افزایش بهره وری در محیط آموزش و کار با استفاده از تخته وایت برد شیشه ای

به گزارش دانشنامه آریایی، راهکار های بسیار برای افزایش بهره وری برای دانش آموزان و دانشجویان وجود دارد. برخی از آنها بر می شود به افزایش قدرت تمرکز و برخی دیگر نیز به استفاده از تجهیزاتی که موجب جلب نظر دانش آموزان به گفته های معلمان خود می شود. قصد داریم در این مقاله شما را با وسیله ای کاربردی آشنا کنیم با ما همراه باشید.

افزایش بهره وری در محیط آموزش و کار با استفاده از تخته وایت برد شیشه ای

یکی از کاربردی ترین روش ها افزایش بهره وری خرید تخته وایت برد و استفاده از آن در محیط های اداری و آموزشی است. در گذشته در تمامی این مراکز از تخته سیاه و ملامینی استفاده می شد. دیگر این نوع تخته ها همانند گذشته طرفدار ندارد. و از آنها به عنوان ابزار آموزشی نوستالژی یاد می شود. و حالا این تخته ها جای خود را به تخته وایت برد های شیشه ای یا همان گلس برد داده اند.

وایت برد شیشه ای؛ تازه ترین نسل وایت برد

تازهترین نسل تخته وایت برد که با عنوان تخته وایت برد شیشه ای یا گلس برد نیز شناخته می شوند به علت داشتن مزایای بیشتری نسبت به تخته وایت برد های معمولی با استقبال زیادی از سوی افراد مختلف روبرو شده است.

جنس این تخته ها از شیشه سکوریت مقاوم می باشد که با تنوع بسیار بالا تولید و عرضه می شوند. تولید کنندگان برای مقاوم شدن آنها به سراغ ورقهای فلزی با کیفیت می فرایند تا مقاومت آن را چند برابر کنند، برای نصب این ورقه ها هم از پیچ های نصب استفاده می کنند.باید بگویم که علت وجود خاصیت مغناطیسی در این نوع تخته وایت برد ها به صفحات فلزی به کار رفته در آن ها می باشد که غالباً در پشت شیشه قرار می گیرد.

کاربرد تخته وایت برد در افزایش بهره وری

تخته وایت برد شیشه ای ابزاری است که امکان نگارش مطالب و رسم هرگونه شکلی را به ما می دهد. یکی از مزیت های مهم آن که باعث می شود بدون هیچ نگرانی در نوشتن آزمون و خطا کنیم این است که می توانیم بر روی آن بار ها به وسیله ماژیک وایت برد بنویسیم و پاک کنیم.

در سازمان های اداری و محیط های آموزشی تخته وایت برد پایه دار می تواند مناسب ترین انتخاب باشد چرا که حمل آن بسیار آسان است و چه بسا داشتن تعداد کمتری تخته وایت برد پایه دار در یک شرکت یا آموزشگاه از داشتن تخته وایت برد های ثابتی که روی دیوار نصب می شوند در تمامی اتاق یا کلاس ها مقرون به صرفه تر است.

اما در ادامه مقاله به این موضوع می پردازیم که تخته وایت برد شیشه ای اینکوگروپ در محیط تحصیل یا اداری چه زمانی به درد ما می خورند.

تنظیم برنامه روزانه و یادداشت کردن آنها

نوشتن لیستی از کارهای روزانه، از تاخیر انجام کارها جلوگیری می کند، ما را هدفمند و موظف می کند کارهایی را که در بعضی از مواقع به علت های مختلف پشت گوش می انداختیم، در بازه زمانی ای که معین کردیم انجام دهیم، که اگر این کار ادامه داشته باشد کم کم انجام دادن آن به صورت یک عادت همیشگی می شود.

با نوشتن و اولویت بندی کارهایتان می توانید، مدیریت زمان خود را برعهده بگیرید و با خیالی راحت و بدون استرس به انجام کارهایی که برنامه ریزی آن اجرا شده بپردازید و دیگر ذهنتان را دچار بی نظمی و آشفتگی نکنید. در این صورت شما حتی می توانید با وقت اضافی ای که به دست می آورید زمان بیشتری به علایق و کارهای شخصی خودتان بپردازید.

یادداشت کردن برنامه های مهم برای یادآوری آنها

با نوشتن و کوچک کردن و خلاصه کردن کارها می شود خیلی هم سختگیرانه به کارها نگاه نکرد.انجام دادن کارهای کوچک، نقش مهمی در ایجاد اشتیاق به انجام کارهای بعدی در ما ایجاد می کند.همچنین انجام دادن کارهای مهم در زمان هایی که تمرکز بهتری داریم، در بهره وری کارهایمان موثر است و این احساس خوشایند را در ما ایجاد می کند که می توانیم با نوشتن و برنامه ریزی به کارهایمان زودترتحقق ببخشیم. می توانید با نوشتن مطلبی کوتاه راجع به مهم بودن انجام آن کار و فواید و نتایج خوبی که برایتان دارد نسبت به انجام آن رغبت بیشتری داشته باشید.

خلاصه نویسی در هنگام تدریس یا مطالعه

زمانی که ما خلاصه نویسی می کنیم، می توانیم با خواندن و مرور سریع، کلی از صفحه های کتاب را مرور کنیم و خیال خود را راحت کنیم که تمامی مطالب را یاد گرفتیم و فقط به یک سری نکات فراموش شده احتیاج داشتیم که با مرور آن ها را دوباره بدست آوردیم. همینطور اطمینان از یادگیری مطالب درسی، افزایش دقت در حین مطالعه، مرور آسان و بهره بردن در شب امتحان نیز از مزیت های خلاصه نویسی در هنگام مطالعه می باشد.

نگارش اهداف سازمانی یا فردی بر تخته وایت برد

نوشتن آرزوها و اهداف اولین قدم مهم به سمت دست پیدا کردن به آنهاست. اول به این علت که نوشتن آنها محبورتان می کند اهدافتان را تصویرسازی (تجسم) کنید. و دوم به این علت که عمل نوشتن آنها، تعهدی نسبت به آنها در شما ایجاد میکند.

نوشتن اهداف، خط سیر شما را به سمت موفقیت ایجاد می کند. بااینکه فقط عمل نوشتن اهداف می تواند فرایند را به حرکت بیندازد، اما این هم اهمیت دارد که هر از گاهی اهدافتان را مرور کنید. یادتان باشد، هرچه تمرکز بیشتری روی اهدافتان داشته باشید، احتمال بیشتری هست که به آنها دست پیدا کنید.

یادداشت نظرات نیروی انسانی در سازمان

یک نظرسنجی سنجش اندازه رضایت مندی کارکنان که به خوبی طراحی شده باشد، نگاهی دقیق به روحیه و روحیه جمعی در شرکت دارد. این نظرسنجی به کارکنان این امکان را می دهد که هر گونه مسئله ای را بیان کرده و هم چنین به کارفرماها امکان انجام کارهای لازم برای راضی نگه داشتن کارکنان را می دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله شما را با تخته وایت برد شیشه ای و تا حدودی ساختار آن آشنا کردیم. گفتیم که در چه مواردی با استفاده از تخته وایت برد شیشه ای می توانیم بهره وری افراد در محل کار یا محل تحصیل را بالا ببریم. توضیح دادیم که یادداشت کردن وخلاصه نویسی چه تاثیری بر روی زندگی و شخصیت افراد و همینطور اهداف سازمان می گذارند.

منبع: اتاق
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2213

به "افزایش بهره وری در محیط آموزش و کار با استفاده از تخته وایت برد شیشه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بهره وری در محیط آموزش و کار با استفاده از تخته وایت برد شیشه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید