تاکید پوتین و کیشیدا بر ادامه مذاکرات صلح

به گزارش دانشنامه آریایی، ولادیمیر پوتین و فومیو کیشیدا طی یک مکالمه تلفنی بر تعهد خود برای ادامه مذاکرات صلح تأکید کردند.

تاکید پوتین و کیشیدا بر ادامه مذاکرات صلح

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، توشیمیتسو موتگی، وزیر امور خارجه ژاپن، امروز آدینه گفت که فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی یک مکالمه تلفنی بر تعهد خود برای ادامه مذاکرات صلح تأکید کردند.

موتگی در پاسخ به این سوال که آیا سفر اخیر دیمیتری گریگورنکو، معاون نخست وزیر روسیه، بر فرایند مذاکرات تأثیر می گذارد، گفت: در جریان مکالمه تلفنی، سران ژاپن و روسیه بر توافق قبلی برای ادامه مذاکرات درباره یک معاهده صلح تأکید کردند.

اختلافات اخیر ژاپن و روسیه بر سر جزایر کوریل بوده است. در حالی که مسکو مجمع الجزایری را که دریای اختسک و اقیانوس آرام را از هم جدا می نماید تحت مالکیت خود می داند، توکیو این جزایر را متعلق به خاک ژاپن خوانده بود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هم در تماس تلفنی با خبرنگاران گفت: ما با چنین بیانیه ای موافق نیستیم و این مجمع الجزایر را جز قلمرو روسیه می دانیم.

این اختلافات ارضی به زمانی برمی شود که اتحاد جماهیر شوروی در انتها جنگ جهانی دوم این جزایر را تصرف کرد. با وجود کوشش های مکرر در 70 سال گذشته برای دستیابی به توافق، این اختلاف باعث شده است که روسیه و ژاپن هرگز نتوانند یک معاهده صلح رسمی امضا نمایند.

موضع مسکو محدود به این واقعیت است که جزایر کوریل جنوبی با توجه به توافق بعد از جنگ جهانی دوم بخشی از قلمرو اتحاد جماهیر شوروی شد و حق حاکمیت روسیه بر آن ها بدون تردید است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1980

به "تاکید پوتین و کیشیدا بر ادامه مذاکرات صلح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید پوتین و کیشیدا بر ادامه مذاکرات صلح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید