظ کند، ولی در همین زمان کوتاه او از نظر نیرو، چالاکی و سرعت رقیب ندارد. یک مشت از آلمایت می تواند یک شهر را با خاک یکسان کند. او همچنین می تواند در برابر انفجارها هم تاب بیاورد.

خب، حال که با دیگر نامزدهای شایسته حضور در این فهرست آشنا شدیم، بهتر است به سراغ معرفی پانزده شخصیت قدرتمند برتر تمام دوران انیمه ها برویم.

قوی ترین شخصیت های انیمه ها در تمام دوران

15. وش استمپید - ترای گان (Trigun)

  • خالق: یاشوهیرو نایتو
  • کارگردان: ساتوشی نیشیمورا
  • تولیدکننده: مدهاوس
  • سال: 1998

وش استمپید که توفان انسانی هم خطابش می کنند، قهرمان اصلی سریال ترای گان است. وش یک تپانچه نیکلی دارد، و شهر به شهر سفر می کند تا هم چیزهای تازه ای یاد بگیرد و هم عشق و صلح را برقرار نگه دارد. او معمولا در محاصره آشوب و ویرانی قرار می گیرد. مریل استرایف و میلی تامپسون از طرف یک شرکت بیمه مامور می شوند تا او را پیدا کنند و جلوی خرابی هایش را بگیرند، در این راستا هم مشغول تحقیق درباره خسارت های ایجاد شده از سوی او هستند. اگرچه وش نیروهای قدرتمند زیادی دارد، ولی در جاهای زیادی هم بخت خیلی یارش است. البته شاید خوش شانسی واژه درستی برای کسی نباشد که این همه ویرانی به بار می آورد.

14. لایت یاگامی - دفتر مرگ (Death Note)

  • خالق: تسوگومی اوبا
  • کارگردان: تاکه شی اوباتا
  • تولیدکننده: مدهاوس
  • سال: 2007

نکته جالب در مورد لایت یاگامی این است که او هیچ قدرت ویژه ای ندارد. قدرت او از دفتر مرگ ریشه می گیرد، یک دفتر غیرعادی که با کمک آن می توان جان انسان ها را گرفت. این دفتر را شینیگامی ریوک از جهان دیگر به جهان انسان ها می اندازد، لایت هم صاحب آن می شود. نام هرکس که در این دفتر نوشته شود، او جان خود را از دست می دهد. مشکل این است که این دفتر تنها می تواند جان انسان ها را بگیرد و شیاطین و خون آشام ها و موجودات دیگر از گزند آن در امان هستند. به همین دلیل بهتر است لایت را در رتبه چهاردهم این فهرست قرار دهیم و او را خیلی بالاتر نبریم.

13. ایچیگو - بلیچ (Bleach)

  • خالق: تیته کوبو
  • کارگردان: نوریوکی آبه
  • تولیدکننده: پیرو
  • سال: 2004

ایچیگو کوروساکی قدرت سول ریپر را وقتی به دست می آورد که با روکیا کوچیکی دوست می شود. روکیا خودش سول ریپری است که وظیفه مراقبت از شهر کاراکورا به او سپرده شده است. ایچیگو وقتی به این قدرت ها می رسد، او هم مسئولیتی که روی دوشش افتاده است را می پذیرد: محافظت از مردم در برابر ارواح شیطانی.

12. آکیرا فودو - انسان و شیطان (Devilman)

  • خالق: گو ناگای
  • کارگردان: ماسایوکی آکه هی، توموهارو کاتسوماتا
  • تولیدکننده: توئی انیمیشن
  • سال: 1973

آکیرا فودو قهرمان اصلی سریالی به نام انسان و شیطان است. انسان و شیطان قدیمی ترین انیمه این فهرست است و اولین بار سال 1973 پخش شده است. آکیرا ابتدا یک نوجوان ضعیف است، اما موجودی اهریمنی به نام آمون به سراغش می آید و قدرت ها و حافظه ویژه ای را در اختیارش قرار می دهد. او که یک شخص پاک دل است، با وجود این که از مزایای قدرت های شیطانی بهره مند می شود، ولی همچنان خیلی از ویژگی های انسانی خود را حفظ می کند. جالب این است که آکیرا حال که به نیروهای شیطانی پیوسته، به جای این که در پی نابودی نسل بشر باشد، از این قدرت های تازه در جهت محافظت از انسان ها استفاده می کند. آکیرا با دستان خالی خیلی راحت شیاطین را تکه پاره می کند و می تواند پرواز کند، شعله های آتشین پرتاب کند و از جایی به جایی دیگر نقل مکان کند. علاوه بر این قدرت ها، آکیرا در لحظه می تواند اندازه خود را تغییر دهد.

11. ملیوداس - هفت گناه کبیره (The Seven Deadly Sins)

  • خالق: ناکابا سوزوکی
  • کارگردان: تنسای اوکامورا
  • تولیدکننده: ای-1 پیکچرز
  • سال: 2014

ملیوداس پسر یک پادشاه شیطانی و گناه خشم اژدها است، او قدرت فوق العاده ای دارد و می تواند بر شعله های جهنم حکمرانی کند، رهبر ده فرمان هم هست. او همچنین این قدرت را دارد که جادو را تاب آورده و دفع کند. ملیوداس اگرچه به نفرین نامیرایی دچار شده است، ولی همین باعث شده که در برابر نیروهای شیطانی نفوذناپذیر باشد. سیمای او شبیه یک پسر نوجوان است، ولی حس شوخ طبعی تاریکش خبر از بلوغ فکری اش می دهد. او به اندازه کافی زندگی کرده و تا همین جا هم عمرش از سه هزار سال عبور کرده است.

10. ناروتو اوزوماکی - ناروتو (Naruto)

  • خالق: ماساشی کیشیموتو
  • کارگردان: هایاتو داته
  • تولیدکننده: پیرو
  • فصل اول: 2002

ناروتو اوزوماکی که یکی از محبوب ترین شخصیت های این سریال قدیمی و ریشه دار است، یک نینجای پر سروصدا است. کسی که ده سال است در بیش از 500 قسمت، در سریالی با نام خودش حضور دارد، کلی سریال فرعی دیگر هم بر اساس این مجموعه محبوب ساخته شده است. ناروتو یک قابلیت ویژه به نام حالت ساگا دارد و روی روباه نه دم شیطانی کنترل دارد. او همچنین می تواند به کمک چاکرایش هیولاهای مرعوب کننده ای شکل بدهد. ناروتو رابطه خوبی با هیولاهای دم دار دارد و به همین دلیل می تواند عناصر مختلف چاکرا را ترکیب کرده و یک قدرت عظیم تر خلق کند. او همچنین می تواند ارتشی از کلون ها بسازد تا دوشادوشش مبارزه کنند.

9. آیزاک نترو - هانتر X هانتر (Hunter X Hunter)

  • خالق: یوشیهیرو توگاشی
  • کارگردان: کازوهیرو فوروهاشی
  • تولیدکننده: نیپون انیمیشن
  • سال: 1999

آیزاک نترو به نام رئیس سابق اتحادیه ی هانتر، یکی از قوی ترین مبارزان رزمی کل جهانی انیمه است. اتحادیه هانتر مسئول تست و ارزیابی انسان هایی ویژه است. نترو برای قوی شدن تمریناتی را از سر گذرانده است که می گویند باعث مرگش شده است. اما ارزشش را داشته است، او پس از زنده بیرون آمدن از آزمون نهایی هانتر، به قدرت و سرعتی بی مانند رسیده است. علاوه بر این، او توانایی فراخواندن یک خدای کاراته را دارد که می تواند تقریبا هرچیزی که جلوی راهش است را از بین ببرد. نترو یک بمب در سینه اش قرار گرفته است، به همین دلیل همیشه دست بالا را دارد، اگر در مبارزه ای در آستانه شکست باشد، بمب را منفجر می کند و ضربه ای مرگبار به حریف وارد می کند. اگر احیانا کسی بخت یارش باشد و از انفجار اولیه جان سالم به در ببرد، بمب یک گزینه اضافی دارد و یک سهم مرگبار را هم ترشح می کند.

8. ارن یگر - حمله به تایتان (Attack on Titan)

  • خالق:هاجیمه ایسایاما
  • کارگردان: تتسورو آراکی
  • تولید کننده:ویت استودیو، ماپا
  • فصل اول:2013

او قهرمان اصلی سریال حمله به تایتان و یکی از اعضای سابق تیم بازماندگان است. توانایی ویژه او این است که می تواند به یک تایتان پانزده متری تبدیل شود، او همچنین قدرت تولید دوباره اعضای بدنش را هم دارد. اما مهم تر از همه این ها، مهم ترین قدرت او این است که می تواند گله تایتان ها را هدایت کند، طوری که همه مطیع امر او باشند. همین ویژگی ها باعث می شوند او خیلی راحت بتواند یک شهر کامل را از بین ببرد و اگر لازم باشد، تایتان های پنجاه متری را برای کمک فرا بخواند. همین ویژگی ها باعث می شوند که مجبور باشیم او را در فهرست قوی ترین شخصیت های انیمه قرار دهیم.

7. ماب - ماب سایکو 100 (Mob Psycho 100)

  • خالق: وان
  • کارگردان: یوزورو تاچیکاوا
  • تولیدکننده: بونز
  • سال: 2019

ماب که نام اصلی اش کاگه یاما شیگئو است، قهرمان اصلی سریال ماب سایکو 100 است. ماب انسانی ویژه است که توانایی های فرامادی زیادی دارد. او قدرت های ویژه زیادی مثل آگاهی روحی، دورجنبی (فرد می تواند بدون تعامل بدنی بر یک سیستم فیزیکی تائیر بگذارد)، جذب انرژی، فرافکنی اثیری (حالتی از خودآگاهی است که در آن انسان آگاهی اش را از کالبد فیزیکی به کالبد اثیری منتقل می کند و در این حالت جهانی اثیری راتجربه می کند)، کلروکینس (نیرو بخشیدن به گیاهان و کنترل آن ها) و انتقال انرژی دارد. قدرت های او معادل بلایای طبیعی در ابعاد عظیم هستند، هر دشمنی باشد در برابر قدرت های ذهنی و روحی او تسلیم می شود.

6. تتسو شیما - آکیرا (Akira)

  • کارگردان: کاتسوهیرو اوتومو
  • نویسنده: کاتسوهیرو اوتومو
  • تولید کننده:توهو
  • سال:1988

تتسو شیما ضدقهرمان اصلی انیمه سینمایی آکیرا است، شخصی با قدرت های فرامادی حیرت انگیز. شیما بعد از این که با یکی از بچه ها قدرتمند داستان آکیرا تصادف می کند، از هوش می رود. وقتی به هوش می آید متوجه می شود قدرتی در اختیار دارد که می تواند کل زمین را از بین ببرد. به همین دلیل شیما خود را به جایی فراسوی واقعیت منتقل می کند و یک انفجار روانی راه می اندازد. این انفجار به حدی شدید است که یک جهان کاملا تازه خلق می کند. به این ترتیب، می بینیم که او توانایی خلق و نابودی جهان ها را به صورت هم زمان دارد.

5. بیرس - دراگون بال سوپر (Dragon Ball Super)

  • خالق: آکیرا توریاما
  • کارگردان: کیمیتوشی چیوکا، …
  • تولیدکننده: توئی انیمیشن
  • سال: 2015

او شاید شبیه یک گربه انسان نما به چشم ما بیاید، ولی اصلا چنین تصوری درباره او نباید داشت. او پیشتر خدای ویرانی جهان 7 و ضدقهرمان اصلی سریال بود، ولی بعدا یکی از حامیان مهم شخصیت های اصلی شد. در میان دوازده خدای تخریب، بیرس همیشه یکی از نیرومندترین اعضایشان در نظر گرفته می شود. ماموریت ساده ای هم دارد: حفظ تعادل در جهان. ولی بیرس به خاطر تنبلی اش هم معروف شده است، بعضی وقت ها تا چند دهه هم در خواب به سر می برد، ولی وقتی بیدار می شود سریع چند سیاره را ویران می کند تا جا برای رشد سیاره های تازه باز شود، او به این ترتیب تعادل را حفظ می کند.

4. گوکو مافوق غریزه - دراگون بال سوپر (Dragon Ball Super)

  • خالق: آکیرا توریاما
  • کارگردان: کیمیتوشی چیوکا، …
  • تولیدکننده: توئی انیمیشن
  • سال: 2015

سان گوکو یکی از محبوب ترین شخصیت های کل تاریخ انیمه است. او قوی ترین مبارز رزمی در تمام سریال ها و فیلم های انیمه است. همیشه از او به نام قوی ترین جنگجوی جهان های مختلف مجموعه دراگون بال یاد می شود. گوکو تا همین جایش هم به اندازه کافی قدرت داشت که هم آورد هر شخصیت دیگری باشد، ولی اخیرا به نیروی مافوق غریزه هم دست پیدا کرده است و قدرتش چند برابر شده است. نبردهای او با حریفانش به حدی عظیم هستند که خطر نابودی کل جهان وجود دارد. مدت ها از آن دوران گذشته که کوگوی این سریال تنها یک پسر کوچک بود.

3. ویس - دراگون بال سوپر (Dragon Ball Super)

  • خالق: آکیرا توریاما
  • کارگردان: کیمیتوشی چیوکا، …
  • تولیدکننده: توئی انیمیشن
  • سال: 2015

ویس فرشته ای با قدرت های باورنکردنی است و اصلا درگیر این پیش فرض اشتباه نشوید که او را دست کم بگیرید. ویس استاد هنرهای رزمی بیرس است. او همچنین قوی ترین موجود جهان 7 هم هست. خود بیرس ادعا کرده است که ویس از او قوی تر است، همین برای اثبات اندازه قدرت او کافی است. یک مدرک دیگر برای اثبات این ادعا این است که ویس تنها با یک ضربه به گردن بیرس، او را از پا درآورده است. او در نبردهای پیشینی که با گوکو و وگتا داشته است، خیلی راحت حمله های دو نفره آن ها را دفع می کند. جدا از تمام این قدرت ها، ویس سرعتی در حد نور دارد و هریک از دستانش به نام یک موجود مستقل عمل می کنند. یعنی حرکت دستانش وابسته به دستور از جانب مغز نیستند، به همین دلیل او می تواند واکنش های فوق سریعی داشته باشد. او همچنین یک چوب دستی قدرتمند با خود دارد با کمک آن می تواند چیزهای مختلف را غیب یا ظاهر کند، و چیزهای تازه ای را از نو خلق کند.

2. سایتاما - مرد یک مشتی (One Punch Man)

  • خالق: وان
  • کارگردان: شینگو ناتسومه
  • تولید کننده: مدهاوس
  • سال: 2015

سایتاما ابتدا از صفر شروع کرد و پا گرفت. او برای سه سال تمرین های سختی را از سر گذراند و این قدرت را به دست آورد که بتواند هر ضربه ای را تحمل کند و هر دشمنی را با یک ضربه مشت، از پا در بیاورد. نام سریال هم از همین ریشه می گیرد. برخلاف دیگر شخصیت های انیمه، سایتاما علاقه ای ندارد که قوی ترین شخصیت جهان باشد، اتفاقا این همه قدرت و نیرو بدتر او را افسرده کرده است. برای سایتاما که دیگر قوی ترین شخص جهان شده، جستجو و تلاش برای پیدا کردن هدف باارزش تر از رسیدن به آن هدف است. به همین دلیل حال که به این هدف رسیده، به یک نوع احساس پوچی دچار شده است.

1. زنو - دراگون بال سوپر (Dragon Ball Super)

  • خالق: آکیرا توریاما
  • کارگردان: کیمیتوشی چیوکا، …
  • تولیدکننده: توئی انیمیشن
  • سال: 2015

در دراگون بال سوپر، زنو حاکم تمام واقعیت های موجود است. او توانایی این را دارد که در یک لحظه، تمام هستی جهان های مختلف را خلق کند یا از میان ببرد. او شاید موجود جالبی به نظر نیاید، ولی قدرت بی مانندی دارد و هر زمان اراده کند می تواند همه هستی را از میان بردارد. بر خلاف خیلی از شخصیت های داخل این فهرست، زنو هیچ مهارت مبارزه ای خاصی ندارد. ولی قدرتمند است. زمان و فضا را فرماندهی می کند، همین باعث می شود بسیار خطرناک باشد. او پیشتر محض تفریح چند جهان را نابود کرده است.

همیشه این بحث وجود داشته است که آیا سایتاما می تواند خطری برای زنو باشد، کسی که تنها با یک مشت می تواند هرکسی را از میان ببرد. پاسخ به این سوال هرچه که باشد، نمی توان نیروی عظیم این دو شخصیت را نادیده گرفت.

نظر شما چیست؟ به نظر شما چه شخصیت های دیگری داریم که شایستگی حضور در این فهرست را دارند؟ حتما در بخش نظرات دیدگاه های خود را مطرح کنید.

منبع: Fortress of Solitude

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1901

به "15 شخصیت قدرتمند برتر انیمه ها در تمام دوران" امتیاز دهید

4 کاربر به "15 شخصیت قدرتمند برتر انیمه ها در تمام دوران" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 شخصیت قدرتمند برتر انیمه ها در تمام دوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید