آمریکا ایران و روسیه را تحریم می کند

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، گزارش ها حاکی از آن است که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به گزارش شورای اطلاعات ملی این کشور مبنی بر دست داشتن مسکو و تهران در عملیات هایی با هدف اعمال نفوذ و اثرگذاری بر نتایج انتخابات 2020 آمریکا، هفته آینده تحریم هایی علیه ایران و روسیه وضع خواهد کرد.

آمریکا ایران و روسیه را تحریم می کند

خبرگزاری سی ان ان روز سه شنبه به نقل از سه مقام در وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد که علاوه بر روسیه و ایران، تحریم هایی نیز علیه چین وضع خواهد شد.

این مقام ها به جزئیات مربوط به تحریم های موردنظر اشاره ای نکردند.

گفتنی است که شورای اطلاعات ملی ایالات متحده ساعاتی پیش با استناد به یافته های یک گزارش مدعی دخالت و تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات 2020 آمریکا از سوی ایران، چین و روسیه شد.

اداره اطلاعات ملی ایالات متحده روز سه شنبه در یک گزارش ایران و چند کشور و گروه دیگر از جمله روسیه، کوبا، ونزوئلا، چین و جنبش حزب الله لبنان را به تلاش برای اعمال نفوذ و اثرگذاری بر فرایند انتخابات 2020 آمریکا متهم کرد.

اداره اطلاعات ملی آمریکا در این گزارش مدعی شد که ایران به یک عملیات نفوذ سرّی و چند جانبه دست زده است که ادعا می شود هدف آن تضعیف احتمال پیروزی مجدد دونالد ترامپ در این انتخابات بدون افزایش مستقیم شانس پیروزی رقیب وی، جو بایدن بوده است.

شورای اطلاعات ملی آمریکا در بخش دیگری از این گزارش غیر محرمانه ادعا کرد که سازمان های وابسته به دولت روسیه در جریان انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا جنگی خبری را با تکیه بر اخبار جعلی علیه جو بایدن نامزد این انتخابات و رئیس جمهور کنونی ایالات متحده به راه انداختند که دستور این جنگ خبری مستقیماً از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صادر شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1674

به "آمریکا ایران و روسیه را تحریم می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا ایران و روسیه را تحریم می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید