آمریکا سه موسسه و 13 کشتی روسیه را تحریم کرد

به گزارش دانشنامه آریایی، وزارت خزانه داری آمریکا سه موسسه و 13 شناور روسیه را که در ساخت و تکمیل پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان مشارکت می نمایند، تحریم کرد.

آمریکا سه موسسه و 13 کشتی روسیه را تحریم کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

تارنمای راشا تودی نوشت که وزارت خزانه داری دیشب این مؤسسات و کشتی های روسیه را به دلیل مشارکت در ساخت خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 تحریم نموده است.

این فهرست در جریان ملاقات اخیر وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه در ایسلند منتشر شد. پنج شنبه پیش سخنگوی کاخ سفید اذعان کرد که واشنگتن قادر به توقف ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان نیست و پیش از آنکه جو بایدن بر سر کار بیاید، این پروژه 95 درصد پیشرفت نموده بود. آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه هفته پیش با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در ایسلند ملاقات کرد.

پیش تر پایگاه خبری آکسیوس گزارش داده بود که دولت بایدن از اعمال تحریم علیه شرکت سازنده و مدیر خط لوله گازی نورد استریم 2 منصرف شده است.

به نوشته آکسیوس انصراف آمریکا از اعمال تحریم ها حاکی است که دولت بایدن مایل نیست رابطه خود را با آلمان در خصوص خط لوله نورد استریم به خطر بیاندازد.

منابع مطلع به آکسیوس اعلام کردند که وزارت امور خارجه آمریکا گزارش 90 روزه خود را بلافاصله به کنگره ارسال می نماید و در آن فهرست نهادهای درگیر در پروژه نورد استریم 2 که مستحق تحریم هستند را ذکر خواهد نمود. انتظار می رفت ساخت این پروژه تا سال 2020 میلادی سرانجام یابد اما تهدیدهای یک جانبه آمریکا درباره تحریم های مخرب و بالقوه مرگبار علیه پیمانکار اصلی ساخت این پروژه، آن را به طور موقت متوقف کرد.

نورد استریم 2 پروژه مشترک بین شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت انرژی اروپای غربی است که حدود 121 کیلومتر از این خط لوله یک هزار و 230 کیلومتری از اعماق دریای بالتیک باید تکمیل گردد. 93 کیلومتر آن از آب های دانمارک و 28 کیلومتر از آب های آلمان عبور می نماید. به رغم تحریم های یک جانبه آمریکا علیه مقاطعه کار سوئیسی و چند شرکت بیمه به منظور فشار بر آنها برای خروج از این پروژه، در اواخر سال 2020 کار این پروژه از سر گرفته شد.

پس از تکمیل دو خط لوله نورد استریم 2 ظرفیت انتقال شبکه کنونی نورد استریم از 55 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به 110 میلیارد متر مکعب در سال افزایش خواهد یافت.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1785

به "آمریکا سه موسسه و 13 کشتی روسیه را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا سه موسسه و 13 کشتی روسیه را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید