افتتاح کنسولگری سنگال در صحرای غربی

به گزارش دانشنامه آریایی، سنگال دوشنبه کنسولگری خود در صحرای غربی را با حضور یک دیپلمات برجسته مراکشی افتتاح کرد.

افتتاح کنسولگری سنگال در صحرای غربی

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سنگال در حمایت از درخواست مراکش برای به رسمیت شناختن حاکمیت این کشور بر صحرای غربی، کنسولگری خود را در صحرای غربی افتتاح کرد.

مراسم افتتاح این کنسولگری با حضور ایساتا تال، وزیر خارجه سنگال در شهر الداخله واقع در صحرای غربی برگزار گشت.

در این مراسم ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش نیز حضور داشت.

تعداد کنسولگری های شهر الداخله به 10 کنسولگری رسید که برای کشورهای جمهوری دموکراتیک کنگو، هائیتی، بورکینافاسو، گینه بیسائو، گینه استوایی، لیبریا، جیبوتی، گینه، گامبیا و سنگال است.

تعداد کنندگی های دیپلماتیک در اقلیم های جنوبی مراکش نیز به 21 کنسولگری رسیده است به طوری که 11 کنندگی دیپلماتیک در یک شهر وجود دارد.

پیشتر منابع آگاه در مراکش از اقدامات برخی کشورهای آفریقایی و عربی برای افتتاح کنسولگری خود در اقلیم های جنوبی خبر دادند.

این منابع گفتند، رایزنی ها میان وزیر خارجه مراکش و برخی کشورهای آفریقایی و عربی در حال انجام است و انتظار می رود کشورهایی که کنسولگری خود را پس از سنگال افتتاح می کنند، یکی پس از دیگری مشخص شوند.

جبهه پولیساریو تحت حمایت الجزایر به دنبال استقلال منطقه صحرا است. این منطقه، منطقه ای بیابانی گسترده ای است که مراکش از زمان خروج استعمار اسپانیا در سال 1975 کنترل آن را به دست گرفته است.

مراکش مدت ها است که تلاش می کند جامعه بین الملل با درخواستش درباره به رسمیت شناختن حاکمیت این کشور بر منطقه صحرای غربی که آن را اقلیم های جنوبی نامیده، موافقت کند.

جبهه پولیساریو 13 نوامبر خروج از توافق آتش بس در صحرای غربی را اظهار داشت و در پی تحرک نظامی مراکش برای باز کردن مسیری که حامیان و نظامیان این جبهه به مدت سه هفته مسدود کرده بودند، اعلام جنگ کرد.

در ماه دسامبر، دولت سابق آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت شناخت و وعده داد کنسولگری خود را در شهر الداخله افتتاح کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1709

به "افتتاح کنسولگری سنگال در صحرای غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح کنسولگری سنگال در صحرای غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید