با مهربان ترین روبات سال آشنا شوید ، ارتباط چشمی و عاطفی با کاربران ، دارای سنسورهای حرارتی و جنبشی

به گزارش دانشنامه آریایی، یکی از کارمندان بازنشسته سافت بانک نوعی روبات مهربان و جالب طراحی نموده است که اساسا طراحی شده تا انسان ها را دوست داشته باشد و البته از سوی انسان ها دوست داشته گردد.

با مهربان ترین روبات سال آشنا شوید ، ارتباط چشمی و عاطفی با کاربران ، دارای سنسورهای حرارتی و جنبشی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روبات جالب در شرکت Groove X و به وسیله یکی از کارکنان سابق سافت بانک طراحی شده است و شباهت های زیادی با یک حیوان خانگی دارد.

این روبات که Lovot نام دارد هنوز به طور انبوه به بازار نیامده اما تعداد زیادی سفارش برای خرید در سال 2019 را به نام خود ثبت نموده است. پیشبینی می گردد تحویل این روبات های بانمک از پاییز سال 2019 شروع گردد.

احتمالا این روبات با قیمتی معادل 3 هزار دلار به فروش می رسد و به گفته شرکت طراح اساسا ، Lovot طراحی شده است تا برای افزایش سطح راحتی و احساس عشق، در انسان ها کوشش کند. این روبات بی نظیر توانایی ارتباط متقابل با انسانها را دارد و می تواند به لطف تکنولوژی هوشمند خود به احساسات انسانها پاسخ دهد.

برای برقراری ارتباط با این روبات زیبا تنها کافیست آن را لمس کنید و برقراری ارتباط احساسی با روبات خود را بپذیرید. اما شگفت انگیزترین بخش ماجرا این است که شما می توانید حتی فقط آن را دیدن کنید، تا کم یاری نگاه شما را حس کند و به شما واکنش دهد. تیم طراح می گویند این ارتباط چشمی مشابه با احساس عشق است.

کانامه هایاشی، طراح ارشد این روبات می گوید هدف اصلی طراحیLovot ایجاد ارتباط تازه بین روبات ها و انسان ها است. این روبات ها چرخ دارند و دارای حدود 50 سنسور هستند و به وسیله هوش مصنوعی با موجودات زنده ارتباط برقرار می نمایند. دوربین حرارتی Lovot اجازه می دهد تا یک اتاق را اسکن کند و بلافاصله مالک آن را پیدا کند، در حالی که سنسورهای لمسی روی بدن او نزدیکی بین مادر و کودک را نیز تشخیص می دهد.

شما می توانید در هنگام خرید این روبات بر اساس ظاهر و رنگ آن سفارش خود را ثبت کنید و البته تا حداقل 6 ماه دیگر ان را تحویل بگیرید.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2311

به "با مهربان ترین روبات سال آشنا شوید ، ارتباط چشمی و عاطفی با کاربران ، دارای سنسورهای حرارتی و جنبشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مهربان ترین روبات سال آشنا شوید ، ارتباط چشمی و عاطفی با کاربران ، دارای سنسورهای حرارتی و جنبشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید