تعهد واحدهای فراوریی قزوین برای فراوری ماسک، الکل و ژل ضدعفونی کننده

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران/قزوین معاون بازرسی سازمان صمت با اشاره به اینکه طی هفته جاری قیمت ماسک از 8000 تومان به 20 هزار تومان رسید، گفت: روز گذشته از یک واحد فراوری ماسک بازدید کردیم و فراوریکننده متعهد شد در صورت دریافت مواداولیه به صورت شبانه روزی و در سه شیفت فراوری داشته باشد تا احتیاج بازار تأمین گردد.

تعهد واحدهای فراوریی قزوین برای فراوری ماسک، الکل و ژل ضدعفونی کننده

علی اکبر کبیری، معاون بازرسی سازمان صمت در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: از روز شنبه کارگروه ویژه نظارت بر بازار به ویژه اقلام بهداشتی تشکیل شده است و هر روزه بر داروخانه ها نظارت دارند؛ شب گذشته ششم اسفند به همراه معاون دادستان از چندین داروخانه بازدید کردیم و یک داروخانه محتکر شناسایی و تخلف آن صورت جلسه شد.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود الکل در بازار از شرکت های فراوری الکل و مواد شوینده بازدید انجام شده و مقرر شد این واحدها فراوریات خود را افزایش داده و روانه بازار نمایند.

معاون بازرسی سازمان صمت گفت: طی بازدید از یک واحد فراوری دارو مقرر شد یک خط فراوری خود را به فراوری ژل ضدعفونی نماینده اختصاص دهند، همچنین در بازدید از واحد فراورینماینده الکل صنعتی مقرر شد یک خط فراوری خود را به فراوری الکل بهداشتی اختصاص دهد که با این فرایند تا سرانجام هفته کمبودی در استان نخواهیم داشت.

وی اعلام کرد: طی هفته جاری قیمت ماسک از 8000 تومان به 20 هزار تومان رسید و روز گذشته از یک واحد فراوری ماسک بازدید صورت گرفت و فراورینماینده متعهد شد در صورت دریافت مواداولیه به صورت شبانه روزی و در سه شیفت فراوری داشته باشد تا احتیاج بازار تأمین گردد.

کبیری اشاره نمود: طی هماهنگی انجام شده مقرر شده است واحدهای فراوریی ماسک در قزوین بخشی از فراوریات خود را به استان تخصیص دهند تا در میان مراکز درمانی و مردم توزیع گردد.

وی در مورد گرانی چشمگیر بعضی از اقلام مانند لیموترش گفت: در حال حاضر فصل برداشت لیموترش نیست و هنگامی که تقاضا بالا و عرضه کم باشد نظام عرضه و تقاضا بر هم می ریزد و چنین افزایش قیمتی را شاهد می شویم.

معاون بازرسی سازمان صمت تأکید کرد: تمام کوشش خود را به کار گرفته ایم و به واردنمایندگان اجازه واردات کالا را داده ایم تا کالا به وفور در استان وجود داشته باشند و مردم برای تأمین با مشکل روبرو نشوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 940

به "تعهد واحدهای فراوریی قزوین برای فراوری ماسک، الکل و ژل ضدعفونی کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعهد واحدهای فراوریی قزوین برای فراوری ماسک، الکل و ژل ضدعفونی کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید