انگلیس: بعد از برگزیت دیگر به قواعد اروپا پایبند نخواهیم بود

به گزارش دانشنامه آریایی، وزیر دارایی انگلیس با تاکید بر اینکه کشورش بعد از برگزیت دیگر به قواعد اتحادیه اروپا پایبند نخواهد بود، از شرکت های انگلیسی خواست که خود را برای هماهنگی با این شرایط آماده نمایند.

انگلیس: بعد از برگزیت دیگر به قواعد اروپا پایبند نخواهیم بود

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا تابستان 99 همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ساجد جاوید، وزیر دارایی انگلیس در مصاحبه ای با روزنامه فاینشنال تایمز انگلیس بیان کرد که این کشور بعد از برگزیت دیگر نمی خواهد به استانداردهای اتحادیه اروپا پایبند باشد.

وی از عرصه مالی در کشورش درخواست کرد که بعد از برگزیت از همسویی با قواعد اروپایی خداحافظی نمایند.

وزیر دارایی انگلیس با اشاره به مذاکرت تجاری پیش رو با اتحادیه اروپا بعد از وقوع برگزیت و در دوران انتقالی گفت: دیگرهماهنگی وجود نخواهد داشت، ما دیگر فرمانبردار قانون آن ها نخواهیم بود، در یک بازار واحد فعالیت نمی کنیم و در اتحادیه گمرکی حضور نخواهیم داشت. این کار تا سرانجام سال انجام خواهد شد .

وی اضافه کرد: شرکت ها باید خود را با این واقعیت جدید هماهنگ نمایند. در هر صورت این شرکت ها 3 سال فرصت داشته اند تا خود را برای تغییرات در مناسبات تجاری با اتحادیه اروپا آماده نمایند.

وزیر دارایی انگلیس ابراز امیدواری کرد که بعد از برگزیت اوضاع مالی این کشور بهبود یافته و رشد مالی دو برابر گردد.

متعاقب پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی انگلیس در سال گذشته میلادی، مجلس عوام خروج این کشور از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه و طرح نخست وزیر بوریس جانسون برای برگزیت را تصویب کرد .

مطابق طرح جانسون، انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا، وارد دوران گذار خواهد شد، به این معنا که طرفین (بروکسل و لندن) 11 ماه فرصت خواهند داشت تا به یک توافق جامع در مورد ابعاد و جزئیات برگزیت دست پیدا نمایند.

گرچه بوریس جانسون ابراز امیدواری نموده که در سرانجام دوره انتقالی یک ساله به یک توافق تجاری جامع با اروپا برسد، اما بنا بر گفته بسیاری از منتقدان نخست وزیر انگلیس، زمانبندی یک ساله برای چنین مذاکراتی واقع بینانه نیست. آنها معتقدند رسیدن به یک توافق جامع که در برگیرنده دغدغه ها و ملاحظات انگلیس پس از جدایی از اتحادیه اروپا باشد، مدت زمان بیشتری را می طلبد و بر همین اساس لازم بود تا جانسون دوران گذار را محدود به مدت زمانی 11 ماهه نمی کرد.

وزیر دارایی انگلیس در شرح این موضوع گفت: تجارت به نحوی از این مسئله تاثیر خواهد پذیرفت، هم مثبت و هم منفی. بعضی سود خواهند کرد و بعضی زیان .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 742

به "انگلیس: بعد از برگزیت دیگر به قواعد اروپا پایبند نخواهیم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس: بعد از برگزیت دیگر به قواعد اروپا پایبند نخواهیم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید