ترامپ روز ملی چین را به پکن تبریک گفت

به گزارش دانشنامه آریایی، همزمان با تشدید مواضع رئیس جمهور و دیگر مقام های آمریکایی علیه چین، دونالد ترامپ در پیامی توییتری روز ملی چین را تبریک گفته است.

ترامپ روز ملی چین را به پکن تبریک گفت

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به رغم شدت دریافت اقدامات و تحرکات ضد چینی دولت آمریکا در دولت دونالد ترامپ در زمینه های مختلف استراتژیک، سیاسی و مالی، رئیس جمهور آمریکا امروز در پیامی توییتری روز ملی چین را تبریک گفته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صفحه مجازی خود در شبکه توییتر نوشت: به رئیس جمهور شی (جینپینگ) و مردم چین، هفتادمین سالگرد (تاسیس) جمهوری خلق چین را تبریک می گویم.

تبریک توییتری ترامپ به چین ساعاتی بعد از رژه عظیم ارتش چین با حضور رئیس جمهور این کشور به مناسبت روز ملی چین اجرا شده است (جزئیات بیشتر).

این رژه در حالی برگزار گردید که از زمان شروع به کار دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، تنش ها بین واشنگتن و پکن به میزان بی سابقه ای بالا رفته است. سال 2017، برای اولین بار در راهبرد امنیت ملی آمریکا از چین در کنار روسیه به عنوان یک رقیب و تهدید یاد و تأکید شده است که باید از قدرت گیری پکن جلوگیری کرد.

این دیدگاه در رویکردهای ضدچینی واشنگتن در موضوعاتی مانند تجارت بین الملل، مناقشات هنگ کنگ و تایوان، بحث آزادی تردد در دریای چین جنوبی و فناوری اینترنت نسل پنجم (5G) هم مشهود است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 418

به "ترامپ روز ملی چین را به پکن تبریک گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ روز ملی چین را به پکن تبریک گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید