1568 عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده است

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران/لرستانمدیر عامل خانه کتاب ایران با اشاره به ظرفیت لرستان در حوزه تالیف و نشر کتاب، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون 1568 عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده که آمار مطلوبی است اما ظرفیت استان بیش از این تعداد است.

1568 عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده است

به گزارش خبرنگاران، نیکنام حسینی پور با هدف دیدار با فعالان حوزه کتاب پلدختر و همچنین بازدید از کتابفروشی های خسارت دیده از سیل به همراه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور کتابخانه های عمومی استان لرستان به پلدختر سفر کرد.

وی در بدو ورود به پلدختر در جمع دانش آموزان مدرسه دخترانه شهیده کاییدی حاضر و ضمن اهداء 500 جلد کتاب به کتابخانه این مدرسه، گفت: سیل پلدختر با همه مصائب و تلخی هایش، بار دیگر همدلی و وحدت مردم ایران در مواجهه با مسائل را به خوبی نشان داد و امروز ما هم در کنار شما هستیم تا بخشی از سهم خود در بازسازی فرهنگی پلدختر را به جای آوریم.

مدیر عامل خانه کتاب ایران سپس با حضور در سطح شهر، از کتابفروشی های خسارت دیده از سیل بازدید و از نزدیک در جریان مسائل این واحدهای فرهنگی نهاده شد.

وی در جریان این بازدید اظهار کرد: مسائل شما را در تهران پیگیری کرده و تمام کوشش خود را در راستای برطرف آن ها و بهبود وضع موجود صرف خواهیم نمود.

مدیر عامل خانه کتاب ایران و هیئت همراه هم زمان با حضور در پلدختر با تعدادی از فعالان حوزه کتاب و نشر این شهرستان نیز دیدار کردند.

حسینی پور همچنین در دیدار با فعالان حوزه کتاب لرستان، توضیح داد: ناشران به عنوان حلقه واسط بین نویسنده و جامعه مخاطب، باید نقش دروازه بانی را به خوبی ایفا کرده و از انتشار کتاب های بی محتوا جلوگیری نمایند.

وی با اشاره به ظرفیت لرستان در حوزه تالیف و نشر کتاب، گفت: بنا بر آمار در حال حاضر 29 ناشر در لرستان پروانه انتشار دارند و از ابتدای انقلاب تاکنون 1568 عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده که آمار مطلوبی است اما ظرفیت استان بیش از این تعداد است.

مدیرعامل خانه کتاب ایران تاکید نمود: جلوگیری از انتشار کتاب هایی که محتوای آن کمکی به احتیاجهای جامعه نمی کند باید در گام اول توسط ناشران صورت بپذیرد و در این راستا ایفای درست نقش دروازه بانی توسط ناشران می تواند بسیار کارساز باشد.

وی توضیح داد: در طول دو سال گذشته و به دنبال تحقق شعار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر این که ایران فقط تهران نیست طرح های توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را به استان ها سوق داده ایم و به همین دلیل خبرگزاری کتاب ایران در هجده استان فعال است تا فعالیت های این حوزه در استان ها را به خوبی در سطح کشور منعکس کند.

حسینی پور اضافه نمود: به دنبال اجرای طرح عصر کتاب در استان های کشور هستیم تا از این طریق مفاخر فرهنگ مکتوب در استان ها مورد تجلیل نهاده شده و از حمایت های ویژه برخوردار گردد.

مدیر عامل خانه کتاب ایران سپس با اشاره به تخصیص یارانه به کتابفروشی های مناطق کم برخوردار، گفت: برای حمایت از کتابفروشی های مناطق کم برخوردار، آمادگی داریم یارانه های لرستان را افزایش دهیم اما این کار احتیاجمند کوشش بیشتر کتابفروشی ها در جهت جذب هرچه بیشتر این یارانه ها است.

وی سپس به افزایش 300 درصدی خرید کتاب از ناشران و مولفین استان در دولت تدبیر و امید اشاره نمود و اضافه نمود: در راستای حمایت از ناشران و مولفین کشور، علاوه بر اختصاص بن های حمایتی و بیمه فعالان حوزه کتاب، مقدمات اختصاص وام بانکی به این قشر، با بانک صادرات ایران صورت پذیرفته و در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

حسینی پور یادآور شد: آمادگی برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی مانند ویراستاری و صفحه آرایی در لرستان را داریم و در صورت اعلام احتیاج این کار را انجام خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 629

به "1568 عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1568 عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید