بارزانی: با نخست وزیر مکلف مذاکره خواهیم کرد

به گزارش دانشنامه آریایی، رئیس اقلیم کردستان عراق امروز (دوشنبه) بیان نمود، اقلیم کردستان با نخست وزیر مکلف مذاکره خواهد داشت.

بارزانی: با نخست وزیر مکلف مذاکره خواهیم کرد

به نقل از سومریه نیوز، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در نشست خبری گفت: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مکلف از سوی گروه های شیعه نامزد شده است و ما هم به نیابت از گروه های کردستان عراق از وی در تشکیل دولت جدید حمایت می کنیم.

وی افزود: شخصا الکاظمی را می شناسیم و به زودی با مشارکت همه گروه های کردستان عراق مذاکره رسمی با وی آغاز خواهیم کرد و مذاکرات ما نه تنها درباره کردستان بلکه درباره کل عراق خواهد بود زیرا ما خواستار تغییر شرایط در سراسر کشور هستیم و مردم عراق شایسته بهترین هستند.

بارزانی ادامه داد: ریاست اقلیم کردستان و فراکسیون های آن در بغداد سند مذاکره ای را آماده کرده اند که شامل همه مسائل از جمله بودجه و نفت است و مذاکرات ما بر این اساس خواهد بود و تعداد وزارت خانه های کُردها در دولت جدید تغییر نخواهد کرد.

وی ادامه داد: بار دیگر بر لزوم پاسخگویی به مطالبات اقلیم کردستان تأکید می کنیم و به دنبال مکانیزم اقدام مشترک هستیم که با همکاری بغداد و ائتلاف بین المللی عدم افزایش خطر داعش را تضمین کند.

بارزانی گفت: داعش همچنان خطری جدی در سراسر عراق و کردستان است و اخیرا فعالیت و عملیاتش را افزایش داده است اما متأسفانه بغداد خطر این گروه تروریستی را جدی نمی گیرد و سطح هماهنگی ها با اقلیم کردستان در این خصوص مطلوب نیست.

رئیس اقلیم کردستان عراق قاطعانه با حضور حزب کارگران کردستان ترکیه در شمال عراق مخالفت کرد و گفت: اقلیم کردستان بخشی از عراق است و ما نمی پذیریم که کشورهای همسایه از خاک ما تهدید شوند. حزب کارگران هیچ مآغازیتی در اقلیم کردستان ندارد که بتواند بیانیه هایی درباره امور داخلی آن صادر کند.

بارزانی افزود: هیأت اقلیم کردستان عراق در حال حاضر در بغداد حضور دارد تا راهکارهای اقتصادی را بررسی کنند و ما آماده ارائه پیامی به مجلس و دولت عراق مبنی بر انجام مسئولیت های خود در حمایت از گروه های متضرر هستیم. بانک جهانی و صندوق بین المللی پول نیز آماده حمایت از عراق برای عبور از این بحران اقتصادی است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1101

به "بارزانی: با نخست وزیر مکلف مذاکره خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارزانی: با نخست وزیر مکلف مذاکره خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید