برگزیت، مجلس انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرد

به گزارش دانشنامه آریایی، مجلس انگلیس شامگاه سه شنبه، در ادامه کش و قوس ها بر سر برگزیت با برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور در تاریخ 12 دسامبر موافقت کرد.

برگزیت، مجلس انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس انگلیس در یک رأی گیری شامگاه سه شنبه (به وقت تهران) با برگزاری انتخابات زودهنگام در روز 12 دسامبر موافقت کرد.

شامگاه سه شنبه بود که رسانه های انگلیسی خبر دادند که بوریس جانسون نخست وزیر این کشور توانست موافقت اولیه مجلس انگلیس برای برگزاری انتخابات در 12 دسامبر (21 آذر) برای شکستن بن بست برگزیت را بدست آورد. (جزئیات بیشتر)

در حال حاضر و پس از موافقت مجلس عوام انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام، در صورتی که این طرح در مجلس اعیان انگلیس نیز با موفقیت همراه گردد انتخابات زودهنگام در تاریخ 12 دسامبر برگزار خواهد شد.

این در حالی است که دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا خاطرنشان کرد اتحادیه اروپا با تمدید مهلت اجرای برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تا تاریخ 31 ژانویه 2020 (11 بهمن) موافقت نموده است. پس از آن نخست وزیر انگلستان در نامه ای به رئیس شورای اروپا خاطرنشان کرد که علی رغم میلش با تمدید مهلت برگزیت به مدت سه ماه موافقت نموده است.

جانسون به این علت مجبور به تمدید این مهلت شده که کوشش او برای خارج کردن کشورش از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) مغلوب شد و مجلس او را مجبور کرد از بروکسل تقاضا کند مهلت اجرای بروکسل را تمدید کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 528

به "برگزیت، مجلس انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیت، مجلس انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید