تمرکز معاونت علمی ریاست جمهوری بر حوزه مرز دانش و علم

به گزارش دانشنامه آریایی، معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: علم ، فناوری و نوآوری یک زنجیره است و در حال حاضر معاونت علمی در حوزه مرز دانش و علم تمرکز دارد به طوری که در حوزه علم فعالیت های بیشتری صورت می گیرد.

تمرکز معاونت علمی ریاست جمهوری بر حوزه مرز دانش و علم

مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره برنامه های جدید معاونت علمی در رشد علم و فناوری، گفت: علم، فناوری و نوآوری یک زنجیره است، در حال حاضر معاونت علمی در حوزه مرز دانش و علم تمرکز دارد به طوری که در حوزه علم فعالیت ها بیشتر است.

تقویت چرخه نوآوری و تجاری سازی در حوزه علم و فناوری

وی اضافه کرد: باید با توجه به فناوری های نوظهور و علوم پیشرفته و با تقویت چرخه نوآوری و تجاری سازی بتوانیم کشش تقاضا برای حوزه علم و فناوری را افزایش دهیم و سرمایه گذاری بخش های تجاری نیز افزایش پیدا کند.

معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: دولت در زمان جنگ و 20 سال اخیر سرمایه گذاری دولتی سنگینی داشته که به نسبت منابع کشور جای بخش تجاری به معنای صنعت و اقتصاد خالی است. در حال حاضر تمرکزمان این است که زنجیره معکوس را فعال کنیم تا به تدریج به هم برسند و در حوزه علمی رشد موثری داشته باشیم و بتوانیم موضوعاتی را سرمایه گذاری علمی کنیم که اثرش مالی در بین دانشگاه ها، دانشجویان دکتری و پژوهشگران داشته باشد.

فناوری های جریان ساز در معاونت علمی

الیاسی در سرانجام گفت: در حال حاضر در مراکز نوآوری علوم انسانی با یک بسته روبرو هستیم و فقط موضوعات مهندسی و پزشکی تفکیک نشده اند. در معاونت علمی یکسری فناوری های جریان ساز داریم که بخشی در حوزه نانو، زیست فناوری و علوم شناختی وجود دارد که از جمله فناوری های جریان ساز هستند که تحولات زندگی را تغییر می دهند و ترکیبی از علوم انسانی، پزشکی و مهندسی هستند؛ بنابراین ما این نوع رفتارهای جهت سازی را مثل هوش مصنوعی و کاربردی سازی را مورد هدف قرار دهیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 900

به "تمرکز معاونت علمی ریاست جمهوری بر حوزه مرز دانش و علم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز معاونت علمی ریاست جمهوری بر حوزه مرز دانش و علم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید